Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hi, mijn naam is Wilco, woonachtig in Almere (momenteel) maar geboren Amsterdammer (waar ik niet meer zou willen en kunnen wonen overigens).

Ik ben als tiener al na het proberen scheren met een elektrisch apparaat van mijn vader (zo een met drie koppen onder een flexibel gaaskapje) tot de conclusie gekomen dat dat in ieder geval niet mijn ding was (kreeg er grote rode plekken van en dergelijke, en nog altijd stoppeltjes).

Heel erg lang van die Gillette mesjes gebruik, maar na dat ze meer en meer mesjes kregen en het scheren ermee niet echt veel beter, eens gaan kijken naar de andere mogelijkheden. Zo een lang recht stuk scherp staal tegen mijn keel leek me geen goed idee, aangezien ik al enige jaren een lichte bibber in mijn handen heb, die soms ontaard in heftig schudden.

Dat is nog enigszins grappig met een boterham in de hand, iets minder grappig met drinken, maar voor een recht mes leek het me een contra indicatie ;-)

Dus toen ik ergens een heeeeel klein zaakje in scheerspullen tegen kwam maar eens naar binnengestapt en een krabber van Muhle gekocht met Feather mesjes en Taylor of Old Bond Street Scheerzeep Sandalwood.

Nu heb ik die laatste al een hele tijd maar die begint wat te vervelen, heb net binnengekregen: Scheermonnik Delfts Wit, en vier samples in een shop in de UK besteld.

In een vlaag van waarom niet ook een alternatieve krabber, houder voor mes en borstel, een andere borstel en scheerkom besteld bij Aliexpres, ach het kost niet te veel, en als t niet bevalt wil mijn zoon er vast wel wat mee..

Ik moet zeggen dat scheren met een krabber in ieder geval voor veel minder huid irritatie zorgt bij mij, ik sla alleen wel eens over, het is een heel ritueel en daar heb ik niet altijd evenveel zin in en tijd voor ?

• I like it 1
Posted

Welkom ! Leuk verhaal. Ik vind het best wel gedurft om gelijk de agressiefste en scherpste mesjes te gebruiken. Maar ach, als het goed werkt... waarom niet. Als het een MuhleR89 krabber is, dan werken de mesjes van de Hema of Personna mesjes er ook goed in.

Posted
Robert79 schreef 14 uur geleden:

Welkom ! Leuk verhaal. Ik vind het best wel gedurft om gelijk de agressiefste en scherpste mesjes te gebruiken. Maar ach, als het goed werkt... waarom niet. Als het een MuhleR89 krabber is, dan werken de mesjes van de Hema of Personna mesjes er ook goed in.

Hartelijk dank allemaal voor het warme welkom allereerst, ach gedurfd, als ik het zou hebben geweten misschien ?, ik heb gewoon gevraagd wat goede scherpe mesjes waren, en kwam (heel Nederlands) met de middel geprijsde exemplaren de deur uit. Geen idee hebbende natuurlijk dat er überhaupt verschil in zit.. Ik voel een stroop tocht naar verschillende mesjes aankomen :D 

Wat betreft de krabber beken ik ook volslagen gebrek aan kennis, ik had de keuze tussen redelijk duur, heel duur en belachelijk duur, en ben voor de betaalbare optie gegaan, aangezien ik echt niet wist of dit me zou bevallen.

Ik heb nog als tussenoplossing voor ik de krabber enzovoorts kocht van die weggooi mesjes geprobeerd, waarom in hemelsnaam gebruiken mensen die? Zoenen met een bandschuurmachine is de associatie die het bij opwekte, ruwe rode huid, her en der een snee, en haren die er nog waren ?

Ik heb vandaag voor het eerst de Scheermonnik geprobeerd, en vind hem erg aangenaam ruiken, goed scheren en lekker lang 'aanwezig'!

Zo, nu weer terug naar de voorbereidingen van de Kerst BBQ, de stoofpeertjes (side dish) staan heerlijk te pruttelen, de marinades voor de verschillende vleesbergen zijn gemaakt, nu nog de sauzen en het voorbereidende snij, rijg (saté) en vacumeer werk. Mijn vrouw fietst er tussendoor met een Brownie en Carrot Cake (deserts) en dan morgen alle ballen verzamelen ;) 

Fijne Kerst allemaal!

• I like it 6
Posted
WilcoRoos schreef 27 minuten geleden:

?Ik voel een stroop tocht naar verschillende mesjes aankomen :D

Om je alvast in te lezen voor de strooptocht zie hier.

• I like it 1
Posted
Harkos schreef 43 minuten geleden:

Om je alvast in te lezen voor de strooptocht zie hier.

O mijn hemel, ik dacht ik koop gewoon alle 3* en 4*, maar veranderde van mening na iets van tig tabs geopend te hebben, 4* only, en niet meer als een stuk of 6 of 7 of 8 of.. (HELP!), gelukkig kun je er veel direct bij Amazon.de kopen, dus dat scheelde weer eindeloze zoektochten. de meeste in 10 stuks verpakking gekocht, één na lezing van de enthousiaste  recensies in een doos van 100 stuks voor even meer als 10 euro genomen, afwachten wanneer de postbode belt ?  

• I like it 2
Posted
WilcoRoos schreef 4 minuten geleden:

O mijn hemel, ik dacht ik koop gewoon alle 3* en 4*, maar veranderde van mening na iets van tig tabs geopend te hebben, 4* only, en niet meer als een stuk of 6 of 7 of 8 of.. (HELP!), gelukkig kun je er veel direct bij Amazon.de kopen, dus dat scheelde weer eindeloze zoektochten. de meeste in 10 stuks verpakking gekocht, één na lezing van de enthousiaste  recensies in een doos van 100 stuks voor even meer als 10 euro genomen, afwachten wanneer de postbode belt ?  

Kijk, daar ga je al. Straks nog even de top10 van krabbers, omdat elk mesje in een andere krabber weer een andere karakteristiek heeft. En als je dan toch bezig bent, móet je natuurlijk wel even wat verschillende zeepjes en borstels uitproberen....

Welkom bij de club! :-)

• I like it 1
Posted
WilcoRoos schreef 8 minuten geleden:

Er zijn webshops die probeer mesjes verkopen.

Tryablade.com of razorbladesclub.com bijvoorbeeld.

• I like it 1