Tjebbe Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Stirling 26/54, RazoRock Blue Barber, Karve Christopher Bradley F, Gillette Rubie Platinum Plus (2), Dickinson's Witch Hazel, Bruno Banani Dangerous Man. Fijne dag! 7
Dajd94 Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Scheerbeurt van de dag - 7 januari 2019 Zeep: Stirling Ozark Mountain Shaving Soap Kwast: AP Shave Co Synbad 24mm Mes: Leaf Razor Mesje: Captain Red (3) Aftershave: Thayers Witch Hazel Cucumber Stirling Mountain Man Aftershave Balm Het Captain-mesje nu drie keer gebruikt. Per keer is een achteruitgang in comfort alsook in efficiency merkbaar. Het begon veelbelovend, maar na drie keer is de aardigheid er wel af. Daarom blijft het bij drie beurten met dit mesje. Uiteindelijk wel ruimschoots glad, maar moest hier wel extra moeite voor doen. 3
Guest Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Krabber: Parker 97R Mesje: Voskhod (2) Zeep: Cella Kwast: Merkloze kwast van de markt, Omega Professional clone Aftershave: Physalis Hamameliswater Aftershave: Adam’s Aftershave Aftershave: Adam’s Aftershave BalmEDT: L’Occitane Vetyver De Parker 97R is een heerlijk efficiënte krabber maar voelt helemaal niet bijterig aan. Cella houdt nog stug vol en dat verbaasd me.
Noud Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Fatip Piccolo Astra blauw Omega 10019 Palmolive scheercreme Axe black AS Nivea sensitive ASB 2
onno Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Op maandagochtend moeten kiezen in welke SVdD ik hem ga plaatsen....... Met een vers polsivermesje bleek voorzichtigheid het devies. Niet op de foto de ASL Dolomiti Een mooie dag 8
koenfucius Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Merkur 37cWizamet super IridiumYaqi Tuxedo 24mmLainess savon du barbier - mielThayers Witch Hazel lavenderBalea ultrasensitive balsemDe Lainess is 1 van de zeepjes die ik dit jaar hoop op te maken (en komt er nadien niet meer in) 11
fireshrimp Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Merkur Futur (Polsilver) J&T appel varken Tobs Platinum Wimmies scheerkom Clubman Classic Vanilla Arko cool ASB Het einde van de Tobs is in zicht, geef de overgebleven zeep nog een paar dagen en dan kan ik weer een bericht in een ander forum posten ?. Deze overgenomen kwast is tot nu toe een van de beste varkenskwasten die ik heb geprobeerd. Ben nog wel aan het wachten op de Semogue 610 uit Portugal. 7
Harkos Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 M Keramiek APShaveCo flat top syntheet,TFS Neroli Strong, Mulcuto Schrägschnitt (kunststof), Lord Super stainless 6e x, Rebul Lime, The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel. Kwast en zeep: M Keramiek APShaveCo flat top syntheet en TFS Neroli Strong: Lekker citrus schuim van een mooie syntheet uit de M keramiek kom. Mesje en krabber: De Lord Super stainless voor de 6e x gebruikt. Nog prima. Lekker licht en mooi van snit. Resultaat: BBS. Tot slot: De Rebul maakte het lekker fris af, waarna de Doctor de nodige zorg bood. Even haast, moet naar mijn favoriete watermolen. 7
WilcoRoos Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 (edited) Fatip piccolo limited edition (open plaat) 1e keer Onbekende kwast Lord Super stainless Mühle Sea Buckthorn Aramis Classic Aftershave Oi, dat is heel anders scheren, diverse rode plekjes na de scheerbeurt en een ietwat intensieve prikkeldraad beleving van de Aluin. Ik zal de basisplaat overschakelen naar gesloten, in ieder geval tot ik gewend ben aan het wel erg kleine steeltje. Om de een of andere reden wilde het opschuimen van de Mühle niet vandaag, bleven te grote bubbeltjes, ik vermoed te veel water in de kwast. Zucht, zeer matige scheerbeurt, ik durfde de 3e gang niet aan met een zeer onbevredigend stekelig stoppel resultaat. Ik heb na inspectie in de spiegel daadwerkelijk stukjes vel weggeschoren! Verkeerde hoek, te veel druk, geen idee.. Edited January 7, 2019 by WilcoRoos foto invoegen 9 2
Tjoolder Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Goede beurt. Aluin prikte een beetje, zoals altijd. Afwerken met de eigen gemaakte asb. Goede week aan iedereen! 7
Jan Zoethout Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 SvdD 20190107. M Keramiek / APShaveCo SilkSmoke. Crabtree&Evelyn "Moroccan Myrrh" scheercrème. Schick injector type I1. Schick Proline B (4). Crabtree&Evelyn "Moroccan Myrrh" ASB. 4
Hanskoning Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 WilcoRoos schreef 1 uur geleden: Fatip piccolo limited edition (open plaat) 1e keer Zucht, zeer matige scheerbeurt, ik durfde de 3e gang niet aan met een zeer onbevredigend stekelig stoppel resultaat. Ik heb na inspectie in de spiegel daadwerkelijk stukjes vel weggeschoren! Verkeerde hoek, te veel druk, geen idee.. Zoals wij ze allemaal ook meegemaakt hebben in het begin zover dat je enige opluchting kan geven. En zoals je zelf al omschrijft waarschijnlijk een combi van te waterig schuim, teveel druk zetten enzovoort, ach je moet maar denken het kan hierna bijna alleen maar beter gaan. 3
Hanskoning Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Heerlijke scheerbeurt vandaag dus helemaal toppie. 10
Bartmen Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 @WilcoRoos gewoon doorzetten en om de dag de fatip erover En niet zeuren 1
Tinboy Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Half jaartje gedaan met de Fatip, daarna toch een Merkur 34C gekocht. Niet echt de vellen er af geschraapt, maar was gewoon niet confortabel voor mij. Zal hem dit jaar wel weer eens gaan gebruiken, kijken of het dan beter gaat. Maar eerst nog wat met mijn huidige spullen en wat nieuw aan te schaven mesjes prullen ?. 2
Guest Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 WilcoRoos schreef 8 uur geleden: Fatip piccolo limited edition (open plaat) 1e keer Onbekende kwast Lord Super stainless Mühle Sea Buckthorn Aramis Classic Aftershave Oi, dat is heel anders scheren, diverse rode plekjes na de scheerbeurt en een ietwat intensieve prikkeldraad beleving van de Aluin. Ik zal de basisplaat overschakelen naar gesloten, in ieder geval tot ik gewend ben aan het wel erg kleine steeltje. Om de een of andere reden wilde het opschuimen van de Mühle niet vandaag, bleven te grote bubbeltjes, ik vermoed te veel water in de kwast. Zucht, zeer matige scheerbeurt, ik durfde de 3e gang niet aan met een zeer onbevredigend stekelig stoppel resultaat. Ik heb na inspectie in de spiegel daadwerkelijk stukjes vel weggeschoren! Verkeerde hoek, te veel druk, geen idee.. Het is noodzakelijk om absoluut geen druk te zetten met een FaTip tenzij je deze als dunschiller wil gebruiken. Gewoon als een veertje over je huid laten glijden en dan heb je een perfecte scheerbeurt. Geen druk laat de FaTip het werk doen. Ik heb de MK 1 en die scheert uitmuntend en is een stuk efficiënter wat sommige agressiever noemen.
CobraX Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Datum: 7 Januari 2019 Scheerzeep: Declaration Grooming Darkfall Icarus Scheerkwast: Yaqi Purple Haze Mew Brown 24mm Scheermes: DOVO Inox shavette (201006) Mesje: DOVO Professional (nieuw mesje) Na: Afspoelen met koud water, Osma aluinblok behandeling 1
RolfMetHaar Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Chinese prul shavette met voskhodYaqi 26mm synthetischStirling dunshireVergulde hand aluinTFS tabacco Verde asbNog een poging met het prul. Ging alweer stukken beter. Gewoon goed opletten en rustig aan. Maar dat plakken is gewoon ronduit irritant, en potentieel gevaarlijk als hij ineens los zou schieten.Vrijwel geen irritatie en alleen een eerder wondje opengehaald, niks ernstigs, verdwenen na wat koud water.Resultaat is best goed glad.Het bevalt mij zeer goed dat ik totale controle over de scheerhoek heb zodat ik die kan aanpassen aan het deel van mijn gezicht waar ik mee bezig ben.Fijne avond! 7
DennisRichel Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 WilcoRoos schreef 10 uur geleden: Fatip piccolo limited edition (open plaat) 1e keer Onbekende kwast Lord Super stainless Mühle Sea Buckthorn Aramis Classic Aftershave Oi, dat is heel anders scheren, diverse rode plekjes na de scheerbeurt en een ietwat intensieve prikkeldraad beleving van de Aluin. Ik zal de basisplaat overschakelen naar gesloten, in ieder geval tot ik gewend ben aan het wel erg kleine steeltje. Om de een of andere reden wilde het opschuimen van de Mühle niet vandaag, bleven te grote bubbeltjes, ik vermoed te veel water in de kwast. Zucht, zeer matige scheerbeurt, ik durfde de 3e gang niet aan met een zeer onbevredigend stekelig stoppel resultaat. Ik heb na inspectie in de spiegel daadwerkelijk stukjes vel weggeschoren! Verkeerde hoek, te veel druk, geen idee.. Ironisch dit. Het is precies wat ik je laatst ook omschreef als ervaring. In mijn geval had ik de kwast niet goed geladen wat ook een belletjesschuim gaf en daarnaast heel slecht gleed. Slim om de derde gang over te slaan. Ik heb laatst met Sienna zeep (ook een triple milled) voor mijn gevoel overmatig geladen wat juist een goed resultaat gaf. Datzelfde truukje zou t bij Muhle ook goed kunnen doen denk ik. 1
WilcoRoos Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 ph0real schreef 41 minuten geleden: Ironisch dit. Het is precies wat ik je laatst ook omschreef als ervaring. In mijn geval had ik de kwast niet goed geladen wat ook een belletjesschuim gaf en daarnaast heel slecht gleed. Slim om de derde gang over te slaan. Ik heb laatst met Sienna zeep (ook een triple milled) voor mijn gevoel overmatig geladen wat juist een goed resultaat gaf. Datzelfde truukje zou t bij Muhle ook goed kunnen doen denk ik. Pah, dat besefte ik me ook, maar wat ik ook deed, het bleef bubble bellen land, volgende keer bakkie leeg kiepen en opnieuw beginnen denk ik dan maar @UnShaven Dunschillertje, accurate omschrijving, maar goed ik oefen best wat druk uit, de 89R heeft dat bij mij echt nodig, en de Chines straft dat ook niet erg af. Ik zal (met een week om de schade te laten herstellen) een nieuwe poging doen maar zonder enige druk. 1
efsk Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01 Bath House - Spanish Fig & Nutmeg Eversharp (N) (s) Voskhod (5) Tunney aluin Tijdens het scheren erachterkomen dat je vanzelf de greep losser draait. Dat werd gevaarlijk mensen! 4
Guest Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 WilcoRoos schreef 50 minuten geleden: Pah, dat besefte ik me ook, maar wat ik ook deed, het bleef bubble bellen land, volgende keer bakkie leeg kiepen en opnieuw beginnen denk ik dan maar @UnShaven Dunschillertje, accurate omschrijving, maar goed ik oefen best wat druk uit, de 89R heeft dat bij mij echt nodig, en de Chines straft dat ook niet erg af. Ik zal (met een week om de schade te laten herstellen) een nieuwe poging doen maar zonder enige druk. Als je de FaTip kan temmen dan merk je pas wat een prettige krabber het is, efficiënt en toch ook smooth. Maar druk is iets wat je bij een FaTip echt miet afleren.
RolfMetHaar Posted January 7, 2019 Posted January 7, 2019 Fatip piccolo limited edition (open plaat) 1e keer Onbekende kwast Lord Super stainless Mühle Sea Buckthorn Aramis Classic Aftershave Oi, dat is heel anders scheren, diverse rode plekjes na de scheerbeurt en een ietwat intensieve prikkeldraad beleving van de Aluin. Ik zal de basisplaat overschakelen naar gesloten, in ieder geval tot ik gewend ben aan het wel erg kleine steeltje. Om de een of andere reden wilde het opschuimen van de Mühle niet vandaag, bleven te grote bubbeltjes, ik vermoed te veel water in de kwast. Zucht, zeer matige scheerbeurt, ik durfde de 3e gang niet aan met een zeer onbevredigend stekelig stoppel resultaat. Ik heb na inspectie in de spiegel daadwerkelijk stukjes vel weggeschoren! Verkeerde hoek, te veel druk, geen idee..Probeer anders en stukje van die muhle zeep af te schrapen in je kom te plakken, beetje laten weken en dan opschuimen, dan weet je precies hoeveel zeep je gebruikt.Ik deed dit ook met deze zeep en dat werkte altijd prima 1
Snowmiss Posted January 8, 2019 Posted January 8, 2019 - J&T #2212 met Proraso Wit - Lord L6 met Lord Classic (8*) - Pitralon Classic met als resultaat DFS 1
Recommended Posts