Ga naar inhoud

SvdD van 17 december tot en met 23 december

koenfucius
 Delen

Aanbevolen berichten

:5a2999f8cb7df_EmojiObjects-14:Na het vreemdgaan van gisteren vandaag de draad weer opgepakt met de bekende advent zepen en zelfs met het goedkoopste Omega kwastje van € 3,95 verkrijg je dan een volle kom heerlijk ruikend en verkoelend schuim.

En ook de derde achtereenvolgende scheerbeurt met de 0,95 Timeless Scalloped open kam voorzien van een Voskhod mesje was weer een genotvolle gebeurtenis.

Het verrast mezelf dat er nog geen spoortje van irritatie is dit terwijl in vroegere tijden na twee scheerbeurten met deze krabber hiervan zeker sprake was. Hierbij rekening gehouden met het feit dat ik pas de krabber neerleg als er daadwerkelijk geen stoppel meer te voelen is.

De Christmas Even balm komt aan zijn einde maar dat laat onverlet dat hij de Kerstdagen nog wel mee gaat en dat is fijn.

image.jpeg

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mes :     Heljestand no 10

Zeep:    tfs Crazy sadelwood 

Kwast  : Omega 10049 prof.

Afgewerkt met geurloze Balsem en sir Irisch moos AS.

Na twee dagen van kerst inkopen weer tijd om mijzelf weer eens op een fijne scheerbeurt te verwennen.

De heljestrand erbij gepakt welke garant staat voor een scherpe en comfortabele scheerbeurt. Pas nog een paar ritjes over de stenen gemaakt en het mes was perfect.

Ik doe altijd 1x WTG en 2X ATG en het mes scheerde de twee daagse baardharen soepel weg. Mede dankzij de zeep , crazy sandelwood , waarover genoeg geschreven is . Fijne geur met goede scheer eigenschappen. Opgeschuimd  met de omega 10049 prof . Deze gigant is een soort van zeep blender van het wat ruwe soort. Maar mijn baard moest even flink ingezeept worden en ik vindt deze kwast dan gewoon erg fijn.

Rond deze tijd van het jaar grijp ik wat vaker naar de wat donkere geuren , sandelwood , scheerzeep Ari met dennegeur en tabac. enz . Maar dat is geen wet . Deze week geschoren met vulvix roos en daar werd ik ook  erg blij van. 

Afgewerkt met geurloze balsem en ik vond de over heerlijke  sir Irisch moos wel een geschikte combinatie met de zeep .

Een zeer comfortabele scheerbeurt en ik kan er weer heerlijk glad en geurend tegen aan .??? 

Fijne zondag heren.

WP_20181223_12_09_20_Pro.jpg

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rolf, van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag.

Mijn scheerbeurt van de dag:

Luz kloon

Rapira Platinum Lux (1)

Omega 10019

Kelpkhin Hellas scheerzeep

La Toja ASL

Kruidvat uiercreme

De Lutz  kloon had, in combinatie met de verse Rapira, geen enkel probleem met het wegmaaien van de 4 daagse baardstoppels. De goede eigenschappen van de scheerzeep hebben uiteraard hun steentje bijgedragen. Lekker glad na (de voor mij gebruikelijke) twee gangen en afgerond met de La Toja aftershave.

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

- J&T #2212 met Proraso Wit

- Merkur 37C met Lord Classic (2&)

- Pitralon Classis met als resultaat DFS

Dit lijkt dan een rijtje zoals ik ze elke keer post in de SvdD, als ik al iets post.

Het verschil zit erin, dat ik nooit hier noteer op welke wijze ik opgeschuimd heb (afgelopen jaar 131x direct op het gezicht van de 139 scheerbeurten) en daar zit het grote verschil. Dit was mijn eerste scheerbeurt met lekker warm schuim uit mijn Schweizkeramik scuttle. Voor herhaling vatbaar...

RolfMetHaar schreef 6 uur geleden:

De verjaardagsscheerbeurt...

Van Harte Gefelicitaart.

Ik ben weliswaar op mijn verjaardag in 2013 begonnen met klassiek scheren, maar heb me de afgelopen drie jaar niet geschoren op mijn verjaardag. Altijd goed op de avond ervoor en dan de dag erna, met mijn nieuwe spulletjes ;-)

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

EJ DE89 met Weber handvat

Gillette 7O’Clock sharp edge geel

L’Occitane Plisson kwast

Klar Kabinett

Nivea Cooling Post Shave Balm

Na gisteren met de Merkur 39C een wat moeilijke scheerbeurt, ging het mesje met de EJ DE89 een stuk makkeijker.Denk dat met een DE89 de juiste scheerkoek beter te vinden is. De scheerbeurt heb ik afgerond met Nivea Cooling Post Shave Balm.

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeep:             SV felce aromatica

Open mes: baba 13/16" half hollow

Kwast:          Vie-long paardenhaar

Aluin

ASB:               eigen makelij

AS:                  geen

Alles vlot verlopen. Super zeepje met een lekker geurtje.

Prettige avond nog en prettig eindejaar! 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.