shadowman12 Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 Hallo, Ik ben shadowman12 en woon in de regio Utrecht. Ik scheer me al een aantal jaren met een Muhle R41, daarvoor ook een Merkur gehad. Heb recentelijk een Parker shavette via ebay gekocht. Qua cremes heb ik de witte, groene en rode lijn van Proraso en recentelijk ook de Taylor of Old Bond Street Sandalwood scheerzeep gekocht, heb mijn prep wat verbetert en moet zeggen dat geeft wel een beter scheer resultaat. Ik heb het klassiek scheren eigenlijk ontdekt door een topic op Tweakers, omdat ik IT-er ben, en ik al ongeveer 10 jaar actief ben op Tweakers, maar de laatste jaren is klassiek scheren ook een passie geworden, en kijk of ik veel filmpjes op YouTube over klassiek scheren (reviews van messen, cremes etc) 3
ChrisVanMeer Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
shadowman12 Posted January 26, 2019 Author Posted January 26, 2019 Snuff schreef 2 uur geleden: Welkom, lukt het een beetje met de shavette? Best lastig, daarom wil ik ook een workshop/cursus gaan doen. Wangen gaat prima, maar kin en snor stuk vind ik lastig. Uiteindelijk is mijn doel om met een echt open scheermes te gaan scheren zoals een Thiers-Issard of een Dovo
Snuff Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 Meestal hebben mensen het moeilijker met het aanleren van de shavette dan het open mes. Vergt gewoon wat oefening.
shadowman12 Posted January 26, 2019 Author Posted January 26, 2019 Snuff schreef 1 uur geleden: Meestal hebben mensen het moeilijker met het aanleren van de shavette dan het open mes. Vergt gewoon wat oefening. Hmmm mij werd aangeraden om eerst met shavette te beginnen en dan naar een open mes te gaan, vanwege de prijs. Misschien dus toch maar is kijken of ik een echt open mes op kop kan tikken dan?
Snuff Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 shadowman12 schreef 16 minuten geleden: Misschien dus toch maar is kijken of ik een echt open mes op kop kan tikken dan? Er worden hier vaak goede messen (zowel qua kwaliteit als slijpen) aangeboden. Je kan trouwens hier op het forum gratis proberen of een open mes iets voor je is.
Zilverleeuw Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 shadowman12 schreef 21 minuten geleden: Hmmm mij werd aangeraden om eerst met shavette te beginnen en dan naar een open mes te gaan, vanwege de prijs. Misschien dus toch maar is kijken of ik een echt open mes op kop kan tikken dan? Welkom, bij een shavette hoef je het stroppen of slijpen nog niet onder de knie te hebben. Dat kan een voordeel zijn.
Recommended Posts