Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heeft iemand enig idee welke borstel dit is? Voor een prikkie op Marktplaats gescoord, maar ja, geen merkteken of naam terug te vinden..

Hij heeft nog wel een beetje TLC nodig, ik zal me eens verdiepen in hoe je het beste borstels kunt onderhouden en opknappen :-)

IMG_20181228_174807.jpg

Posted

helaas niet, als ik de bodem bekijk heeft er iets van een viltje gezeten (lijmresten), maar er staat helemaal nergens zelfs maar een merkteken. De verkoper had geen idee, ik weet niet eens wat voor haar ik in de greep heb :) 

Hij is overigens behoorlijk zwaar, mijn huidige borstel (van de Body Shop) is een vederlicht dingetje met een houten greep, echt heel anders.

Hoe reinig ik een borstel het beste? Heet water? Alcohol? Gewoon spoelen?

Posted

Jep. Theelepel in een mok lauwwarm water, kwast erin zetten, minuutje of tien wachten, kwartier mag ook, lekker uitspoelen. Ëén theelepel in een mok kan je een kwast of drie mee reinigen.

Dit maakt kwasten schoon waar teveel zeepaanslag tussen de haren blijft zitten, waardoor ze op zeker moment minder goed werken, en werkt bovendien desinfecterend, aldus tweedehandskwasten goed reinigend.

• I like it 1
  • Thanks! 1
  • 3 months later...
Posted

Waar kan ik in een normale hoeveelheid Borax kopen?

Op internet vind ik het alleen in hele grote verpakkingen. Wellicht een merknaam....

Posted
onno schreef 1 minuut geleden:

Waar kan ik in een normale hoeveelheid Borax kopen?

Op internet vind ik het alleen in hele grote verpakkingen. Wellicht een merknaam....

Drogist of apotheek.

Posted

Jawel, daar staat ie! Een fransoos dus, ik zal hem eens uit elkaar peuteren, schoonmaken, opmeten, en een nieuwe borstelknoop erin zetten.

Bedankt @ehv

Posted

Het toeval wil dat ik een vergelijkbare heb gekocht en aan het zoeken was naar tips voor reinigen of vervanging.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

Posted
ehv schreef 10 minuten geleden:

Het toeval wil dat ik een vergelijkbare heb gekocht en aan het zoeken was naar tips voor reinigen of vervanging.

En, heb je tip voor reiniging en vervanging gevonden?

Posted

De nodige info heb ik wel gevonden. Informatie over te gebruiken lijm niet.

Ik denk dat het een combo wordt van maggard en Ali.

Eerst de borstels maar eens binnenkrijgen en de toestand bekijken.

Ik probeer het proef op een vergulde hand borstel. Na een week vielen daar al de haren uit.

Posted
ehv schreef 14 minuten geleden:

De nodige info heb ik wel gevonden. Informatie over te gebruiken lijm niet.

Ik denk dat het een combo wordt van maggard en Ali.

Eerst de borstels maar eens binnenkrijgen en de toestand bekijken.

Ik probeer het proef op een vergulde hand borstel. Na een week vielen daar al de haren uit.

Daar staat ook in welke lijm gebruikt word.

• I like it 1