CobraX Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Datum: 28 Januari 2019 Scheerzeep: BAM Le Grand Chypre Scheerkwast: Yaqi Cola Synthetic 22mm Scheermes: Mühle R41 (model 2013 met iKon Bulldog greep) Mesje: Rapira Platinum Lux (nieuw mesje) Na: Afspoelen met koud water, Osma aluinblok behandeling 7
koenfucius Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Mulcuto SchrägschnittWizamet super IridiumYaqi Tuxedo marble colour 24mmBarrister and Mann Latha OceanaWeleda aftershave balsemMooie combinatie om de week aan te vatten. Prettige dag! 6
Tjebbe Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Stirling 26/54,Simpsons Lavender Vetivert,Above the Tie S1,Ladas (2),Tunney aluin,Lavendel/Eucalyptus lotion. Comfortabele scheerbeurt, niet heel diep uitgeschoren misschien, maar wel fijn. 7
Guest Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Krabber: REX Ambassador (3) Mesje: Voskhod (1) Zeep: Caola Barbon Shavingcream Kwast: AP Shave CO 24 mm SynBad Aftershave: Physalis Hamameliswater Aftershave: Pitralon Original Aftershave: De Vergulde Hand balsemEDT: L’Occitane Vetyver
Snowmiss Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 - J&T #2212 met Proraso Wit - Phoenix Open Comb Slant met Voshkod (6*) - Pitralon Classic met als resultaat nBBS @UnShaven: wat is de reden van drie after shaves opdoen? 3
Noud Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Fatip Piccolo Astra blauw DVH Kapperskwast TOBS Sandalwood Old Spice Bearglove AS Nivea ASB 4
Guest Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Snowmiss schreef 2 uur geleden: - J&T #2212 met Proraso Wit - Phoenix Open Comb Slant met Voshkod (6*) - Pitralon Classic met als resultaat nBBS @UnShaven: wat is de reden van drie after shaves opdoen? Hamameliswater is witchhazel en milder als aluin en stelpt kleine bloedingen. De balsem gebruik ik in droge luchtperiode als ik verwacht dat mijn huid gaat trekken, zoals de winteren periode waar ik veel van warme omgevingen naar koude ga. In de zomer wil het variëren afhankelijk van mijn mood maar 2 in 1 van Nivea met menthol is dan een veel gebruikt product. In mijn vakantie ga ik regelmatig naar een land waar het in zomer alles behalve koud is en dan gebruik ik wel aluin.
Dajd94 Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Scheerbeurt van de dag - 28 januari 2019 Zeep: Stirling Ozark Mountain Shaving Soap Kwast: AP Shave Co Synbad 24mm Mes: Leaf Razor Mesje: Lord Classic Super Stainless (2) Aftershave: Thayers Witch Hazel Cucumber Stirling Baker Street Aftershave Balm Een veel gebruikte combinatie de laatste tijd. Saai zou je kunnen zeggen, maar de heerlijke scheerbeurt die ik met deze spullen had, maakte alles meer dan goed. 4
Edsel Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Fatip Grande Rapira Super Stainless (1) Merkloze vintage varken Prorasso rood scheercreme Amalfi Crema Hydratante Aloe Vera 3
guy1307 Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Krabber is de Razorock SLAB op een zwarte Weber bulldog. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 6
Harkos Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 M Keramiek APShaveCo flat top syntheet, Stirling Grapefruit extra Menthol, Vintage 5/8 166 Kayser & Ellison Silversteel Sheffield Lord L6, Hema Personna 4e x, Eyüp Sabri Tuncer Kolonya Klasik Limon, The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel. Cool Water van Loris Kwast en zeep: M Keramiek APShaveCo flat top syntheet en Stirling Grapefruit extra Menthol: Alle ingrediënten voor een goede scheerbeurt waren aanwezig, rust, verfrissende zeep met goede schuim kwaliteit, vlot kwastje, kommetje die mooi opklopt en de rest va het gereedschap was ook niet mis. Dus mooie laag schuim op het hoofd. Mesje en krabber: De Hema Personna voor de 4e x gebruikt. Het Hema mesje lag klaar voor de top en de afwerking. Daarnaast de Vintage 5/8 166 Kayser & Ellison Silversteel Sheffield voor de vergelijking met de Robert Klaas. De Vintage 5/8 166 Kayser & Ellison Silversteel Sheffield mocht als eerste de haren uit het gezicht scheren. Nou daar stuikte het dus, of ik had maandagmorgen kramp in de vingers, of een maandagmorgen fout in de hersenen, maar de coördinatie was niet in de vingers te krijgen. Met veel concentratie de wangen en onder de kin de boel glad gemaaid, waarbij de scherpte van het mes helemaal niet tegen viel, maar natuurlijk ging het niet. Dus daar maar mee gestopt en met de L6 met het Hema mesje verder de boel glad gemaakt, wat uiteindelijk dan ook wel prima glad was. Resultaat: BBS. Tot slot: Lekker plenzen met de Turkse edc en afsmeren met de Shave Doctor. Kop weer mooi fris voor deze dag. Pufje Cool Water van Loris en helemaal tevreden, ondanks de sparteling. 7
Johan Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Vanmorgen heb ik de Edwin Jagger Silvertip Fibre kwast (formaat L) maar weer eens uit de kast gehaald. Die maakte in een mum van tijd mooi schuim van de BdF Distinto zeep.De Fatip open kam met een nieuw Personna Platinum Chrome mesje maakte het geheel in twee scheergangen lekker glad.Afgemaakt met Pitralon Original aftershave en toen was ik klaar om in de file te gaan staan 3 1
Jan Zoethout Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 SvdD 20190128. J&T® purperhart / Hebei Oumo synth. Stirling "Spice" scheerzeep (monster). Seygus "Zeppelin" / Stork "Taipan" greep. Lord Platinum Class (3). Jan's Splash "Bay Rum". Vijftiende scheerbeurt met de Zeppelin, gebruik makend van de 0.5 mm gap. Wacht op een onderplaat met grotere gap ... 7
Hanskoning Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Zo heb je opmaakzepen maar natuurlijk ook zepen waarvan je hoopt dat ze nooit maar dan ook nooit opraken. In de laatste categorie valt de Mama Bears Awakenings en nu zullen natuurlijk veel nieuwsgierige lezertjes zich afvragen waarom is dit mijnheer Koning??? Waren alle vragen in het leven maar zo simpel te beantwoorden want allereerst is daar die fantastische geurcombinatie van Tea Tree, Menthol en Pepermunt en dat gevoegd bij een meer dan fantastisch schuim is het heldere antwoord. Bij de weg bovenstaande impliceert niet dat de opmaakzepen van mindere kwaliteit zijn welnéé maar ze zijn ouder of meerdere zepen hebben een gelijkaardige geur waardoor er uitgedund dient te worden, maar in mijn bezit mindere zepen ............de gedachte alleen al is te affreus voor woorden. De scheerbeurt dan het is evident dat met topstukken zoals de MB zeep en de Paradigm ook het resultaat navenant is dus behoeven we hier niet verder over uit te wijden. 9
Tjoolder Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Vie long paardenhaar kwast Bluebeard's revenge crème Dovo 5/8" full hollow silversteel Axe black as Eigen asb Simpel maar goed. Prettige dag nog! 7
Kingjack Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 Een Lutz op een titanium greepje gaat erg goed, het Personna mesje zal er ook wel invloed op hebben gehad. Royal forest van TOBS ruikt naar Bergamot en Appelcider, best aangenaam. Glad is het resultaat. 7
koenfucius Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Merkur 37cWizamet super IridiumProgress Vulfix 404TabacTabac aftershave balsemMet de Merkur heb ik nog nooit een slechte scheerbeurt gehad, en vandaag dus ook nietEen fijne dag 10
Guest Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Krabber: REX Ambassador (3) Mesje: Voskhod (2) Zeep: Tabac Stick Kwast: AP Shave CO 28mm silksmoke Aftershave: Tabac Lotion Aftershave: Tabac BalsamEDT: Tabac Wat wens je nog meer ’s ochtend als de heerlijke geuren van Tabac je neusreceptoren strelen met een liefde volle geur.
Tjebbe Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Stirling 26/54,Van der Lovett Royal Orange,Krect Spiral Curve,Ladas (3),Sinaasappel Eau de Cologne ,Van der Lovett Royal Orange aftershave balsem.Wat een prachtige, heerlijke krabber is dit toch!Fijne dag! 8
Johan Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Vanmorgen stond ik me om zes uur al te scheren (voor mijn doen is dat vroeg) vanwege een afspraak in de ochtend. Dat maakte de scheerbeurt er niet minder op, en de koffie des te lekkerder Fatip open kam krabber Personna Platinum Chrome mesjeSimpson Colonel Best Badger kwast Van der Lovett Royal Orange zeep Nivea Original aftershave balsem Cella 1897 Eau de Lavande 6
Noud Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Fatip Piccolo Astra blauw DVH Kapperskwast TOBS Peppermint Old Spice Whitewater AS Nivea ASB 6
Tony Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 J. A. Henckels 17 1/2 half hol en met 75 gr wel geschikt voor een zwaardere baart. geen druk, enkel proberen het zeep van de huid te vegen is voldoende Fijne dag 9
mhharsta Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Wade & Butcher Bow Razor Shavemac 24 mm silverspits 2018 forumkwast Proraso groen scheercreme 8
Recommended Posts