Niek Posted January 9, 2019 Posted January 9, 2019 Ik kwam op Amazon een "Rasierhobel"tegen van het merk Sober. Het type was (dacht ik) Zove premium en zag er best wel goed uit in t matzwart. Heeft er misschien iemand ervaring met deze "krabber"??
Niek Posted January 10, 2019 Author Posted January 10, 2019 @Marcel https://www.soberberlin.com/collections/rasur-bart/products/rasierhobel-edelstahl-schwarz-matt
Marcel Posted January 10, 2019 Posted January 10, 2019 Dank! Nooit van gehoord of eerder gezien. Wat me wel tegenvalt is de aanduiding "Edelstahl" om vervolgens doodleuk te melden dat de kop van "Zinkdruckguss" is, oftwel een gegoten zinklegering. Da's geen edelstaal!
Niek Posted January 10, 2019 Author Posted January 10, 2019 Marcel schreef 1 uur terug: Dank! Nooit van gehoord of eerder gezien. Wat me wel tegenvalt is de aanduiding "Edelstahl" om vervolgens doodleuk te melden dat de kop van "Zinkdruckguss" is, oftwel een gegoten zinklegering. Da's geen edelstaal! Als ik t goed gelezen heb is alleen de kop van Zinkdruckguss en de rest van Edelstahl ?? Toch ??
efsk Posted January 10, 2019 Posted January 10, 2019 De greep zou gewoon een staalsoort zijn, de kop is zamac inderdaad.
FvL Posted January 10, 2019 Posted January 10, 2019 Lijkt als twee druppels op de gentle shaver van Giesen & Forsthoff, met lange steel, maar dan in zwarte uitvoering... Ik heb hem in Chrome. Erg prettige krabber.
FvL Posted January 10, 2019 Posted January 10, 2019 P.S. er van uitgaande dat deze ook door GF gemaakt wordt kun je scheerervaringen in dat draadje opzoeken. Ben wel benieuwd of de zwarte afwerking ook iets doet tegen slijtage. Is mijn enige probleem met de gentle shaver met RVS greep, RVS tegen Zamac is bijna garantie voor snelle slijtage....
Niek Posted January 10, 2019 Author Posted January 10, 2019 FvL schreef 10 uur geleden: Lijkt als twee druppels op de gentle shaver van Giesen & Forsthoff, met lange steel, maar dan in zwarte uitvoering... Ik heb hem in Chrome. Erg prettige krabber. Ik heb zitten zoeken naar de gentle shaver maar de eerste die opkwam was er een met een vlindersluiting. Dus.... verder zoeken. Kan het zijn dat de type aanduiding van de gentle shaver Model 1370 is ?? Daarnaast heb ik nog n vraag.....is G&F hetzelfde als Timor ??
FvL Posted January 11, 2019 Posted January 11, 2019 Ik heb hem gekocht als G&F Gentle Shaver 1354, maar zie deze ook als Timor 1354. Ga er van uit dat dit dezelfde is.
Recommended Posts