Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wilkinson Sword Classic (Astra)

Yaqi Syntheet

Catie's Bubbles Waterlyptus

Green Freeze

De Wilkinson nog maar weer eens een kans gegeven, dit keer met een Astra. Het ging een stukje beter dan de vorige keer, maar of dat aan het mesje ligt of aan het feit dat ik de krabber begin te doorgronden durf ik niet te zeggen. Feit is dat het in de hals nog steeds niet helemaal glad wil worden. Gelukkig gaat het onder de neus en op de wangen en kin wel goed. Comfortabele scheerbeurt, maar dus niet helemaal zo glad als ik wel zou willen.

Fijne jaarwisseling allemaal!

• I like it 5
Posted
Wilkinson Sword Classic (Astra)
Yaqi Syntheet
Catie's Bubbles Waterlyptus
Green Freeze

De Wilkinson nog maar weer eens een kans gegeven, dit keer met een Astra. Het ging een stukje beter dan de vorige keer, maar of dat aan het mesje ligt of aan het feit dat ik de krabber begin te doorgronden durf ik niet te zeggen. Feit is dat het in de hals nog steeds niet helemaal glad wil worden. Gelukkig gaat het onder de neus en op de wangen en kin wel goed. Comfortabele scheerbeurt, maar dus niet helemaal zo glad als ik wel zou willen.

Fijne jaarwisseling allemaal!
Wel een heerlijk zeepje!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• I like it 1
Posted
dulac66 schreef 32 minuten geleden:

Wel een heerlijk zeepje!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Echt wel!

• I like it 1
Posted

Voor mijn 365ste scheerbeurt van het jaar
Knockout razor
Wizamet super Iridium
Yaqi Tuxedo 24mm
Van Yulay - Green Irish Tweed
Nivea sensitive balsem

Goeie scheerbeurt. De knockout krabber is degelijk terwijl de Van Yulay superdik schuim opleverde, meer dan genoeg voor nog een extra scheerbeurt. Geur komt meer tot zijn recht, bevalt me wel. Niet helemaal zeker of de zeep helemaal compatibel is met mijn huid, licht prikkelend gevoel en paar rooie vlekken die snel weer verdwenen.

Beste wensen en vooral een goeie gezondheid voor iedereen[emoji898][emoji898][emoji898][emoji1635][emoji1635][emoji1635]
be518d4f42db95a22c9399b35bf9392a.jpg

• I like it 9
Posted

Krabber: Merkur 34C HD
Mesje: Voskhod (1)
Zeep: Cella
Kwast: Merkloze kwast van de markt, Omega Professional clone
Aftershave: Physalis Hamameliswater
Aftershave: Adam’s Aftershave
Aftershave: Adam’s Aftershave Balm
EDT: Speick Men

Geen dag overgeslagen met scheren dit jaar, we sluiten dan ook af met de 365e. En alvast een goed uit einde van het jaar.

Posted

Stirling 26/54,
Oleo Soapworks Empire,
RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,
Voskhod (1),
Tunney aluin,
Oleo Soapworks Empire aftershave balsem.

89143ce80d8b6fe666fe7f29bffef2a2.jpg

De laatste scheerbeurt van dit jaar!
Niet de beste, maar dat zal wel iets met alcohol van doen hebben...
Gisteren hebben we met een goede Indiase maaltijd de sterfdag van mijn vader herdacht, iets wat dan toch weer uitloopt op te veel inname, maar wat altijd weer een bijzonder samenzijn is.

Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling en het allerbeste voor het nieuwe jaar!

• I like it 9
Posted

Omega 10019,
Calani Dubai,
Charcoal Goods - Level 2 Torpedo,
Kai Stainless Steel 9e x,
Wars Classic EnergetyZujaci,
Biobaza Aftershave Lotion,
Loris So Oud.

SOTD_20181231.thumb.jpg.3d9499b47f8151332d7d5b2da9b5bc96.jpg

Kwast en zeep:
Omega 10019 en Calani Dubai:
Zo'n aards, mystiek oosters en kruidig zeepje als de Calani Dubai is een mooi afsluiting van het scheerjaar 2018. Dit harde zeepje laat zich mooi laden met een varkentje, dus was de Omega 10019 in zijn element. Opkloppen in de M keramiek kom. Water toevoegen tot het kritische punt en schuim van de hoogste klasse.
Mesje en krabber:
De Kai Stainless Steel voor de 9e x gebruikt.
Het mesje is opnieuw prima in vorm. Na 3 rondjes nog steeds bruikbaar, dus morgen nog een keer. Waarschijnlijk wel de laatste dan, want 10x vind ik genoeg. De combi Charcoal - Kai lijkt erg constant. Merk geen verschil in de laatste 3 scheerbeurten. Die daarvoor voel ik niet meer in mijn geheugen, maar die waren zonder meer goed volgens de analen.
Resultaat: BBS.
Tot slot: De afwerking in stijl met de Wars (klassieke geur) en de Biobaza, wat hout en licht mint, vervolgens een puf Loris So Oud, die het mystieke uit de Calani nog eens ophaalt, maakten de 379e scheerbeurt van 2018 af.
Zo afwachten wat de dag brengt, donderend carbid, vanavond uitzitten met de buurschap en morgen een nieuw scheerjaar.

• I like it 5
Posted

Laatste keer dit jaar, fijne jaarwisseling iedereen!

Krabber: Gillette Super Adjustable

Mesje: Polsilver Super Iridium

Kwast Hawkins & Brimble 

Scheerzeep: Palmolive Men Classic Cream

Na: Aluin

Na: Speick Men ASB

• I like it 4
Posted
Scheerbeurt van de dag - 31 december 2018
Zeep: Saponificio Varesino Manna Di Sicilia
Kwast:  Yaqi Tuxedo 26mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Voskhod (2)
Aftershave:  Stirling Mountain Man Aftershave Balm

De laatste scheerbeurt van het jaar was niet de gladste. Omdat de nieuwe Leaf Razor wat aan de agressieve kant is, gekozen voor het gebruiken van 2 halve mesjes in plaats van drie. Daardoor op de moeilijke plekjes wat minder glad dan gewenst. Wel voelde dit comfortabeler aan. Een goede jaarwisseling gewenst.

• I like it 4
Posted

SvdD 20181231.

CW3sAxO.jpg

Vintage kwast / Maggard synth.
Ariana&Evans "Tertius" scheerzeep.
Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti "Taipan" greep.
Asco Super Stainless (rode wikkel) (7).
Loris "E-31" EdP.

De zeep en de EdP (Loris E-31 == Bvlgari Black) zijn een mooie combinatie, vind ik.

Een voorspoedig en vooral GEZOND 2019 gewenst ...

• I like it 6
Posted

Vandaag heb ik de Fatip er maar weer eens bij gepakt, na maanden de Rocca gebruikt te hebben; het blijft een prima krabber die effectief en comfortabel scheert (en het mesje even positioneren wanneer je de krabber dichtdraait is peanuts).

Fatip open kam V2 krabber

Personna Platinum Chrome mesje 

Stirling varkensharen kwast

Tabac zeep

Tabac aftershave 

Klaar voor de laatste dag van het jaar ?

Iedereen het beste alvast!!

• I like it 4
Posted

Een ieder Een goede jaarwisseling toegewenst

Jasuki 13/16 S2 steel, voor de 8ste keer gebruikt dit jaar. Blijvertje.

c41f6ed61a40348babc440d0c171ffc3.jpg

• I like it 7
Posted

Voor de 2e x testmes Pirola#2 gebruikt en een erg lekker scheerbeurt tot ik even niet opletten en een klein sneetje onder mijn neus. Ach ja je moet blijven opletten met messen :)

Heb 2 Jnats deze is nu op mijn Okuda geslepen ga de eerstvolgende keer hem opslijpen op mijn Narutaki net zoals op de Okuda en kijken hoe dat gaat en aanvoelt.

M Keramiek bowl

Pirola #2 full Hollow 

Shavemac DO1 2 band

WSP Amber vanilla

LPL as

prep asb

voor iedereen een goed, gezond en gelukkig 2019!!

• I like it 5
Posted

Laatste scheerbeurt van het jaar.
De Schick injector scheert als een racket [emoji14]

Beste wensen en een gelukkig nieuwjaar.ee3943f3e792a7436c15075757b840e6.jpg

• I like it 5
Posted

Na de laatste ietwat teleurstellende scheerbeurt met mijn vers geslepen Grelot 355, vandaag een nieuwe poging ondernomen nadat het mes bij Tony is langsgeweest.

Een hele verandering! Superblij met het resultaat nu. Geen getrek en gestuiter dit maal.

Aldus; TFS Tobacco Verde met de Proraso Omega kwast en de eerder genoemde  Grelot 355 6/8.

Na 3 gangen afgemaakt met Osma aluin en DVH asb en als toetje een plons Floid Vigoroso, de oranje.

Klaar voor de oliebollen!

Iedereen een fijne en veilige jaarwisseling toegewenst!

• I like it 6
Posted
Na de laatste ietwat teleurstellende scheerbeurt met mijn vers geslepen Grelot 355, vandaag een nieuwe poging ondernomen nadat het mes bij Tony is langsgeweest.
Een hele verandering! Superblij met het resultaat nu. Geen getrek en gestuiter dit maal.

Aldus; TFS Tobacco Verde met de Proraso Omega kwast en de eerder genoemde  Grelot 355 6/8.
Na 3 gangen afgemaakt met Osma aluin en DVH asb en als toetje een plons Floid Vigoroso, de oranje.
Klaar voor de oliebollen!

Iedereen een fijne en veilige jaarwisseling toegewenst!

Blij om te lezen dat het mes je nu bevalt.
  • I like it 3
Posted

Weber Classic Handle

Rapira PlatinumLux

L’Occitane Plisson kwast

Klar Kabinett

DVH Balsem

Pitralon Classic

Dit was de laatste scheerbeurt van het jaar. Goed afgesloten met DVH Balsem en Pitralon Classic.

Een fijne jaarwisseling,

Robert

• I like it 2
Posted

Laatste scheerbeurt vandaag met de Bow Razor. Lekker scherp en in 3 gangen spiegeltjeglad.

Goede jaarwisseling gewenst zonder ongelukken!

0c4a4da7086e539b892d9a7d7c37d638.jpg

• I like it 6
Posted

Laatste scheerbeurt van 2018..!

Merkur Progress
Gillette Nacet 3*
Yaqi Moka Express
Dr Harris Windsor zeep
Pitralon Classic ASL
Weer fris en klaar voor een avondje feest..!!

• I like it 2
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.