Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo iedereen,

Hierbij wil ik mijzelf even voorstellen.

Ik, Joo en 30jaren jong.

Al een tijdje lees ik hier op het forum al mee, nu moest ik toch echt maar eens registreren.

Ik was enorm onder de indruk van alle informatieve berichten hier op dit forum (waarvan vele ook nog eens voorzien waren met een goede dosis humor).

Zelf ben ik ooit begonnen met scheren met de Gilette cassette systemen. Dit heb ik volgehouden tot afgelopen zomer.

Ik was het scheren beu, het is duur en de mesjes zijn snel bod, en de bekende irritatie. Het lukte me ook niet om een baard te laten staan want dat jeukte enorm, en snel moest het weer glad.

Afgelopen zomer was het dan zo ver... het lukte mij eindelijk om een baard te laten groeien. Dit keer zonder de jeuk... (Misschien dat het warme weer een positieve invloed had)

.Echter het onderhouden van een baard koste blijkbaar bijna nog meer moeite om het netjes te houden dan om het geheel glad te scheren met de mesjes waar ik juist zo klaar mee was! 

Mijn oudere broer scheert zichzelf met een mooi mes van Ralf Aust.... en snel werd me verteld dat het veel beter was, goedkoper en natuurlijk vooral geen/minder iritisties na het scheren sprak mij aan. Na wat zoeken op het grote Internet, hier op dit forum uitgekomen.

Na veel lezen op het forum tot de conclusie gekomen dat een straight voor mij best wel wat werk was, je moet een mes ook netjes onderhouden. En de te scheren oppervlakte (nek,  bakkebaard en contouren) was nu niet zo groot dat ik daar die moeite (nu nog niet ) in wilde steken. Wel wilde ik iets in handen hebben wat er op lijkt....  met jullie hulp en ervaring heb ik uiteindelijk een Feather Artist SS aangeschaft. Misschien een beetje dure investering voor een beginner, maar daar heb ik absoluut geen spijt van! Het is een heus genot om deze te gebruiken, altijd scherp en zo goed als geen onderhoud.

Sinds afgelopen zomer ben ik dus begonnen met het klassieke scheren.

Ik kijk iedere keer weer er naar uit om het mes te mogen hanteren. Geen iritaties meer gehad, niet één keer gesneden (en als je iets raakt dan voel je het toch niet).

De eerste keer met de Feather was wel even met de nodige zenuwen en bibbers, maar echt een super geweldige en leuke ervaring.

Het is jammer dat ik dit niet eerder ontdekt heb.  Ik had het graag van mijn opa, vader of broers geleerd. En nu moet ik op latere leeftijd (30) nog mezelf leren scheren. Gelukkig een hoop scheerbroeders hier op het forum waarvan ik al een hoop heb kunnen leren door simpelweg te lezen, te doen,  te ervaren en vervolgens leren!

Tot zo ver de introductie van mijzelf...

Mijn volgende stap is het zoeken naar een goede zeep en een mooie kwast.

Ik had mijn oog laten vallen op T&H Sandal zeep voor de luxe en het weekend, groene Proraso crème of zeep voor normaal gebruik (ik vond deze erg prettig toen de barbier het gebruikte bij mij).

Mvgr

Joo

• I like it 1
Posted

Welkom Joo!

Stoer om meteen met een Feather SS aan de haal te gaan. Fijn spul, al wil ik zelf al een tijdje ook een DX hebben naast mijn eigen SS.

Posted

Welkom Joost, 

Goede zeep is er in overvloed. Mijn eerste was een TOBS Sandalwood, daarna volgde er meer;   )

Succes!

Gr Tom 

Posted

Welkom, altijd leuk als een nieuweling op het forum zichzelf voorstelt met meer dan één zinnetje. Succes met je zoektocht naar een mooie borstel en zeep! Ben zelf een zeer tevreden gebruiker van de Feather en aanverwante modellen. 

Posted

Welkom,

En inderdaad.  Je voelt het niet...

alleen opletten op de plekken waar het schuim rood begint te kleuren ?

daar geen aftershave opdoen