Jump to content

Schroefdraad Muhle R41 Grande afgebroken

Recommended Posts

Posted

Ik scheer met veel plezier met mijn Muhle Grande R41. Vanavond brak de schroefdraad van de topplaat af. Iemand hier ervaring mee? De Muhle is een half jaar oud. 

Posted
Ik scheer met veel plezier met mijn Muhle Grande R41. Vanavond brak de schroefdraad van de topplaat af. Iemand hier ervaring mee? De Muhle is een half jaar oud. 
Tenzij hij is gevallen is dat natuurlijk niet normaal. Ze verkopen ze ook los.
Posted

Niet gevallen, maar ik heb al gemaild met de verkoper, kop word vervangen...... goede service dus. Probleem opgelost! 

• I like it 1
Posted

Misschien heb je veel kracht in je handen? Ik heb zelf wel eens zoiets met een Merkur gehad. Mijn eerste krabber. Draaide het steeltje iets te driftig vast. Sindsdien pak ik de steeltjes van mijn krabbers bij het vastdraaien alleen met duim en wijsvinger vast. 

Posted
Hoe schroeven jullie je krabbers dicht? Het zijn geen wielbouten die je vastzet!
Een kwartslag na het afbreken blijkbaar.
  • I like it 2
  • Haha 3
Posted

Gebruikt Muhle voor de topplaten dezelfde zinklegering als voor de bodemplaat? Dat is relatief broos materiaal als ik het goed heb.

Vergelijkbare verhalen heb ik al relatief vaak gehoord over De89/R89 koppen van Muhle en Edwin Jagger. Over afbrekende schroefdraden van 90 jaar oude Gillettes lees ik maar bar weinig, die zijn doorgaans opgetrokken uit taaier messing. 

• 4 weeks later...
Posted

Ik heb hetzelfde gehad maar dan met de topplaat van een EJ DE89, ongeveer 2 jaar na de aanschaf. Ik kon toen gelukkig een originele topplaat kopen in een nederlandse webshop.

Posted
Kwast73 schreef 7 uur geleden:

Compleet nieuwe kop gekregen van de verkoper! Topservice ?!!!! 

Dat is netjes, zeker tegenwoordig. Goede verkoper.