Ga naar inhoud
Manandshaving

Open Slijpdagen bij Manandshaving.nl

Aanbevolen reacties

Beste leden,

Binnenkort hebben we hier onze Open Slijpdagen. Je kan dan gratis je open scheermes laten slijpen en scheerklaar maken door onze slijper Henri van Gool op 2 februari in Naarden. Kom langs met je open scheermes en wij zorgen ervoor dat het scheermes weer vlijmscherp wordt. Klaar terwijl je wacht. Laat even weten of je ook komt?

Datum, tijden en lokatie:
2 februari 2018 in Naarden: Amsterdamsestraatweg 43-A1 te Naarden
Tijd: van 12.00 uur t/m 17.00 uur

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke aanbieding

Is dit geldig voor 1 mes per persoon,

of mag iedereen zijn/haar hele collectie meenemen 😂😉

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk een beetje afhankelijk van hoe druk het is. In eerste instantie is het gewoon voor 1 scheermes per persoon. Je kan altijd je gehele collectie meenemen en kijken welk scheermes kan worden gespelen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robgtt99 schreef 6 uur geleden:

Leuke aanbieding

Is dit geldig voor 1 mes per persoon,

of mag iedereen zijn/haar hele collectie meenemen 😂😉

Breng gewoon één kameraad mee voor elk scheermes dat je wil laten slijpen en doe ter plaatse alsof je hen niet kent. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
CobraX schreef 1 minuut geleden:

één kameraad

Zo even bij Hertz een busje huren 👍🏻😂

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
CobraX schreef 43 minuten geleden:

Breng gewoon één kameraad mee voor elk scheermes dat je wil laten slijpen en doe ter plaatse alsof je hen niet kent. :P

Zoveel mensen ken ik niet.

• Vind ik leuk 3
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zoveel mensen ken ik niet.

Tuurlijk wel het hoeven geen vrienden te zijn..

Ik heb ook al flyers in het dorp rond laten gaan.. eens kijken of we die zaak vol kunnen krijgen.

Gemiddeld 10 min voor een mes + praatje voor en daarna.

Is het 1 dag of meerdere dagen.. van 1200 tot 1700 gaat niet gehaald worden.

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu is het zo dat ik mijn eigen messen slijp en er zijn meerdere leden hier die dat goed kunnen. Wij zullen dus niet gauw onze messen voor een slijpbeurt meenemen denk ik zo.

Maar ik ben natuurlijk wel nieuwschierig naar de ervaringen van anderen uit het verleden met deze aangeboden slijpservice. Iemand de laatste tijd daar gebruik van gemaakt ?

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja. En mijn ervaring ken je reeds. Ben ook wel benieuwd naar andere ervaringen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja. En mijn ervaring ken je reeds. Ben ook wel benieuwd naar andere ervaringen.
Ben ook wel benieuwd hoe je ervaring was. Wil je die hier delen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Enige tijd geleden heb ik in SvdD gedeeld hoe mijn ervaring was met mijn scheermes wat geslepen was door Henri van Gool.

Voor de goede orde; dit is volledig buiten manandshaving om gegaan en heeft dus niets met dat bedrijf te maken enkel met de slijpende persoon die dezelfde is. Hij heeft zelf ook een slijpservice.

Als je dat topic opzoekt kun je lezen dat ik niet erg opgetogen was over het slijpresultaat, ergo: ik had er meer van verwacht, het mes (Grelot) was scherper, maar hapte en stuiterde.

Tony bood in dat topic aan om mijn mes eens te bekijken en te herslijpen en dat is gedaan. Veel betere scheerresultaat tot gevolg.

Tony heeft mij daarbij ook medegedeeld dat mijn specifieke Grelot een lastig mes blijkt om te slijpen. De reden daarvan daar zou Tony meer over kunnen vertellen dan ik.

Ik zou zelf niet gauw nog eens een mes opsturen, maar zou ik in de gelegenheid zijn geweest om 2 februari naar Naarden te gaan had ik Henri best het voordeel van de twijfel willen geven.

Ik heb nog een Heljestrand No.23, Eskilstuna liggen die nodig een keer een steen moet zien.

Maarrr….; UEKAZ.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het ‘lastige’ aan De Grelot van kitchen bij het slijpen ervan is dat het mes kwa geometrie niet geheel recht is. Niet extreem maar net zoals er veel messen niet geheel recht zijn. Je hebt dan dus een holle en een bolle kant, door x strokes toe te passen en op de slurry te letten kan je dergelijke messen goed slijpen. Mogelijk is daar in dit geval onvoldoende rekening mee behouden.

Toen ik het mes onder een loep bekeek zag het er normaal uit en zag ik niet direkt een reden waarom er klachten waren. Wel zag ik rechte strepen van de stenen. Als ik x strokes doe met een mes heb ik meestal een schuine streep patroon.

Uiteindelijk heb ik de snede opnieuw gezet en geslepen.

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja dan zie je hoe makkelijk een loep is, en hoe belangrijk de scheertest..

Nu kan ik me voorstellen dat als je een professionele slijpservice aanbied dat je niet elke mes test met een scheerbeurt, maar toch jammer dat doordat er een doorheen flipt mensen niet terug komen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.