RolfMetHaar Posted January 9, 2019 Posted January 9, 2019 Als je mes breder is dan het mes wordt aangeraden om diagonaal te stoppen of met een x-patroon.Maar waarom niet gewoon het mes draaien en dan schuin stroppen zeg maar.Als je diagonaal beweegt of met x-patroon beweegt het leer uiteindelijk toch ongeveer op dezelfde manier onder het mes door?Of zie ik dat verkeerd?
Snuff Posted January 9, 2019 Posted January 9, 2019 Zou in principe kunnen maar voelt heel onnatuurlijk vind ik
Tony Posted January 9, 2019 Posted January 9, 2019 Op stenen doe ik dat wel, schuin met de hiel naar voren. Op een strop zou ik er niet aan moeten denken om dat te doen.
Arnout Posted January 15, 2019 Posted January 15, 2019 Een scheermes is zelden vlak, als je een mes met een smile op een brede strop stropt zonder x strokes riskeer je hele delen van de snede niet te stroppen. Als je een mes met een smile op een vlakke steen legt gaat het schommelen, als je het zo gaat slijpen ga je de eerst de smile moeten wegslijpen, maw, het scheermes om zeep helpen. 1
Kingjack Posted January 16, 2019 Posted January 16, 2019 Wat je ook kan doen is de halvemaan haal, raak je het hele mes ook en voelt naar mijn bescheiden mening natuurlijker aan dan de X of rechte haal.(zeker als je op hoge snelheid stropt)Zo doe ik het ook, voelt inderdaad prettiger dan X.
Recommended Posts