Tjebbe Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Stirling 26/54, Baume crème, Karve Christopher Bradley D, PolSilver (1), Tunney aluin, Antica Barbieria Colla Sandalo Rosso. Heel fijne combi, dit. Rustiger aan gedaan, beter op druk en hoek gelet. Goed resultaat. Fijne dag! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Blackland BlackbirdWizamet super IridiumYaqi Moka ExpressBarrister and Mann Latha SandalwoodNivea sensitive balsemMooi glad 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Krabber: FaTip Piccolo (MK 1) Mesje: Astra Groen (3) Zeep: Cella Kwast: Turkse kwast van de markt, volgens de stikker een Ωmega Aftershave: Physalis Hamameliswater Aftershave: Pitralon Original Aftershave: De Vergulde HandEDT: L’Occitane Vetyver Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noud Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Goedemorgen allen! Fatip Piccolo Astra blauw DVH Kapperskwast Dusy (gratis ter overname voor de liefhebber -> zie markt ?) Old Spice Whitewater Nivea sensitive ASB 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dajd94 Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Hele fijne scheerbeurt en weer mooi glad. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 PILS met lab blue mesje Alvarez Gomez Barberia Simpson Chubby 2 Synthetic 26mm I Coloniali balm 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Met dit mooie winterweer had ik ook zin in winterse geuren Fatip open kam "Wood" krabber PPC mesje Semogue SOC dassenharen kwast BdF Raffinato zeep (was al maanden geleden dat ik die had gebruikt!) HEGA Rakbalsam aftershave Van Gils Eau de Toilette De Van Gils is altijd een nostalgisch momentje ... in de jaren '80 en '90 gebruikte ik dat met name voor speciale momenten 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoRoos Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Fatip Piccolo L.E. (open kam) Rapira Platinum Lux (1) Chinese Syntheet Proraso Groen (vreemd ruikt nauwelijks menthol, meer een chemisch iets) Arramis AS & ET Green Man nr2 baardolie Slechts twee doorgangen op de Fatip, redelijke scheerbeurt, het kleine handvat maakt voor mij het hanteren onder sommige hoeken iets moeilijker, dit resulteert in een enkele plek waar stoppeltjes nog voelbaar zijn, dit, gecombineerd met een redelijk zware trilling in mijn handen vanmorgen, resulteerde in veel minder afgewerkte plekjes, en een derde beurt durfde ik niet aan, de Fatip is te genadeloos bij verkeerd hanteren. Man wat ruikt die baardolie lekker (niet vergeten te schudden) toch eens kijken om een bijpassende/bijbehorende? scheerzeep en aftershave te vinden! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 WilcoRoos schreef 28 minuten geleden: Slechts twee doorgangen op de Fatip, redelijke scheerbeurt, het kleine handvat maakt voor mij het hanteren onder sommige hoeken iets moeilijker ... Het kleine Piccolo handvat kan mij ook niet bekoren. Qua comfort kan ik je zeker de lange(re) houten handvatten aanbevelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush,BdF Distinto, Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole, Astra Superior Platinium 5e x, Rebul Dark Spice, Biobaza Aftershave Lotion. Kwast en zeep: Semogue 1305 Boar Bristle Shaving Brush en BdF Distinto: De Distinto mag weer in de kwast. Inmiddels ben ik er achter waarom ik deze zeep en ook b.v. de Italian Fern zo lekker vind. Dat ligt aan de eikenmos geur, die er in zit. Dat geeft die heerlijk gedragen aardse wat zoete geur, die mijn neus doet krullen van genoegen. Lekker warme scuttle en grote kwast om zoveel mogelijk geur los te kloppen. Heerlijk. Mesje en krabber: De Astra Superior Platinium voor de 5e x gebruikt. De Astra heeft naar verwachting mijn 5 norm gehaald. Constante kwaliteit mooie snit. Tot nu toe tevreden met dit mesje. Vandaag mocht het plaatsnemen in de Merkur 38c, één van mijn dombo krabbers. Daar kan je bijna niets verkeerds mee doen, zolang je maar niet gaat drukken als een bulldozer. Dat bleek vanmorgen dan ook wel weer. Terwijl ik voor de spiegel sta en de hele ronde deed, dak en bakkes, stond ik me af te vragen of die topkrabbers nou echt zoveel beter zijn, dan dit soort goed afgewerkte en betaalbare exemplaren. De eerlijkheid gebied me, om te bekennen, dat dat voor een aantal van die hoog gewaardeerde design krabbers maar net opgaat. Morgen gaat hetzelfde mesje weer in de Charcoal en wil ik daar nog eens met verstand op letten. Laat ik het zo zeggen: met de 38c was ik vanmorgen zo glad, gladder kan het niet worden. Ontegenzeggelijk heeft het psychologische effect, waardoor ik een Harley rijdt en geen Hyosung (hiervan krijg je 5 voor de prijs van 1 Harley), invloed op de beleving van de krabber. Dat is veel waard, maar de haren verdwijnen dus in een aantal gevallen niet beter! Resultaat: BBS. Tot slot: Lekkere plens Dark Spice, geen extra prik een geïrriteerde huid of zo, wat Biobaza om de boel weer dicht te smeren. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoRoos Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Johan schreef 37 minuten geleden: Het kleine Piccolo handvat kan mij ook niet bekoren. Qua comfort kan ik je zeker de lange(re) houten handvatten aanbevelen. Zijn die ook los te verkrijgen? Of heeft elk Fatip systeem zijn eigen maten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 @WilcoRoos Helaas is Fatip een leverancier met afwijkende schroefdraad, anders kon jewillekeurig welk handvat onder die kop schroeven, maar dat gaat dus niet. Volgens mij heeft BdF wel handvatten, die los verwisselbaar zijn. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisRichel Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 WilcoRoos schreef 1 uur geleden: Fatip Piccolo L.E. (open kam) Rapira Platinum Lux (1) Chinese Syntheet Proraso Groen (vreemd ruikt nauwelijks menthol, meer een chemisch iets) Arramis AS & ET Green Man nr2 baardolie Slechts twee doorgangen op de Fatip, redelijke scheerbeurt, het kleine handvat maakt voor mij het hanteren onder sommige hoeken iets moeilijker, dit resulteert in een enkele plek waar stoppeltjes nog voelbaar zijn, dit, gecombineerd met een redelijk zware trilling in mijn handen vanmorgen, resulteerde in veel minder afgewerkte plekjes, en een derde beurt durfde ik niet aan, de Fatip is te genadeloos bij verkeerd hanteren. Man wat ruikt die baardolie lekker (niet vergeten te schudden) toch eens kijken om een bijpassende/bijbehorende? scheerzeep en aftershave te vinden! Ah heb ik eindelijk een medestander die de groene zeep ook chemisch vindt ruiken. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoRoos Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Harkos schreef 6 minuten geleden: @WilcoRoos Helaas is Fatip een leverancier met afwijkende schroefdraad, anders kon jewillekeurig welk handvat onder die kop schroeven, maar dat gaat dus niet. Volgens mij heeft BdF wel handvatten, die los verwisselbaar zijn. Ik heb op een ander forum een draad gevonden over welke handvatten op welke Fatip passen, alleen losse handvatten vinden is dan weer een ander verhaal.. BdF heb ik op de site geen handvatten gezien, enkel complete messen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 SvdD 20190121. J&T® model "Minimalistic" peer / Tuxedo. Cella scheercrème. Seygus "Zeppelin" / Stork "Taipan" greep. Permasharp Super (4). Cella AS Lotion. Negende scheerbeurt met de Zeppelin, gebruik makend van de 0.5 mm gap: Onveranderlijk een comfortabele scheerbeurt met DFS+ resultaat. Een grotere gap zou een nog beter resultaat geven met minder moeite, denk ik .... 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartmen Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 @ph0real dan vind ik Proraso rood eerder chemisch ipv van groen Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisRichel Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Bartmen schreef 2 uur geleden: @ph0real dan vind ik Proraso rood eerder chemisch ipv van groen Aha, das dan ook wel weer nuttige informatie. Gelukkig heb ik genoeg zeep voor gebruik tot aan de apocalyps, dus kan ik momenteel toch niks nieuws kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartmen Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Ja dat is idd een behoorlijk lap zeep tot aan de Apocalyps..... dat heb ik dan weer met scheermesje. Daar kan ik de hele ring van de A10 wel mee beleggen. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Aan de beurt vandaag de Filarmonica EPBD 8/8Fijne dag 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 WilcoRoos schreef 10 uur geleden: Fatip Piccolo L.E. (open kam) Rapira Platinum Lux (1) Chinese Syntheet Proraso Groen (vreemd ruikt nauwelijks menthol, meer een chemisch iets) Arramis AS & ET Green Man nr2 baardolie Slechts twee doorgangen op de Fatip, redelijke scheerbeurt, het kleine handvat maakt voor mij het hanteren onder sommige hoeken iets moeilijker, dit resulteert in een enkele plek waar stoppeltjes nog voelbaar zijn, dit, gecombineerd met een redelijk zware trilling in mijn handen vanmorgen, resulteerde in veel minder afgewerkte plekjes, en een derde beurt durfde ik niet aan, de Fatip is te genadeloos bij verkeerd hanteren. Man wat ruikt die baardolie lekker (niet vergeten te schudden) toch eens kijken om een bijpassende/bijbehorende? scheerzeep en aftershave te vinden! Persoonlijk vindt ik het kleine handvat perfect voor de Piccolo. Ik bezit de MK1 en vindt deze een van krabber die het prettigst over de huid glijd en zeker niet agressief. Mijn advies is krabber op de huid leggen en geen druk uitoefenen laat de krabber het werk doen en dan kan je hem als een F1 auto over de huid laten gaan. Bij twijfel meer over de top plaat gaan dan snijd het mes in plaats van schrapen. De Parker 97R hapt eerder naar de baas dan de Piccolo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoRoos Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 UnShaven schreef 1 uur terug: Persoonlijk vindt ik het kleine handvat perfect voor de Piccolo. Ik bezit de MK1 en vindt deze een van krabber die het prettigst over de huid glijd en zeker niet agressief. Mijn advies is krabber op de huid leggen en geen druk uitoefenen laat de krabber het werk doen en dan kan je hem als een F1 auto over de huid laten gaan. Bij twijfel meer over de top plaat gaan dan snijd het mes in plaats van schrapen. De Parker 97R hapt eerder naar de baas dan de Piccolo. Tja, UEKAZ noemt men dat geloof ik, ik begin hem in de vingers te krijgen, maar het vraagt wel veel meer tijd en moeite als de Merkur of de Mühle, ook de QShave (en die kan best agressief gezet worden) is makkelijker, of beter, vergevensgezinder als de Fatip. althans de Open Comb, ik heb na vanochtend de Closed erop gezet, ben benieuwd wat het uitmaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Mijn scheerbeurt van vanmorgen is het melden waard, niet vanwege de gebruikte spullen, die zijn vrij standaard (voor mij dan), maar vanwege het resultaat. Derde keer op rij een BBS met dit mesje in deze krabber ? - J&T #2212 met Proraso Wit - Phoenix Open Comb Slant met Voshkod (3*) - Nivea ASB met als resultaat BBS 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Het is dan ook een fijne combi @Snowmiss Zelf niet gechoren vandaag: effe geen zin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Vandaag de beurt aan het Omega mes, afgelopen weekeinde voorzien van een vers snijvlak. Ondanks dat ik wat respons miste op de laatste steen is het resultaat naar behoren. Strakglad na 3 rondjes en uiterst aangenaam.Opvallend; nu de techniek met het mes wat opgekrikt is gaan ook lichte varianten lekker, zoals deze 21 mm uit Solingen. 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted January 21, 2019 Share Posted January 21, 2019 Weber Classic Handle Elios Inox 2x L’ Occitane Plisson kwast DVH Scheerstaaf DVH Balsem Williams Aqua Velva Vandaag voor de 3e keer met een Elios mesje was redelijk maar niet geweldig. De afwerking met DVH Balsem en Aqua Velva was wel beter en lekker. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts