Ga naar inhoud
WilcoRoos

Verzendingen vanuit de UK

Aanbevolen reacties

Dan zou de nuancering "Bestel nooit in december als je geen geduld hebt" van toepassing zijn.¬†ūüėČ

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

gebruik geen DHL als je geen geduld hebt. Helaas heeft deutsche post internationale pakketjes afgeschaft met de mededeling doe maar met DHL. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
efsk schreef 11 minuten geleden:

gebruik geen DHL als je geen geduld hebt. Helaas heeft deutsche post internationale pakketjes afgeschaft met de mededeling doe maar met DHL. 

Tja, als ik keuze heb dan geen DHL, maar hoe vaak kun je nergens terugvinden hoe spullen verstuurd worden.. 

Ik heb overigens ook binnen Nederland alles liever als DHL en FedEx, geen idee welke nu echt het slechts is, ze weten elkaar telkenmale weer te overtroeven op dat vlak.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ding ding ding! We hebben een winnaar! ūüá¨ūüáßEngelandūüá¨ūüáß heeft gewonnen!

Maandag besteld, vandaag binnen. Het kan dus wel. En met normale verzendkosten.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nog maar eens de 'shipping' email van Shavedash opgezocht, datum 21 Dec 2018, ok, email gestuurd, dat is toch wel erg lang vind ik¬†ūüėē

Het pakje uit de US staat nog steeds op:

Your item departed a transfer airport in AMSTERDAM-SCHIPHOL, AMSTERDAM, NETHERLANDS on January 7, 2019 at 8:19 am. The item is currently in transit to the destination.

Ik wist niet dat Schiphol per postkoets bezorgd, o nee, dan was het er al geweest, jemig, dit kwam binnen in Nederland na de kerst drukte, dus dat is geen excuus.

Oi, lopend had het er ook al dezelfde dag geweest¬†ūüė†

Screenshot from 2019-01-11 11-06-24.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op 7 Januari in Engeland leer besteld en vandaag 11 januari door de bus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@WilcoRoos Almere, daar ga ik ook nooit zo snel heen.

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
[mention=1254]WilcoRoos[/mention] Almere, daar ga ik ook nooit zo snel heen.

Maandelijks enkele keren. Niks mis mee.
Ok sommige wijken wil je niet stervende gevonden worden, maar waar vriendin woont is toch best een deftige buurt, al moet ik zeggen 2 straten verder is het weer mis. Maar goed is andere wijk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Almere heeft net als elke andere stad goede en mindere wijken, het is natuurlijk allemaal modern, ik zou ook veel liever een van de muurhuisjes van Amersfoort bewonen, maar dat is een tikkie buiten het budget.

Als je een (semi) bungalow wilt, is het zo ongeveer de enige betaalbare plaats waar dat te vinden was centraal in het land, buiten misschien Lelystad, maar ja, een stad zonder ziekenhuis, brr, ik moet er niet aan denken met mijn verzamelde gezondheid ellende.

Almere is na enige gewenning in ieder geval beter als Purmerend kan ik je verzekeren, al zou een flinke lik meer cultuur (ik kijk soms smachtend naar de vele musea van Den Haag bv) erg prettig zijn ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
WilcoRoos schreef 6 uur geleden:

Het pakje uit de US staat nog steeds op:

Your item departed a transfer airport in AMSTERDAM-SCHIPHOL, AMSTERDAM, NETHERLANDS on January 7, 2019 at 8:19 am. The item is currently in transit to the destination.

Dit wil normaal gesproken zeggen dat het pakje bij de douane is gearriveerd en daar in behandeling is genomen..............tenminste dat hoop ik voor je. xD

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat bij de douane blijven hangen wil nog wel eens langer duren. Er hangt daar al een pakketje vanaf 1 jan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ongeduldige types hier ;-) pakje uit de US nu bijna twee maand wachtende 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wilco, ik denk dat je het beste nog een weekje kan wachten. Als het er over een week nog niet is dan kan je(als je hebt betaald met Paypal) een geschil openen in het Paypal scherm.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag op de PostNL app dat er brievenbus post vanuit de US aankomt, dus dat zal hem eindelijk zijn, uit de UK, nog geen spoor te vinden, geen idee waar het is en waarom het zo lang duurt.

@Snuff Tja, het is ook maar net hoe hoog je je verwachting zet, een goedkoop item uit China, daar kijk ik niet op een week of twee meer of minder, binnen een maand is prima. Binnen de EU is een ander verhaal, dagen voor omliggende landen, een week, 10 dagen voor de buitengrenzen (en geen douane die hun neus in de pakjes wil steken). Vanuit de US, Japan en overige 'exotische' oorden, ach, als ik kan zien dat het nog 'bestaat' doe ik niet echt moeilijk, verzenden zonder T&T word ik wat nerveuzer van, en zou ik boven de 10 euro ook erg onplezierig vinden. 

De spullen van ShaveDash zijn dus zonder T&T verzonden, heel irritant, geen idee hoe of wat voor zowel verzender als ontvanger, erg onhandig.

De US zending is een grote hoeveelheid probeer mesjes, heb zo ongeveer alle probeer pakketten genomen, behalve de minst kwalitatieve, alleen geen idee hoeveel dat er dus zullen zijn, deze zijn keurig met een T&T verzonden, de vertraging bij Schiphol zal wel de Douane zijn geweest met een WTF voor de inhoud :-D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robert79 schreef 5 uur geleden:

Wilco, ik denk dat je het beste nog een weekje kan wachten. Als het er over een week nog niet is dan kan je(als je hebt betaald met Paypal) een geschil openen in het Paypal scherm.

Ik vind het van meer netheid getuigen om eerst contact op te nemen met de verkopende partij om het geschil voor te leggen. 

Wat de levertijden betreft het beginnen hele epistels te worden rond de wachttijden, in de loop van de jaren heb ik geleerd dat je soms positief verrast kan worden en soms ook negatief.

Zo ooit op een pakketje van Gifts & Care uit Spanje zitten wachtten die volgens de tracking een rondreis door Europa geboekt had en pas na 5 weken hier aankwam. En positief een pakket van Haircare uit Griekenland wat met de goedkoopste verzending de volgende dag hier door DHL aangeleverd werd.

Het langst en bijhoorlijk schrikken was ooit het titanium scheerhoofd van mijn Wolfman welke onderweg vanuit Australie er meer dan 2 maanden over deed voordat hij bij zijn van blijdschap huilende baasje aangeboden werd. :$

Dus nogmaals lekker veel bestellen en na een jaartje sta je nergens meer van versteld en ben je in uitlopende levertijden een gelauwerd man geworden die niet meer zo snel als nu van zijn stuk te brengen is. :lol:

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ShaveDash melde mij nog tot de 25e te wachten, als er dan niets binnen was verzenden zij of hetzelfde, of opties van gelijke waarde als bepaalde producten niet beschikbaar waren, heel prima, ik probeer het sowieso eerst met de leverancier op te lossen, die kunnen er ook weinig aan doen als een pakket in een zwart gat verdwenen is. 

Ik heb met een boek wel gehad dat het er na 1 1/2 maand nog niet was, leverancier verontschuldigd zich en het werd opnieuw opgestuurd (was binnen 5 dagen vanuit de UK aangekomen)  kreeg ik nog eens 2 1/2 maand later een gehavend pakje met beschadigde adres sticker met daarin de eerste zending, contact opgenomen met leverancier, en die mocht ik dus ook houden, was verzekeringswerk melde men.

Ik heb over de jaren honderden pakketten gekregen, land van herkomst zegt in ieder geval niets over verzend duur ;-)

Ik had alleen niet verwacht dat de UK zoveel vertraging zou oplopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 5 uur geleden:

Ik vind het van meer netheid getuigen om eerst contact op te nemen met de verkopende partij om het geschil voor te leggen. 

Wat de levertijden betreft het beginnen hele epistels te worden rond de wachttijden, in de loop van de jaren heb ik geleerd dat je soms positief verrast kan worden en soms ook negatief.

Zo ooit op een pakketje van Gifts & Care uit Spanje zitten wachtten die volgens de tracking een rondreis door Europa geboekt had en pas na 5 weken hier aankwam. En positief een pakket van Haircare uit Griekenland wat met de goedkoopste verzending de volgende dag hier door DHL aangeleverd werd.

Het langst en bijhoorlijk schrikken was ooit het titanium scheerhoofd van mijn Wolfman welke onderweg vanuit Australie er meer dan 2 maanden over deed voordat hij bij zijn van blijdschap huilende baasje aangeboden werd. :$

Dus nogmaals lekker veel bestellen en na een jaartje sta je nergens meer van versteld en ben je in uitlopende levertijden een gelauwerd man geworden die niet meer zo snel als nu van zijn stuk te brengen is. :lol:

Ja, eerst contact leggen is inderdaad¬†netter Hans,¬†ūüėĄ¬†Maar toch denk ik, dat zijn oorspronkelijke pakje uit de UK niet meer gaat aankomen gezien anderen op dit forum rond dezelfde tijd of zelfs later bestelde, wel hun bestelling al binnen hebben.

Ik las jou ervaringen. Prima. Mijn ervaring is, dat langer dan 3 weken wachten op een pakje uit Europa, foute boel betekent.

Verder hoop ik voor Wilco natuurlijk, dat ik ernaast zit.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik herhaal Robert: vanuit Duitsland naar mij regelmatig 4 weken. Drie weken is wel de tijd dat je de verkoper contacteert en vraagt of deze de vervoerder kan vragen waar het blijft, en ook, als je dat al niet gekregen hebt, om het trackingnummer.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
efsk schreef 2 uur geleden:

Ik herhaal Robert: vanuit Duitsland naar mij regelmatig 4 weken. Drie weken is wel de tijd dat je de verkoper contacteert en vraagt of deze de vervoerder kan vragen waar het blijft, en ook, als je dat al niet gekregen hebt, om het trackingnummer.

Ja, maar jij had een trackingnummer en Wilco niet, dus heeft vragen bij de verkoper weinig zin, toch ? Dus is zijn onzekerheid begrijpelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robert79 schreef 23 minuten geleden:

Ja, maar jij had een trackingnummer en Wilco niet, dus heeft vragen bij de verkoper weinig zin, toch ? Dus is zijn onzekerheid begrijpelijk.

Jongens, niet ruzi√ęn onder het vechten¬†:P

Maar ik ben het met Robert eens dat het hebben van een T&T veel verschil uit maakt, ja ik weet het ook eigenlijk alleen tussen de oren, maar het geeft je een draadje met wat je besteld hebt. Desalniettemin heb ik nog nooit een betaling in moeten trekken en ben ik er altijd met de verkoper uitgekomen. 

Enkel Kickstarter is meer een sprong in het diepe als kopen bij een buitenlands bedrijf, en zelfs daar kreeg ik 4 jaar (na het beloofde halve jaar) tot mijn stomme verbijstering toch nog mijn bestelling binnen (ze hadden zich eerst op de US markt geconcentreerd was het verhaal).

Buiten de EU is het toch wel erg ongewis wat er wel en niet gaat komen, om maar niet te spreken over Douane pikkies die je spullen belachelijk lang achterhouden en dan ondanks genoteerde waarde een fictief bedrag uit hun duim zuigen waar je dan maar belasting en import heffing over moet betalen....

Maar goed, nog 12 dagen te gaan tot uur U, en tja, welke zepen had ik ook al weer samples van besteld?!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

T&t is handig, maar vaak ook niet actueel. Komt regelmatig voor dat pakket volgens t&t nog onderweg is en vervolgens staat de bode aan de deur.. Andersom komt naar mijn idee vaker voor.. staat pakket geleverd en enige weken later pas in de bus.
Dat is de enigste reden dat ik tegenwoordig nog aangetekend verzend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat je ook vaak hoor is dat mensen de hele dag thuis zitten te wachten op hun pakket, inloggen met T&T nummer en de melding krijgen dat de bezorger het pakket niet kon aanbieden omdat er niemand thuis was. Terwijl ze de hele dag thuis waren !

Gelukkig heb ik nooit dit euvel gehad en is het altijd goed gegaan. Maar het is wel handig(als het goed gaat), dat je weet dat je thuis kunt blijven, dankzij T&T.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robert79 schreef 11 uur geleden:

Wat je ook vaak hoor is dat mensen de hele dag thuis zitten te wachten op hun pakket, inloggen met T&T nummer en de melding krijgen dat de bezorger het pakket niet kon aanbieden omdat er niemand thuis was. Terwijl ze de hele dag thuis waren !

Gelukkig heb ik nooit dit euvel gehad en is het altijd goed gegaan. Maar het is wel handig(als het goed gaat), dat je weet dat je thuis kunt blijven, dankzij T&T.

Dat heb ik op mijn oude adres 2x gehad, en 1x dat de postbode het verkeerde huisnummer had opgegeven, moest ik alle buren af om te kijken waar ie het gelaten had..

Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat 'ze' ergens in de bosjes loeren tot je 2 minuten het pand verlaat? Ik heb dat nu al een paar keer gehad, heel leuk hoor, kwamen ze eerder als opgegeven, was ik (nog) boodschappen aan t doen.

Bij mijn nieuwe adres hoort gelukkig ook een nieuwe bezorger, een hele fijne blije man, altijd een brede lach op zijn gezicht, en altijd heel keurig ook helpt pakket (als t groot is) in de hal te zetten, dat laatste gebeurde op het oude adres nooit, daar werd me dan toegebeten 'of ik enig idee had hoeveel ie nog moest doen vandaag'.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
WilcoRoos schreef 10 minuten geleden:

daar werd me dan toegebeten 'of ik enig idee had hoeveel ie nog moest doen vandaag'.

Hoewel dit gedrag nooit goed te praten is, is dit wel zo'n beetje waar het om draait bij de chauffeurs. De werkdruk is zo ontzettend hoog voor die mensen, dat het ze soms letterlijk te veel wordt. Zeker in de drukke tijden zijn 120-150 stops per dag geen uitzondering en als ze dan bij de helft van die stops één minuut langer werk hebben, scheelt ze dat al ruim een uur...

Nogmaals, ik ken de frustraties van de eindontvanger, maar ook de chauffeurs zijn niet te benijden en naar mijn ervaring probeert 90% zijn werk naar eer en geweten zo goed mogelijk te doen. (Ik heb zelf een PostNLpunt in mijn winkel, dus ik hoor de verhalen van beide kanten. Maar als in jouw wijk toevallig iemand rijdt die bij de 10% hoort, snap ik de frustratie. Enige dat misschien kan helpen, is blijven klagen, zodat de betreffende chauffeur de wacht wordt aangezegd.

Toevoeging: toevallig komt net de chauffeur binnen en die zegt me dat 120-150 stops normaal is en dat in drukke tijden dat richting 180 gaat....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Moods Begrijpen deed ik het wel, maar het kost niets meer aan energie of geld om het iets vriendelijker te zeggen, onze huidige bezorger maakt er nooit een probleem van, ik hoef er nu ook nooit om te vragen, hij staat al klaar om het binnen te zetten als het niet hand-groot is.

Meer als 10 seconden kost het ook niet om het pak over de drempel in de hal te deponeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

√ó

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.