ramon8 Posted January 13, 2019 Posted January 13, 2019 Na ruim 35 jaar elektrisch en vooral dure Gilette Fusion te hebben gebruikt ben ik dan eindelijk overgestapt. Met de kerst heb ik de Merkur Futur gekregen. Inmiddels een sample set mesjes besteld bij BdF. Maar toen zag ik dat Polsilver ook goed zijn en toen las ik iets over Rapira en toen kwam ik op Amazon de Razor Shave Club tegen met sample setjes. Als het zo door gaat heb ik zometeen een hele la vol met DE mesjes. De rest van de familie gelooft het allang niet meer dat het goedkoper is. In ieder geval gaat het scheren steeds beter. Vandaag helemaal zonder kleerscheuren met een Voshkod mesje en de Futur op standje 3. Ik krijg langzamerhand de slag te pakken. Alleen nog de snorhaartjes direct onder de neus. Wat is de gouden tip hiervoor?Iemand ervaring met dat speciale kleine krabbertje van Merkur? Of doe je dat met een one-blade? Enfin een geslaagd kerstkadootje. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 3
Robert79 Posted January 13, 2019 Posted January 13, 2019 Welkom ! Als je deze vraag stelt in het ‘welkom’ topic, zal er vast wel iemand een andwoord op je vraag over de ‘futur’ kunnen geven.?
ChrisA Posted January 14, 2019 Posted January 14, 2019 Welkom uit Brabant.. Goedkoper is het eigenlijk niet, maar wel veel leuker.
DennisRichel Posted January 14, 2019 Posted January 14, 2019 Welkom. De hardnekkige bovenste snorharen pak ik mee door voorzichtig tegen de groei in te scheren waarbij je moet opletten dat je absoluut geen druk zet. Ik heb zelf namelijk gemerkt dat de huid daar extra gevoelig is. In mijn geval gebruik ik een Merkur krabber, maar niet een kleine; ik heb de Merkur 24c.
RolfMetHaar Posted January 14, 2019 Posted January 14, 2019 Welkom, onder je neus ligt een beetje aan de vorm van je neus, maar ik steek de hoek van de krabber half in mijn neusgat zeg maar, dan kan ik overal goed bij. Klinkt een beetje gek, maar anders kan ik het niet omschrijven [emoji4]Je kunt ook proberen je neus aan de kant te duwen, of omhoog zie ik ook nog wel eens iemand doen.Je moet gewoon wat proberen een dan kom je er vanzelf achter wat jou het beste werkt. 1
Tinboy Posted January 14, 2019 Posted January 14, 2019 Mijn truukje is de krabber onder +/- 45° vanaf horizontaal (niet de hoek van het mesje op de huid, maar hoek van de kop) en horizontaal onder mijn neus langs te gaan. En heel rustig. Ik pak op die manier de bovenste haartjes mee met de hoek van het mesjes
ramon8 Posted January 14, 2019 Author Posted January 14, 2019 Ik ga aan de slag met de diverse tips. Dank allen en hartstikke leuk om het forum door te pluizen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
joebar Posted January 14, 2019 Posted January 14, 2019 Welkom. Ik heb de Q Shave, een Chinese future zeg maar. Wat je beschrijft herken ik ook maar de tip van Tinboy Is heel bruikbaar. Succes. Gr Tom
Ko Eversdijk Posted January 19, 2019 Posted January 19, 2019 Welkom, ik vind dat je haartjes vlak onder de neus het beste met open scheermes weg kunt scheren. Misschien is dat je volgende stap? In ieder geval veel scheerplezier!
Johan Posted January 19, 2019 Posted January 19, 2019 Welkom! Ik heb voldoende mesjes tot mijn tachtigste of zo, en in vergelijking met cassettemesjes kost dat drie keer niks.
Johan Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 Welkom! Ik heb voldoende mesjes tot mijn tachtigste of zo, en in vergelijking met cassettemesjes kost dat drie keer niks.En drie jaar erbij
Recommended Posts