Jump to content

Hallo allemaal

MaxFrank

Recommended Posts

Ik ben Max, 20 jaar oud nu.

Sinds vorig jaar scheer ik me met een DE razor, eerst met een goedkopere razor en simpele kwast maar begin dit jaar ben ik overgegaan op een Muhle R89 en Silvertip Fibre kwast van hetzelfde merk. Dit alles in combinatie met wat scheercrèmes van Tailor of Old Bond Street (winkel nog proberen te vinden in London, als ik vooraf wat beter onderzoek had gedaan had ik kunnen weten dat deze waarschijnlijk al lang niet meer op Bond Street zat).

Ben van plan om over een paar maanden, als ik 21 wordt, een straight te vragen. Sinds ik overgestapt ben op DE heeft het me altijd al gaaf geleken om er een te hebben en ik vind het ook wel een mooi symbolisch cadeau voor deze gelegenheid. Ben me nu een beetje aan het inlezen op dit gebied om goed geïnformeerd een aankoop te kunnen doen.

Welkom Max en veel (scheer)plezier hier.

TOBS zit inderdaad niet op Bond Street maar op Jermyn Street, met nog een nevenvestiging op Curzon Street (waar ook Geo F. Trumper zit). Tja, net uit Londen terug dan krijg je dat. Ik vond het vooral leuk om D.R.Harris te bezoeken trouwens maar dat komt waarschijnlijk gewoon omdat ik het meeste weg ben van hun zepen.

Beste Max,

Ik ben ook begonnen met een DE toen ik 20 was, nog geen paar maanden later ging ik aan de straight. Na een uitvalt, waarin ik niet meer kon scheren met een straight.(psychische redenen) Heb ik het een kleine tijd geleden weer opgepakt. Moet wel zeggen dat je vooral goed moet oefenen moet inlezen etc, het is bij mij vrij vaak verkeerd gegaan. Maar goed ik had in mijn tijd dat het me allemaal zo veel leek en stroppen en dit en dat en dan nog eens dit erbij! Mijn tip is dan ook.

Houdt het simpel, koop een simpele strop ik zelf gebruikte een loom-strop en daarna een padded strop een riem heb ik niet. En koop een goed mes dat scherp is, daar kan je prima mee oefenen etc. Wel zou ik kijken voor een tweedehandse etc, puur en alleen omdat het niets is heeft het misschien 40 euro gekost of 50 in plaats van 160 of 120. Ik ben begonnen met een starterspakket van 120 euro, of zoiets, dan had ik een strop een mes en nog wat spulletjes. :)