FvL Posted January 3, 2019 Posted January 3, 2019 Tja, een van mijn voornemens voor 2019 was om meer te lachen. Daar moet je natuurlijk wel iets mee doen, dus loop me al een paar dagen af te vragen, hoe en wat? Er was een tijd dat ik in de kroeg de ene na de ander (meestal veel te flauwe) moppen kon ophoesten, maar in de huidige horeca staat daar veelal de muziek te hard voor, hier ter plekke lijkt het kunnen tappen van moppen bijna een verloren traditie..... Zat eerder vandaag wat te surfen op dit forum, toen ik bedacht dat ik eigenlijk geen goede moppen over scheren kende. Leve het internet, dus google-en naar moppen over scheren. Kom er eigenlijk maar een tegen: "Een oud manneke in Roosendaal ging naar de kapper om zijn haar te laten knippen en zich te laten scheren. Hij zei tegen de kapper: Ik kan m’n bakkebaorde nie goed d’r af halen want ik eb teveul riempels. Geen probleem zei de kapper en hij haalde een klein houten balletje van de plank. Doe dat maar in je mond zei de kapper. Het manneke deed dat en de huid van zijn wangen kwam mooi glad te staan. Toen de kapper klaar was zei het ouwe manneke: ‘da waar de gladste scheerbeurt die ik in jaore em g’ad’ mar ’n bietje gevaorluk vin ik het wel, ik aar da balleke wel in kunne slikke.’ Dat is geen probleem hoor zei de kapper. Dan had je het na een paar dagen gewoon terug kunnen brengen, dat doen ze allemaa!…" Tja, zelfs bij deze flauwe moest ik toch even glimlachen, maar ik dacht wel, dat moet beter kunnen. Er moeten toch veel meer moppen over scheren zijn! De halve mensheid scheerde zich nat, er moeten meer moppen uit de oude doos zijn. Ook zit er genoeg humor in dit forum (sarcasme, relativatie en foute humor) dat we ze zelf kunnen bedenken. Dat dit een serieus voornemen 2019 is: laten we er een competitie van maken. De meeste ? in de reacties bepalen de winnaar. De winaar (even graaien in mijn dubbelen) krijgt deze: (zonder doos, zoals op de foto, geen datum code, maar pat, 694093. Eeen Rocket of wellicht een aristocrat junior) Laat me lachen, (of glimlachen) de sluitingsdatum voor de competitie is laten we zeggen 15 maart. P.S. Lopen twee scheermessen over het rode plein (ok sovjet tijd) zegt de een tegen de ander, even stil, daar loopt een veiligheidsmes... 5
RolfMetHaar Posted January 3, 2019 Posted January 3, 2019 Niet per se over scheren, maar wel leuk.Wat is het verschil tussen poep diarree? Met diarree je gorgelen 1
FvL Posted January 3, 2019 Author Posted January 3, 2019 @RolfMetHaar Maar dan wel scheer gerelateerd dus.... 1
FvL Posted January 3, 2019 Author Posted January 3, 2019 Tja, mijn eigen lat voor een goede mop is dat de vertelling geloofwaardig is, fraaie aanloop, en dat er een onverwachte wending of clou is (en dat mag volkomen absurd zijn). De competitie gaat naar de meeste Haha's ? dus het oordeel is aan U
Kazuya17 Posted January 3, 2019 Posted January 3, 2019 Ken je die mop van die 20 naakte vrouwen in een vliegtuig ? Ik ook niet, maar hij begint wel goed. 1
efsk Posted January 3, 2019 Posted January 3, 2019 Wat ik persoonlijk wel een goeie scheergerelateerde mop vind is deze: 1 7
FvL Posted January 3, 2019 Author Posted January 3, 2019 @efsk Komen twee scheven elkaar tegen, zegt de een tegen de ander, "ken jij de Gillette proshield fusion 5?" Zegt de ander: "Nee, nooit van gehoord, ik ben ooit gestopt bij de g2" "Maar scheert wel heel recht" zegt de ander. "Is maar goed dat ik links ben, dan.... 1 2
FvL Posted January 3, 2019 Author Posted January 3, 2019 Goede zaak, dat de prijs naar de Haha's? gaat.....
RolfMetHaar Posted January 4, 2019 Posted January 4, 2019 Wat ik persoonlijk wel een goeie scheergerelateerde mop vind is deze:4 haha's [emoji38]
RolfMetHaar Posted January 4, 2019 Posted January 4, 2019 Een rechte en een scheve graven een gat.Zegt de scheve: ik stop ermee, krijg er een kromme rug van 4
efsk Posted March 2, 2019 Posted March 2, 2019 Hij had een Gillette in een ivoren doosje, ooit eens een foto van gezien. https://www.alamy.com/stock-photo-anny-winteradolf-hitler-three-piece-travel-shaving-set-in-ivory-case-51507994.html 1 1
Bartmen Posted March 2, 2019 Posted March 2, 2019 @efsk made in England haha. Schijnt een agressieve razor te zijn 1 1
Hanskoning Posted March 2, 2019 Posted March 2, 2019 Jammer dat hij nooit een keer uitgeschoten is ten hoogte van zijn halsslagader. 1
Marcel Posted March 3, 2019 Posted March 3, 2019 Een New uit 1924? Hmmm... Of lees ik het wellicht verkeerd? Of ben ik nu te serieus voor dit onderwerp? ?
efsk Posted March 3, 2019 Posted March 3, 2019 kado gedaan in 1924, zo schijnt. Kan ervoor geproduceerd zijn. Te onbekend met Gillettes om te kunnen zeggen of dat het meer ofminder waarschijnlijk maakt, maar voor hetzelfde geld bedoelen ze 1934. Echter, over ivoren case: http://mr-razor.com/Rasierer/New Improved/1921 New Improved Tuckaway in elephant ivory case England.JPG
FvL Posted March 4, 2019 Author Posted March 4, 2019 Nu er weer wat actie op dit draadje is: nog krappe twee weken om een mop in te brengen en die krabber te winnen. Is een serieus goede krabber.... Gaat naar de meeste ?, dus op die manier kun je ook stemmen. Zie dat er nu een aantal met 3 ? zijn, gelijke stand... Daar had de organisatie niet aan gedacht: in dat geval stel ik voor dat het aantal aanvullende likes de doorslag geeft (en anders lotje trekken) Zie dat dan Richard aan kop staat, wat op zich ook wel weer grappig is met iemand die het niet zo heeft met Gillette....
Bartmen Posted March 4, 2019 Posted March 4, 2019 Dokter dokter !!!! ik heb mijn shavette ingeslikt . Zei de dokter: " heb je er zelf nog iets aan kunnen doen " . Ja dokter..... de scheerbeurt afgemaakt met de Fatip ! Ps kom maar op met Gillette of moet ik de Fatip ook nog inlikken? 3 2
Robgtt99 Posted March 5, 2019 Posted March 5, 2019 Vrouw:” schat, Ik heb net alles vanaf mijn navel naar beneden geschoren, je weet wat dat betekent he ❤️?” man:” gvd. Ja. Dat ik weer het doucheputje leeg mag halen en de afvoer kan ontstoppen” 4 7
FvL Posted March 16, 2019 Author Posted March 16, 2019 @Robgtt99 Gefeliciteerd, met 6 ? en 4 ? (stand 15 maart) heb je de krabber gewonnen. Uiteraard hoop ik dat dit draadje niet opdroogt, maar nog menig goede mop gaat opleveren. 4
Recommended Posts