Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mild, medium, aggressief, allemaal b******t

Gewoon zo eentje in huis halen en BBS na iedere scheerbeurt :twisted:

byha3y4u.jpg

Posted

Hiermee kun je gewoon je gezicht villen :mrgreen: Dan hoef je nooit weer te scheren :twisted: Maar dat is toch wat we juist niet willen? :? Dan mis je vervolgens je dagelijkse fijne scheermoment :)

Posted

Met een DE mesje wat zover uitsteekt?! No way, die duikt regelrecht je huid in ben ik bang; veel te flexibel!

Maar ga je goddelijke gang, ik sla over :D

Posted

Als je er een voor me kunt versieren scheer ik me ermee, film het en post het.

Zonder druk moet dat duiken wel in te perken zijn.

Posted
Is dat niet zo een ding om brooddeeg te snijden zodat je van die mooie gleufjes in de korst krijgt???

Even gegoogled: Een Lame dus Wiki Link

Kijk zo leren we nog is wat! Bedankt voor de link.

Posted
Hiermee kun je gewoon je gezicht villen :mrgreen: Dan hoef je nooit weer te scheren :twisted: Maar dat is toch wat we juist niet willen?

Je moet het positief bekijken, als we iedereen zover krijgen om het te proberen dan ga ik het "te koop aangeboden" onderdeel van het forum heel goed in de gaten houden, denk aan al dat scheergerief dat mensen dan van de hand gaan doen :twisted:

Posted
Hiermee kun je gewoon je gezicht villen :mrgreen: Dan hoef je nooit weer te scheren :twisted: Maar dat is toch wat we juist niet willen?

Je moet het positief bekijken, als we iedereen zover krijgen om het te proberen dan ga ik het "te koop aangeboden" onderdeel van het forum heel goed in de gaten houden, denk aan al dat scheergerief dat mensen dan van de hand gaan doen :twisted:

Ik ben voor!

Posted

Ik bezit een houder waar ik een DE mesje in kan klemmen en dan verf of lijmresten van glas of hout af kan "steken". Van glas gaat dat prima, maar van hout valt dat tegen. Als de hoek ook maar iets te groot is duikt het mes het hout in. Dat komt omdat er een relatief groot stuk scheerblad uitsteekt, wat het slap maakt. Scheren met zoiets zal niet onmogelijk zijn maar zal heel veel zelfbeheersing vragen.

Posted

Als er een single edge mesje in zou zitten zou ik het wel aandurven trouwens. Die zijn dik en stevig van zichzelf.

Posted
Ik bezit een houder waar ik een DE mesje in kan klemmen en dan verf of lijmresten van glas of hout af kan "steken". Van glas gaat dat prima, maar van hout valt dat tegen. Als de hoek ook maar iets te groot is duikt het mes het hout in. Dat komt omdat er een relatief groot stuk scheerblad uitsteekt, wat het slap maakt. Scheren met zoiets zal niet onmogelijk zijn maar zal heel veel zelfbeheersing vragen.

Waar heb je zoiets vandaan? Ik zoek nog zoiets voor mijn moeder.

Posted
Waar heb je zoiets vandaan? Ik zoek nog zoiets voor mijn moeder.

Volgens mij komt die uit een gereedschapkist van mijn schoonvader(hij ruste al dertig jaar in vrede) Het is dus al een oud dingetje.

Posted

je kan die verfkrabbertjes gewoon kopen bij de bouwmarkt, dan gaan er tegenwoordig alleen wel stanley mesjes in.

Ik heb idd wel eens gezien dat ze een mes, wat op het mes van de foto lijkt, in een bakkerij gebruiken. Maar de meeste bakkers snijden hun brood gewoon met een kartelmesje in.

By the weg; Robbin als je dit ding gaat gebruiken op je gezicht ben je volgens mij aardig verknipt, òf fucking stoer.

Ik ben benieuwd naar je filmpje, of de krantenberichten en Hart van Nederland. Ligt er aan welke kant het op gaat ... :mrgreen:

Posted

Ik weet niet hoe vlak je de scheerhoek met die houder kunt maken maar als dat vlak genoeg is moet het kunnen. Seraphim op B&B heeft zich eens geschoren met een DE mesje verlijmt op een houten spateltje en daar een video van gemaakt. Zag er tamelijk relaxed uit en verliep prima.

Posted
Ik weet niet hoe vlak je de scheerhoek met die houder kunt maken maar als dat vlak genoeg is moet het kunnen. Seraphim op B&B heeft zich eens geschoren met een DE mesje verlijmt op een houten spateltje en daar een video van gemaakt. Zag er tamelijk relaxed uit en verliep prima.

Daarom, dan moet dit ook wel te doen zijn.

Je doet in feite hetzelfde als een shavette of straight, alleen heb je meer blade exposure waardoor er meer flex in het mesje zal zitten. Kleine hoek en rustige passes.

Posted

Misschien leuk om een keer een wedstrijdje te doen wie zich kan scheren met het meest vreemde voorwerp hier op het forum. Met filmpje erbij natuurlijk, zoiets als

die zich scheert met een lepel. Zelf heb ik me weleens geschoren met mijn Opinel #8 zakmes geslepen op mijn JNAT. Ging prima maar dat ding van hierboven daar zou ik wel even heel voorzichtig mee zijn...