Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik zag ergens open messen te koop van "The Dellite Razor", Heeft iemand daar wel eens van gehoord, of misschien ervaring mee?  Met de zoekfunktie kom ik niets tegen. Ik zou wel wat informatie over willen hebben.

Posted

Dat zijn de messen die ik gezien heb!   De verkoper is echter een L vergeten in Dellite, tenminste als ik het etui bekijk. Ik kan verder ook niets vinden. Op zich wel een mooi setje. Misschien kan ik eens bij de verkoper informeren of die wat meer ervan weet.

Posted

Leuk setje inderdaad,€42 per mes en dan krijg je het doosje er gratis bij?.

Ziet er leuk uit en ik kan er verder ook niet heel veel over vinden....eigenlijk niets.

Maar in mijn bescheiden mening zit je altijd goed met een 7 daags set

Posted

Is inderdaad wel leuk setje, voor zover op de foto's te zien. Moet er maar eens over denken. Ik was eigenlijk op zoek naar een etui om een set van mijn eigen messen samen te stellen en toen kwam ik dit tegen na wat googelen.

Posted

Altijd erg verleidelijk een 7 dagen set. Het merk ben ik niet eerder tegengekomen.

Zelf zou ik wel graag foto’s zien van alle messen geopend. Zo te zien zit er in ieder geval het nodige poets (en slijp)werk aan.

Posted

Heb contact gehad met verkoper.  Ze zijn met hun handel verhuisd, en kunnen verder nog geen foto,s maken, omdat de messen nog ergens in de dozen ingepakt zijn. Moet dus nog even wachten.  

Posted

Voor wat ik terug kon vinden

maker is Frederick Asman, 

maakperiode 1903-1929

Sheffield staal.  

Zou inderdaad wel de messen allemaal gaan bekijken op roest, pitting etc.    Anders heb je een 7 maanden restauratieproject ?

Aan de andere kant €42 per mes en een complete set doet het altijd goed mocht je er weer vanaf komen.   

Is wellicht een goede investering.  

Posted
Robgtt99 schreef 7 minuten geleden:

Zou inderdaad wel de messen allemaal gaan bekijken op roest, pitting etc.    Anders heb je een 7 maanden restauratieproject ?

of éen goed mes en de rest is kapot.

Posted

Kan ook.    

Maar denk dat als de messen genoeg vlees hebben en alles tot scheerklaar te maken is, het best een leuke set is.  

Zijn genoeg gekken, eeeh liefhebbers die daar op bieden bij ebay of catawiki (ik zei de gek)

En het is hun vraagprijs.   Kan altijd wel iets vanaf.  ?

Ko, succes.   Laat je foto’s zien als je ze hebt. ?

En laat je mij het weten als je ze laat.  

Dan wil ik na jou wel even kijken. 

Uiteraard laat ik het eerst aan jou als “vinder” van dit setje. 

• 5 months later...
Posted

@Robgtt99 Ik heb een ander 7dagenset gekocht.  Ik  heb voor dit set geen belangstelling meer.  Dus als je voor dit set wil gaan kijken, dan vind ik dat prima.  Leuk als we er nog van horen via  het forum! Als het wat wordt natuurlijk.

Posted

@Tony Een Schulze set van  efsk staat hier ook op het forum afgebeeld , met wapens van 7 Duitse steden.  Richard is de messen nog aan het slijpen. Verwacht volgende week binnen.

• I like it 1
Posted
Ko Eversdijk schreef 2 minuten geleden:

@Tony Een Schulze set van  efsk staat hier ook op het forum afgebeeld , met wapens van 7 Duitse steden.  Richard is de messen nog aan het slijpen. Verwacht volgende week binnen.

Verwachte ik al, Prima aankoop, veel plezier ermee