Ga naar inhoud
WilcoRoos

Nieuwe Krabber (denk Mühle)

Aanbevolen reacties

Dan kan ik alleen maar concluderen dat je geen oog hebt voor kunst gekoppeld aan weergaloos scheergenot 🙃

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ahaa dat dacht ik al en het genieten daarvan is zo subjectief. Zo ben ik zelf een liefhebber van de "Stijlbeweging" maar mooie familie portretten van Nicolaes maes en Gerard van Honthorst kan ik ook zeer waarderen en dat liedt tot de conclusie dat de Pils noch met de stijlbeweging als met genoemde schilders overéén komt.:lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Excuses aan Wilco, we dwalen af gezien het vooropgestelde budget en de lelijkheid van het door mij vooropgestelde krabbertje. Als ex-gebruiker van zowel de milde als aggresieve versie van de R41 zou ik die persoonlijk niemand aanraden, vind het gevoel tijdens het scheren minder aangenaam, uw ervaring zou natuurlijk anders kunnen zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Hanskoning ik scheer mij dagelijks met de R41, geen irritatie en spekglad. Inderdaad niet de meest comfortabele krabber. Wat is in jou ogen een alternatief die net zo efficiënt is maar betaalbaar? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kwast73 schreef 20 minuten geleden:

@Hanskoning ik scheer mij dagelijks met de R41, geen irritatie en spekglad. Inderdaad niet de meest comfortabele krabber. Wat is in jou ogen een alternatief die net zo efficiënt is maar betaalbaar? 

Voor een gelijke prijs vind ik de 37C een mooi alternatief.

Betaalbaar is natuurlijk subjectief maar de Rockwell 6C is met zijn diverse standen een zeer mooi alternatief en als je eenmaal de geneugten van krabbers zoals de Wolfman, Timeless 0,95 Smooth of Charcoal heb mogen ervaren snap je de opmerking dat de R41 vrij oncomfortabel aanvoelt.

En ook hier komt hij nog wel eens aan bod en ik scheer me er ook zeer glad mee maar de weg hier naar toe is wat minder .....lekker zeg maar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind persoonlijk de Maggard scheerkoppen prima, vooral de Slant en OC V2. Goedkoop en scheren als een raket. De CC V3 werkte voor mij iets minder maar er zijn genoeg mensen die deze wel kunnen waarderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
efsk schreef 9 uur geleden:

wel een ooi plat dak waar je wat op kunt bouwen!

Dat is waar, daarom staat het daar dus ook vol met zonnepanelen 😃

Hanskoning schreef 8 uur geleden:

Ik bemerk dat de R41 2013 hier de laatste dagen in diverse posts opeens zo'n beetje als de heilige graal wordt beschouwd en dat vraagt om enige nuancering want ondanks dat de R41 2013 getemd is tov de 2011 en daarmee een groot deel van zijn efficiency (volgens sommigen agressie maar hij is niet........) is kwijtgeraakt is de constatering juist dat hij zeker efficienter is als de 89.

In mijn optiek is het geen krabber die benodigd is om je het scheren aan te leren elke krabber is daar voor geschikt en bij een verkeerde techniek laat elke krabber je dat weten. Het blijft van belang geen druk te zetten en de juiste scheerhoek aan te houden.

Een verstelbare krabber lijkt me ook een goede optie om zo in de ervaringscyclus de mate van efficiency op te kunnen voeren en mijn ervaring is dat de Merkur Progress hier ook uitstekend voor geschikt is.

Alle waar dus weer eens naar het geld.. 

Overigens even snel die Merkur Progress gegoogled, maar oi wat een lelijke plastic puist aan het handvat van dat ding, nee die word het qua uiterlijk echt niet!

Snuff schreef 7 uur geleden:

Het hele epistel van Hans in één woord samengevat: PILS :-) 

Lekker @Snuff ik ben er gek op, vooral de Duitse varianten, al drink ik tegenwoordig meer wijn, zal de stijgende leeftijd zijn 😜

Hanskoning schreef 6 uur geleden:

Kan kan Snuffie alleen repte ik ook over je hele scheerleven en dan wil het oog ook wat en om dan een blok gewapend beton op je plancet te plaatsen lijkt me ook voor de mede bewoners niet aantrekkelijk en om hem nu na elke scheerbeurt in een lade te leggen is ook zonde dus lijkt me deze afzichtelijke krabber buiten het bestek van mijn advies te vallen.:mrgreen:

Hmm dat doet me vermoeden dat die PILS geen goddelijk goudkleurig korenvocht is, zo leer je elke dag weer wat nieuws, lastig dat googlen op PILS enkel de vloeibare variant oplevert 🤣

@Darth Vader Ja dat heb ik natuurlijk ook gedaan, razor toevoegen en hoppa, was een grapje, vandaar dat emoticon ook..

@Hanskoning Ik ben het overigens met je eens dat die PILS ehh geen schoonheid of design wedstrijden gaat winnen, die Merkur Progress wat mij betreft al evenmin! Geen idee waarom ze bij die laatste besloten hebben het regeldeel geel plastic te maken ipv een keurige bijbehorende metalen ring of dop, het doet zeer aan je ogen.

@Snuff Kijk, dat vind ik nou een hele mooie, dank je voor de tip!

aangepast door WilcoRoos
antwoord toegevoegd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoek dan eens op mergress razor, ben he van die plastic knop af

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Merkur Digress heeft de plastic knop ook vervangen door een metalen, verschillende keuzes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de wit plastic knop wel een zeker cachet geven.

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mhharsta schreef 1 uur geleden:

De Merkur Digress heeft de plastic knop ook vervangen door een metalen, verschillende keuzes.

Ohh, ook een hele mooie, zeker die met de bronzen knop!

@efsk Tja, smaken verschillen :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ohh, ook een hele mooie, zeker die met de bronzen knop!

[mention=268]efsk[/mention] Tja, smaken verschillen :-)

Ik vind dat de plastic knop juist een klassieke uitstraling aan de krabber geeft.
De Progress scheert ook erg lekker.
  • Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het ontwerp van de progress gaat al bijna een mensenleven mee, uit die tijd stamt ook die knop. Ik vind het wel passen. Bovendien vind ik het een erg goed scherende krabber waar je niet de hoofdprijs voor betaalt.

Smaken verschillen uiteraard 

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja en die was niet positief. [emoji23]
Rare mensen hier! [emoji14]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je zou ook over een fatip open kam na kunnen denken. Die is weliswaar sinds een wijziging van ca 2jaar geleden  wat milder geworden, maar nog steeds een stuk effectiever als wat je nu hebt. 

Laat de Koning maar beweren wat hij wil; de Fatip open kam V2 (de huidige versie) is een uitstekende krabber wink.png

UEKAZ natuurlijk wink.png

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Groot gelijk Johan. Dat de grootste koninklijke bek iets hard en herhaaldelijk roept maakt het nog geen waarheid 😉

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Johan Helemaal mee eens. Heb zelf met V2 ook geen enkel probleem met uitlijning gehad. Vond de recente aanbieding  (als die nog te krijgen is) met zowel open als gesloten kam wel een aardige suggestie voor iemand die wat meer wil proberen.

https://www.fatip.it/en/collection/black/piccolo-special-edition/

Weet nog of die nog ergens te krijgen is.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
FvL schreef 4 minuten geleden:

@Johan Helemaal mee eens. Heb zelf met V2 ook geen enkel probleem met uitlijning gehad. Vond de recente aanbieding  (als die nog te krijgen is) met zowel open als gesloten kam wel een aardige suggestie voor iemand die wat meer wil proberen.

https://www.fatip.it/en/collection/black/piccolo-special-edition/

Weet nog of die nog ergens te krijgen is.

Via die site in ieder geval niet, zonde, heeeel mooi spul bij!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
ChrisVanMeer schreef 2 minuten geleden:

Hier ook een hoop Fatip's tegen best aantrekkelijke prijzen te krijgen.

En die limited edition staat er ook tussen voor maar.....(excuus, even zelf een knop indrukken)

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
FvL schreef 28 minuten geleden:

En die limited edition staat er ook tussen voor maar.....(excuus, even zelf een knop indrukken)

Nog maar 1 op voorraad, haast je! 😉

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Argh, deze heeft niet de zwarte greep, jammer 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.