Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb de zoek optie gebruikt, maar of teveel resultaten want :zeep: of weinig maar niet relevante resultaten, dus dan maar hier in de groep gegooid.

Met best wel een aantal samples onderweg en een gestadig groeiende hoeveelheid zeep-pucks begin ik de behoefte te voelen naar doosjes, liefst van het soort waarin Scheermonnik zijn producten levert (aluminum, met deksel) . Kunststof is ook ok, het is tenslotte niet voor eenmalig gebruik. Heeft iemand tips, waar je dit het beste aan kunt schaffen? Een stapel staan waar ik wat van kan overnemen? Een wijzende vinger naar een winkel(keten) die zoiets voert?

Of al is het maar een relevante zoekterm voor Aliexpress, zeepdoos, doos of tinnetje doen het niet echt ;-) 

Alvast bedankt!

Posted

Gekeken online bij Ikea, maar daar hebben ze die inderdaad niet, zoals @efsk melde. Jammer, ik kwam met google bij een aantal blikken leveranciers, maar ja 48 stuks als minimum bestelling loopt met 1,40 euro per stuk lekker hard op, en ik ben niet van plan om @Hanskoning van zijn zeeptroon af te gaan stoten :-D

Toch bedankt @Robert79

Posted

@WilcoRoos Kijk met metalen bakjes wel uit, dat het aluminium of rvs is en geen gecoat blik.

Dat laatste gaat roesten en verpest je zeep (schade en schande etc.?)!

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted

Ik gebruik de bakjes van Kindly's Smorredrop (maar een ander snoepje kan natuurlijk ook). Duurt natuurlijk even voor je die leeg hebt, maar als je er een paar koopt en de snoepjes los in een pot gooit, kun je er alvast een paar leegmaken. Als je de lege bakjes afwast, is de geur van de snoepjes eruit en ik vind het een voordeel dat de kwast erin past, dus je kunt gewoon in het bakje opschuimen.

smorredrop.jpeg

smorredropsample.jpg

• I like it 2
Posted

Maggard verkoopt lege verpakkingen.
Bij BdF krijg je ook vaak een sample in een handig bakje, ik verwacht dat ze je die ook best een paar mee willen sturen als daar wat besteld

• I like it 2
Posted
Hans1980 schreef 39 minuten geleden:

Bij aliexpress gebruik je zoekopdrachten als "tin can", "metal container", "round aluminium box" , ...

Deze vind ik wat duur.   Doosjes Ikea stijl

Onderstaande heb ik zelf besteld voor Haslinger zeepjes. 68mm doorsnede.

Haslinger doosjes

Top! Bedankt, met de juiste zoektermen kom je een eind :-) Ik heb nu deze besteld (zeepjes zijn toch 7cm in doorsnee?

100 ml blik met venster (aluminum)

Posted

Zeepbakje_Curver.thumb.jpg.4390de78ed92e36390d5683523ce4270.jpg

Blokker,  curverbakjes. Niet goedkoop ongeveer 3.50 denk ik, maar voor de rest van je scheerbestaan.

• Thanks! 1
Posted
WilcoRoos schreef 1 uur terug:

Top! Bedankt, met de juiste zoektermen kom je een eind :-) Ik heb nu deze besteld (zeepjes zijn toch 7cm in doorsnee?

100 ml blik met venster (aluminum)

Ziet er prima uit.

Hoogte is voor sommige zepen misschien wat laag met 2.8 cm.

Desnoods kan je van de bovenkant van de zeep  een paar mm afraspen en in de zijkanten bij duwen.

• I like it 1
  • 2 weeks later...
Posted

@CobraX Mooie doosjes, die had ik al gevonden, maar vond ik te duur, zeker omdat ik er 10 wil hebben en ook de verzendkosten flink kunnen aantikken.

• I like it 1
  • 4 weeks later...
Posted

De doosjes uit China zijn (eindelijk) aangekomen, tja, Chinees Nieuwjaar, naar het schijnt komt alles dan tot stilstand. 3 blikken waren ingedeukt, met voorzichtig duwen in twee en wat meer geweld met behulp van een krabber handvat in de laatste de ergste ellende eruit gekregen en de doosjes konden weer open en dicht geschroefd worden. De oorzaak is het in bubbelplastic en een plastic zak daar weer omheen voor het verzenden, waar een kartonnen doosje beter op zijn plaats was geweest. Faal dus, en mijns inziens niet voor herhaling vatbaar, dan maar de iets duurdere optie die ik via Bol heb gevonden, 10cm doosjes, eens kijken of ik ze terug kan vinden. In ieder geval passen mijn Van der Lovett zeepjes en de Muhle Duindoorn er prima in, en twee van de KEPKINH samples (EVE & ROSA) hebben er hun plek in gevonden. Nu hoop ik enkel dat de pucks van diverse zepen de 8cm niet te boven gaan ;-)

Posted

@WilcoRoos Welke doosjes van bol.com bedoel je? Ik wil ook eens Haslinger zeep bestellen, maar deze wordt bij Dambiro niet aangeboden in blik.

Posted
d1rk schreef 2 uur geleden:

@WilcoRoos Welke doosjes van bol.com bedoel je? Ik wil ook eens Haslinger zeep bestellen, maar deze wordt bij Dambiro niet aangeboden in blik.

https://go.bol.com/ep/9200000095927759

• I like it 1
Posted

Hoi @WilcoRoos

Voor mijn Haslinger zeepjes heb ik een Emsa 150 ml bakje gekocht. Het 60 grams zeepje past prima, niet heel veel ruimte om schuim te maken, maar zo blijft het wel compact.

IMG-1249.jpg

• I like it 2