Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste allemaal, 

Sinds enkele jaren scheer ik mij met een DE razor. Af en toe vanwege tijdsdruk maar heerlijk babykontjes glad! 

Ik had er in het begin heel veel moeite mee maar het gaat steeds beter. Voor mij zijn de mesjes van Astra heerlijk. 

Ik heb een straight razor gehad voor kerst met riem. Omdat ik dat heel lang al graag wilde. Maar dat krijg ik echt niet onder de knie. 

Maar goed vanavond heerlijk met de safety razor aan de slag geweest en voor het eerst na het scheren met aluin over mijn gezicht gegaan. 

Dat had ik gelezen op het forum dat aluin heel goed voor je huid is. 

Maar doordat die aluin zo brandde in mijn hals heb ik nu scheerbrand in mijn hals. Hele stuk is rood en gevoelig. 

Heb ik iets verkeerd gedaan? Normaal heb met de DE razor geen scheerbrand namelijk. 

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

Frank 

Posted

Welkom Frank. Volgende keer zonder aluin en kijken wat dat geeft. Indien je geen reactie hebt dan de daaropvolgende keer weer met aluin (hou alle andere variabelen hetzelfde), krijg je weer reactie dan zal het de aluin zijn.

Dat je het open scheermes niet onder de knie krijgt is normaal als ik lees dat je slechts af en toe scheert met een krabber vanwege tijdsdruk, een open mes vraagt vooral in het begin wat meer tijd en aandacht. Ik benijd je niet met zoveel druk in je leven.

Posted

Welkom,

dat aluin smeren doe ik alleen als er iets bloed. Verder lijkt het me nutteloos. Dus als het brand, zou ik het achterwege laten.

Posted

Welkom, voor mij geldt hetzelfde als Harrie hierboven. Alleen als er iets bloedt tip ik het aan met aluin.
Daarnaast gebruik ik het ook om grip te krijgen als ik met open mes of shavette scheer.
Ik heb ook wel eens mijn hele gezicht behandeld met aluin na het scheren en dan heb ik ook wel het idee dat het iets gevoeliger is naderhand, maar echt scheerbrand of extra irritatie, dat niet.
Spoel je het wel af naderhand?
Sommige aftershave producten reageren ook weer met de aluin met allerlei onverwachte bijwerkingen.

Posted

Bij mijn weten zorgt aluin niet voor scheerbrand, het zorgt er alleen wel voor dat je die brand (tijdelijk) goed voelt. De scheerbrand was er zeer waarschijnlijk al voordat jij de aluin erbij pakte.

• I like it 2
Posted
koenfucius schreef 4 uur geleden:

ik ben ook gestopt met aluingebruik.  Merkte irritatie na gebruik.

Enkel bij bloedpuntjes gebruik ik nog wel eens zo'n stift

Hier hetzelfde. Alleen heb ik een blokje dan.

Posted

Tot nu toe gebruik ik na iedere beurt aluin. Het verschil in branden geeft voor mij aan het verschil in irritatie van het scheren. Teveel druk waarschijnlijk of een niet zo optimaal geslepen mes.

Ik sluit me aan bij Marcel dat ik denk dat het niet het aluin is wat de brand veroorzaakt, maar slechts pijnlijk blootlegt waar je je niet optimaal geschoren hebt; lees: je huid hebt geïrriteerd met het mes.

• I like it 4
Posted

hier ben ik ook getopt met aluin; ook afwijzende huidreactie. Een goede aftershave balm zonder alcohol werkt bij een rauwe huid bij mij het beste. En een plens koud water natuurlijk. Stopt die bloedpuntjes ook.

En een open mes kost wat tijd: bij mij 100x oefenen maar de kast bestaat dat je veel handiger bent dan ik......  

Posted

Allen bedankt voor het reageren, ik ben een stuk wijzer geworden.

Ik zal waarschijnlijk alleen mijn gezicht, maar niet meer mijn hals, met aluin behandelen en goed naspoelen.

En wanneer ik mezelf raak scheer.

Het open mes vind ik, zeker als linkshandige, erg lastig.

Ik heb er een riem bij gekregen met canvas en leer en twee blokjes slijppasta (rood en blauw). 

Oefening baart kunst inderdaad, maar het zal een lange weg zijn. 

Maar goed, alleen zo'n ding al hebben is al tof. En ik ben nog steeds superblij met mijn krabber die goed werkt.

Als pre-shave gebruik ik de pre-shave van Proraso en ook de groene Proraso scheerzeep. Nivea aftershave balm sensitive voor de nabehandeling.

Ik wil graag ook andere merken proberen en zag hier op een forum daar ook een speciale sectie voor staan dus daar ga ik ook nog eens rondsnuffelen binnenkort.

Ik heb wel een gevoelige huid en makkelijk rode pekken in mijn nek. Ook regelmatig last van ingegroeide haren (meestal als ik me niet met de krabber scheer).

Overigens scheer ik altijd eerst met de haargroeirichting mee en daarna nogmaals tegen de richting in.

• I like it 1
Posted

Hier hetzelfde. Alleen heb ik een blokje dan.

Ik ook maar wel op een plastic voetje

Sent from my iPhone using Tapatalk
  • I like it 1
  • Haha 2
Posted
Ash17 schreef 10 uur geleden:

.

Het open mes vind ik, zeker als linkshandige, erg lastig.

Oefenen oefenen, bij mij staat op mijn gezicht ook nog een herinnering....

De linkshandigheid: mijn ervaring omgekeerd. Als linkshandigen zijn we toch al gewend zaken rechtshandig te doen. (Mes en vork!)

Posted
onno schreef 1 uur terug:

Als linkshandigen zijn we toch al gewend zaken rechtshandig te doen. (Mes en vork!)

Dat geldt denk ik voor rechtshandigen ook, dat mes en vork. Desalniettemin ben ik het wel met je eens: wij linkshandigen worden maar gediscrimineerd in de wereld. Zo bestaan er niet eens linkshandige nagelschaartjes!

• I like it 2
Posted
efsk schreef 3 minuten geleden:

Dat geldt denk ik voor rechtshandigen ook, dat mes en vork. Desalniettemin ben ik het wel met je eens: wij linkshandigen worden maar gediscrimineerd in de wereld. Zo bestaan er niet eens linkshandige nagelschaartjes!

Klopt, ook geen rechtshandige?.

Ik knip mijn rechterhand nagels met de linkerhand en links met de rechter en dat allemaal met hetzelfde schaartje.

Posted

Dat is een rechtshandig schaartje, in die zin dat het ding hetzelfde in elkaar zit als een gewone schaar. Niet dat dat ene ruk uitmaakt bij een nagelschaar, hetgeen precies de reden is dat ik het voorbeeld aanhaalde.

Posted

Ik ga morgen is in mijn boeken zoeken of ik idd geen linkshandige schaartjes kan bestellen. Leuke uitdaging [emoji6]
Posted

Altijd raar gevonden dat er speciale scharen zijn voor links en rechts, kan met beide prima knippen, is maar net wat je gewend bent denk ik

• I like it 1
Posted

Nagelschaartjes zijn er niet links en rechts. Gewone scharen hebben wel degelijk nut. Als linkshandige duw je de snedes uit elkaar bij een gewone, rechtshandige schaar.

• I like it 1
Posted

Dat heb ik dus nooit ervaren, niet bij linkse of rechtse scharen, in mijn linker of rechter hand, wel een andere manier van gebruiken, maar beide bruikbaar met beide handen. Maar misschien ben ik daar een beetje apart in gezien ik nooit echt een voorkeur heb voor links of rechts

• I like it 1
Posted

Zelf ben ik links met knippen, maar heb dit geleerd met een rechtse schaar. Met een linkse schaar ga ik juist scheef haha. Schrijven doe ik rechts omdat dit op school moest, maar eigenlijk kan ik alles 2 handig.

Ik heb net een bestelling weg en zag bij de snor en baardspullen linkshandige scharen. Bij de nagelschaartjes niet opgelet en zal vast kloppen dat die er niet zijn. Maar zo eigenwijs als ik ben kijk ik er morgen toch ff naar [emoji6]