Joris82 Posted January 18, 2019 Posted January 18, 2019 Hallo Lang niet gepost wegens een lange zoektocht naar producten waarop ik niet reageer (zie mijn intro-topic van 2 jaar geleden). Lang heb ik gezocht naar brushless producten. Die werken goed, als je de juiste vindt, maar het is niet hetzelfde als een borstel gebruiken. In mijn zoektocht kwam ik het Amerikaanse Kiss My Face tegen, die een scheercrème hebben die zowel zonder als met borstel goed zou werken. Proberen dus; besteld via een Amerikaanse webshop (om ook Thayers te kopen), maar dit is ook op de Europese webshop Biovea verkrijgbaar. Het komt in verschillende geuren, die helemaal niet sterk overkomen. Ik heb het met mijn oude borstels geprobeerd, uit de tijd van mijn vaders legertijd (zijn begin jaren 70) en meer dan een maand later gebruik ik het nog (en denk ik niet meer aan brushless producten tenzij op reis). Eigenlijk heb ik er met mijn weinig ervaring geen nadelen in gevonden: Het klopt schuim alsof het niets is. Een beetje crème (zit in een pompfles en is dus redelijk lopend) is meer dan voldoende voor 2 tot 3 passages: afh. van type borstel varieert het nog. Kwaliteit van schuim is zeer goed, waarschijnlijk niet de beste maar voor mijn huid doet het wonderen. Glijvermogen is ook super, veel beter dan brushless producten, of zelfs andere crèmes die ik probeerde. Prijs: op biovea: 12-15 euro voor een fles van 326ml, dus best ok gezien hoe weinig je nodig hebt. Af en toe heb ik na een scheerbeurt enkele rode vlekjes op de moeilijkste plaatsen in mijn hals en waar ik vroeger vaker mijn homemade shea boter aftershave moest gebruiken (om de irritatie pro-actief te bestrijden), kan ik nu met andere producten werken, die minder 'verzorgend' zijn. Nu heb ik terug het vertrouwen om andere (klassiekere) merken eens te proberen. Zeker een aanrader. 5
Recommended Posts