Ash17 Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 hoi Allemaal, Ik heb de straight razor die ik zo graag wilde maar weer netjes opgeborgen en weer de krabber ter hand genomen. Ik vraag me overigens af of duurdere krabbers beter zijn dan goedkopere krabbers en of dit het geld waard is. Maar goed mijn echte vraag; ik heb vaak na het scheren een trekkerig gevoel. Alsof het niet helemaal lekker zit na de scheerbeurt. Ik doe als volgt; Eerst paar min met flink warm water wassen Proraso pre-shave cream (even laten intrekken) Scheerzeep aanbrengen (even laten intrekken) Eenmaal met haargroeirichting mee scheren Eenmaal tegen haargroeirichting in scheren Proraso pre-shave cream (even laten intrekken) Nivea balsem sensitive Doe ik iets verkeerd? Alvast mijn dank voor alle tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiestars18 Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Ik zou het eens met koud water proberen en de scheerzeep niet al te lang laten zitten. Intrekken is bij mij niet bevorderlijk het het scheer plezier zeg maar.. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
RolfMetHaar Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Ik neem aan dat je ook weer inzeept tussen met de groei mee en ertegenin?Welke zeep gebruik je?Heb je geprobeerd de pre-shave achterwege te laten?Zorg dat het water niet te heet is.Spoel na het scheren goed lang na met koud water Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Pre-shave crème overslaan, zeep niet in laten trekken, kijken of het beter gaat wanneer je de tegendraadse scheergang tijdelijk overslaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ash17 Posted January 21, 2019 Author Share Posted January 21, 2019 De scheerzeep is van Proraso (groen). Dank voor alle tips, ik ga ze zeker proberen. Weet iemand of er samples van scheerzeep te verkrijgen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos schenau Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Ik ken het euvel. Ikzelf gebruik een wat vetter AS balm. Bv de sensitive balm van het kruidvat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartmen Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Een dure krabber hoeft niet beter te zijn dan een goedkope krabber. Zelf scheer me het beste met een hele goedkope. Misschien zit het ook wel in je mesje dat je gebruikt. Sommige hebben de neiging op te haken. Of je scheert te lang door met het zelfde mesje. Mijn voorbereiding is een warme doek 2 minuten en dan kopsoppen. Probeer zoveel mogelijk uit. Zien wat voor jou werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Minutenlang met heet water wassen staat bij mij garant voor een portie ellende de huid wordt dan te week, sterker nog het beste resultaat krijg ik door me te scheren voor het douchen. Mijn routine is het gezicht even wassen met lauwwarm water en dan inzepen, de scheerzeep minimaal een minuut laten intrekken deze moet tenslotte in samenspraak met het water de haren verzachten. Dan is scheren het voorzichtig reduceren van de baardharen dus om de tweede gang direct tegen de baardharen in scheren zou ik inruilen voor het dwars op de haarrichting scheren en het tegen de haarrichting in pas in de derde gang uitvoeren. Zorg er ook voor dat er tevens altijd een glijlaagje op de huid zit als je met de krabber over de huid gaat. Proraso zeep is een redelijke zeep maar absoluut geen topper qua verzorging en bescherming dus probeer eens een zeep die meer kwaliteit biedt Zal je natuurlijk ook al eens geprobeerd hebben maar niet iedere huid is gelukkig met menthol dus probeer eens een andere zeep. Na de scheerbeurt eerst het gezicht afspoelen met lauw water om de zeepresten te verwijderen dan aluin aanbrengen en dit na een minuutje afspoelen met koud water zorgt ervoor dat de porien zich sluiten en de huis ontsmet is. Ook het aanbrengen na het scheren van de pre-shave creme van Proraso gevolgd door het aanbrengen van Nivea Balm is in mijn optiek een beetje teveel van het goede. Dan niet bezuinigen op mesjes en zorg dat er altijd eens scherp mesje in je krabber zit. Maar het belangrijkste is natuurlijk absoluut geen druk zetten en daarbij de juiste scheerhoek aanhouden. Doe je dit wel dan beschadig je de opperhuid teveel en dat staat garant voor een brandend trekkerig gevoel, dus misschien eerst nog eens hernieuwd aandacht schenken aan je scheertechniek. Zijn duurdere krabbers altijd veel beter als goedkopere? dit is natuurlijk subjectief maar over het algemeen is de afwerking en tolerantie van duurdere krabbers beter verzorgd dus het antwoord is in mijn optiek een volmondig ja. Maar wat is duur?? een Merkur is al veel veel beter als de meeste "Chinese" en aanverwante "troep" De Merkur daarentegen moet het weer afleggen tegen een Karve en die moet het weer heel duidelijk afleggen tegen een Wolfman, Timeless die het weer moet afleggen tegen een Charcoal en Karl Engels en dan hebben we nog de Paradigm die het weer binnenkort..................enz enz. Oftewel het is en blijft ook nog uekaz. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 De scheerzeep is van Proraso (groen).Proraso Groen? Dat gebruik ik alleen met carnaval, als ik als tomaat of paprika verkleed ga. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ash17 Posted January 22, 2019 Author Share Posted January 22, 2019 Johan schreef 11 uur geleden: Proraso Groen? Dat gebruik ik alleen met carnaval, als ik als tomaat of paprika verkleed ga. Hahahaha! Dat is duidelijk! ? Hanskoning schreef 12 uur geleden: Minutenlang met heet water wassen staat bij mij garant voor een portie ellende de huid wordt dan te week, sterker nog het beste resultaat krijg ik door me te scheren voor het douchen. Mijn routine is het gezicht even wassen met lauwwarm water en dan inzepen, de scheerzeep minimaal een minuut laten intrekken deze moet tenslotte in samenspraak met het water de haren verzachten. Dan is scheren het voorzichtig reduceren van de baardharen dus om de tweede gang direct tegen de baardharen in scheren zou ik inruilen voor het dwars op de haarrichting scheren en het tegen de haarrichting in pas in de derde gang uitvoeren. Zorg er ook voor dat er tevens altijd een glijlaagje op de huid zit als je met de krabber over de huid gaat. Proraso zeep is een redelijke zeep maar absoluut geen topper qua verzorging en bescherming dus probeer eens een zeep die meer kwaliteit biedt Zal je natuurlijk ook al eens geprobeerd hebben maar niet iedere huid is gelukkig met menthol dus probeer eens een andere zeep. Na de scheerbeurt eerst het gezicht afspoelen met lauw water om de zeepresten te verwijderen dan aluin aanbrengen en dit na een minuutje afspoelen met koud water zorgt ervoor dat de porien zich sluiten en de huis ontsmet is. Ook het aanbrengen na het scheren van de pre-shave creme van Proraso gevolgd door het aanbrengen van Nivea Balm is in mijn optiek een beetje teveel van het goede. Dan niet bezuinigen op mesjes en zorg dat er altijd eens scherp mesje in je krabber zit. Maar het belangrijkste is natuurlijk absoluut geen druk zetten en daarbij de juiste scheerhoek aanhouden. Doe je dit wel dan beschadig je de opperhuid teveel en dat staat garant voor een brandend trekkerig gevoel, dus misschien eerst nog eens hernieuwd aandacht schenken aan je scheertechniek. Zijn duurdere krabbers altijd veel beter als goedkopere? dit is natuurlijk subjectief maar over het algemeen is de afwerking en tolerantie van duurdere krabbers beter verzorgd dus het antwoord is in mijn optiek een volmondig ja. Maar wat is duur?? een Merkur is al veel veel beter als de meeste "Chinese" en aanverwante "troep" De Merkur daarentegen moet het weer afleggen tegen een Karve en die moet het weer heel duidelijk afleggen tegen een Wolfman, Timeless die het weer moet afleggen tegen een Charcoal en Karl Engels en dan hebben we nog de Paradigm die het weer binnenkort..................enz enz. Oftewel het is en blijft ook nog uekaz. Dank voor je uitgebreide reactie. Ik zal dit zeker ten harte nemen! ?? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ash17 Posted January 27, 2019 Author Share Posted January 27, 2019 Johan schreef op 21-1-2019 om 20:30: Proraso Groen? Dat gebruik ik alleen met carnaval, als ik als tomaat of paprika verkleed ga. Hahaha Mag ik vragen welke producten jij gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Hahaha Mag ik vragen welke producten jij gebruikt? Ja hoor; producten zonder eucalyptusolie of grote hoeveelheden benzaldehyde. Producten met graanextracten bekijk ik ook een beetje met argwaan, maar eucalyptus en amandelgeur zijn toch wel de boosdoeners bij mij. Bij Proraso specifiek moet ik de groene en witte mijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shadowman12 Posted January 27, 2019 Share Posted January 27, 2019 Wat bij mij goed helpt is na de aluin er wat talkpoeder op smeren en dan de aftershave balm. Dus in jouw geval zou ik na het scheren doen. Dus zo Eerst paar min met flink warm water wassen Proraso pre-shave cream (even laten intrekken) Scheerzeep aanbrengen (even laten intrekken) Eenmaal met haargroeirichting mee scheren Eenmaal tegen haargroeirichting in scheren Gezicht wassen met koud water Gezicht eerst goed droog maken, dan wat talkpoeder erop Proraso pre-shave cream (even laten intrekken) Nivea balsem sensitive Ik zou ook een andere aftershave balm zoeken, die van Nivea heeft veel alcohol en parabenen, en dat is niet echt goed voor je huid. Ik ben zelf erg tevreden over de aftershave balsem van Proraso. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts