Jump to content

Recommended Posts

Posted

Had ‘m geïntroduceerd in Richard’s onderwerp “SCHEEF!” : de kromme krabber van Seygus.
Krom op een andere manier als de kromme krabbers in “SCHEEF!” – bij deze krabber zijn de 4 hoekpunten van het mesje naar beneden getrokken ten opzichte van het midden.

Vandaag heb ik de foto's gekregen van de 3 eerste produktie modellen:

qoDVxbL.jpg

wvi97i5.jpg

José Antonio en Gustavo produceren alleen de scheerkop - een greepje moet er apart bij gekocht worden.

Één van de scheerkoppen komt mijn kant op - ik mag 'm uitproberen, en uiteraard een beetje promoten:

IUZgw89.jpg

VgNsFdd.jpg

De 2 kanten zijn verschillend - de ene kant heeft een grotere "gap" dan de andere kant.
Om de kanten te onderscheiden heeft de ene kant een "ribbeltje" en de andere niet.

Zodra "mijn" Zeppelin binnen is, ga ik 'm vlijtig uitproberen - meer over een tijdje ... ;-)

• I like it 5
  • Thanks! 2
Posted

Gaaf. Krom als sommige dameskrabbers, zie de Lady Pomco waarvan éen zijde (iets extremer) gekromd is als deze Seygus. Nu ontdekken waar, anders dan op facebook, ik zo'n ding kan bestellen.

Posted

Benieuwd naar je ervaringen. Lijkt me speciaal, alleen de twee verschillende kanten ..... daar hou ik niet van persoonlijk.

Posted

Heel benieuwd!
En, Richard, als het wat is en de prijs is ook behoorlijk, dan wil er voor jou best ook een bestellen. Facebook kent mij al..

• Thanks! 1
Posted
Snuff schreef 4 uur geleden:

Benieuwd naar je ervaringen. Lijkt me speciaal, alleen de twee verschillende kanten ..... daar hou ik niet van persoonlijk.

Ik heb ook het liefst 2 gelijke kanten - laten we hopen dat het is om uit te vinden welke "blade gap" het beste is (en dat er dan een krabber met 2 gelijke kanten uitrolt ...)

Posted

Nog wat verdere informatie (lijkt nodig ... ?

The price for such a razor head is €85.- plus VAT + shipping
Further information at seygusrazor@gmail.com ...

(sorry, Engels)

• I like it 1
Posted

Vandaag ontving ik "mijn" Zeppelin:

rdlwxtT.jpg

Gelijk een serie plaatjes geschoten:

bxqFI9z.jpg
papnUrz.jpg
sv6Ms9X.jpg
LORfcBX.jpg
0AIX5xv.jpg
ILQvdHg.jpg
QCmzTiA.jpg

De "geribbelde" kant is de agressiefste/effectiefste.

Gelijk van een Kai mesje voorzien - morgen de eerste SvdD met deze krabber.

Mijn SvdD's met deze krabber zal ik ook in dit onderwerp posten.

• I like it 7
  • Thanks! 3
Posted

Commentaar in mijn SvdD van gisteren (20190108):

Eerste scheerbeurt met de Seygus Zeppelin.
De korte kanten van het mesje steken niet uit, wat erg prettig is bij het verwisselen van het mesje.
Vandaag alleen de "milde" kant van de krabber gebruikt - bijzonder comfortabel met een mooi glad resultaat.

Posted

SvdD 20190109.

IEz2Lao.jpg
sGQHXT6.jpg

M Keramiek / APShaveCo SilkSmoke.
Ariana&Evans "Tertius" scheerzeep.
Seygus Zeppelin krabber.
Kai Stainless (2).
Loris "So Oud" EdP.

Vandaag de "agressieve" kant van de Zeppelin gebruikt.
Net zo comfortabel als de "milde" kant - iets effectiever, denk ik (merk ik morgenochtend).
Lekker glad.

@ChrisVanMeer: Deze post heb ik hier expres neergezet - als ik 't anders moet doen, moet je het me maar laten weten ... ;-)

• I like it 2
Posted
ChrisVanMeer schreef 31 minuten geleden:

De mooiste oplossing zou denk ik zijn om hier in dit draadje dan te verwijzen naar de reactie in het betreffende SvdD draadje.

Probeer ik dat morgen - wordt wel wat onoverzichtelijker, ben ik bang ... ?

• I like it 1
Posted
Harkos schreef 34 minuten geleden:

@Jan Zoethout Interessant concept. Kan je al iets zeggen over vergelijking met een goede rechte of  slant?

Ik kan er nog weinig over zeggen - deze krabber voelt net zo prettig aan als mijn Timeless, ATT S2, vintage NEW, etc. 

Volgens onze professor in scheve en kromme zaken @efsk is dit trouwens ook een slant - in ieder geval is 'ie krom ... ;-)

• I like it 4
Posted

SvdD 20190110:

Nog een keer de "agressieve" kant van de Zeppelin gebruikt.
Gisteren ook de "agressieve" kant gebruikt - blijkt inderdaad iets effectiever.
Ook nu weer een comfortabele scheerbeurt met glad resultaat.

Link: 

• I like it 4
Posted

Even ter informatie:

De scheerkop die ik nu heb heeft een "blade gap" van 0.3 mm aan de ene kant en 0.5 mm aan de andere kant.

Binnenkort krijg ik een onderplaat met een gap van 0.5 mm en 0.7 mm.

Ik heb de techneut van het Seygus duo (Jose Antonio) al gesuggereerd meerdere onderplaten uit te brengen met gelijke kanten met meerdere gaps (zoals Karve, Timeless, etc.).

Hij vond 't een goed idee ... eens kijken of 'ie z'n compagnon "om" krijgt ...

• I like it 3
Posted
Jan Zoethout schreef 19 uur geleden:

Even ter informatie:

De scheerkop die ik nu heb heeft een "blade gap" van 0.3 mm aan de ene kant en 0.5 mm aan de andere kant.

Binnenkort krijg ik een onderplaat met een gap van 0.5 mm en 0.7 mm.

Ik heb de techneut van het Seygus duo (Jose Antonio) al gesuggereerd meerdere onderplaten uit te brengen met gelijke kanten met meerdere gaps (zoals Karve, Timeless, etc.).

Hij vond 't een goed idee ... eens kijken of 'ie z'n compagnon "om" krijgt ...

De compagnon lijkt zich te hebben vastgebeten in het concept van 2 verschillende gaps aan 1 onderplaat - ook daar kan ik wel mee leven (hoewel 2 gelijke kanten toch m'n voorkeur heeft).

• I like it 1