Jump to content

Recommended Posts

Posted

Paradigm 17-4

Wizamet super iridium

Yaqi tuxedo 24mm

Simpson citrus burst

Nivea sensitive balsem

De bodem van de Simpson komt in zicht.  Misschien slaag ik er toch nog wel eens in iets op te maken.

IMG_20181217_060139.jpg

• I like it 6
  • Haha 3
Posted

Stirling 26/54,
Proraso Groen,
RazoRock Mamba 70 op Stork Consul greep,
Gillette Nacet (2),
Dickinson's Witch Hazel,
Kokosolie.

cb6a6c05c7f7422a6de4e7f84c70fc14.jpg

Fijne scheerbeurt!
Tot nu toe is deze krabber wat ik ervan verwacht had; een milde, comfortabele krabber, voor hetzelfde niveau van efficiëntie als de Game Changer .84 moet je secuurder te werk gaan, maar het kan gehaald worden.

Fijne dag!

• I like it 5
Posted

Krabber: FaTip Piccolo OC (MK I)
Mesje: Voskhod (1)
Zeep: Cella
Kwast: Merkloze kwast van de markt, Omega Professional clone
Aftershave: Physalis Hamameliswater
Aftershave: Caola Barbon aftershave met hoog aandeel menthol
Aftershave: Nivea Men Original Balsem
EDT: Speick Men

We kunnen rustig stellen dat de Piccolo het weer spiegelglad heeft gekregen in samenwerking met die heerlijk ruikende Cella zeep

Posted

Omega 20102,
Meißner Tremonia Dark Limes,
Charcoal Goods - Level 2 Torpedo,
Rapira Platinum Lux 2e x,
Pinaud-Clubman Special Reserve,
Biobaza Aftershave Lotion.

SOTD_20181217.thumb.jpg.e4b94eea4b90cfb9884ee3cbae586c2d.jpg

Kwast en zeep:
Omega 20102 en Meißner Tremonia Dark Limes:
De Dark Limes van Meißner is een heerlijk aards zeepje met frisse noten van limoentjes, maar erg gedecideerd. Meer gronderig, dan fris, maar wel vol. Deze zeep schuimt als een dolle en al snel heb je een te grote hoeveelheid schuim ervan. Vanmorgen dus ook weer. Opgeklopt met het grote Omega varken in een warme Poolse scuttle een mooi maandagmorgen schuim, maar geen maandagmorgen kwaliteit.
Mesje en krabber:
De Rapira Platinum Lux voor de 2e x gebruikt.
Een Rapira PL, voor de 2e x in gebruik, is een heerlijk mesje. Voor mij kan het nauwelijks beter. In de Charcoal is dit een gouden combi. Effectief, maar gelijk ook comfortabel, mits in de juiste balans beet gehouden, geen kans op sneetjes of wat dan ook. De juiste scheerhoek pak je dan automatisch. Tja gewoon goed, zoals het moet zijn.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Lekker fris kruidig geurtje van de Pinaud Special Reserve over het aardse van de Dark Limes maakt het geheel compleet. De Biobaza sluit hier aardig op aan.
Klaar.

• I like it 7
Posted

SvdD 20181217.

LgLs2T9.jpg

J&T® purperhart / Hebei Oumo synth.
Cibe Fiori&Frutta "Eucaliptus" (monster).
Vintage 7 O'Clock NEW / custom greep.
Voskhod Teflon (1).
Jan's Splash "Eucalyptus/Peppermint/Tea tree/Menthol".

• I like it 7
Posted

:5a2999f8cb7df_EmojiObjects-14:Een meer dan vervelende week waarin ik elke dag wordt verwacht in het hospitaal dient geopend te worden met een alleraardigst heerlijke advent zeep en de Tabula Rasa Dezember voldoet compleet hieraan.

De 2 bander Shavemac maakt van deze zachte zeep een heerlijk ruikend en verzorgend schuim toppie dus.

Ook toppie is de Charcoal level 2 met open kam welke voorzien van een nieuw Astra groen mesje de stoppels zonder genade verwijderd.

De Rituals opgebracht ter afsluiting van deze meer dan heerlijke scheerbeurt.

:5a2999f8341f1_EmojiObjects-13: Vanavond de ontspanning met een familie traditie het bezoeken van een Kerstconcert.

image.jpeg

• I like it 11
Posted

Hele week .... dat zuigt maar laat ons wel zijn, de hele week gaan ze daar tenminste iemand ontvangen die lekker ruikt, kan ook niet van iedereen gezegd worden. Amuseer jullie maar lekker vanavond. 

Tanifuji 6/8"

Plisson Ferrari Red Synthetic 22mm

Martin de Candre Fougere

I Coloniali balm

• I like it 6
Posted

Het mes van dienst is de baba 13/16"

ZQEAV9c.jpg

Een goede start van de week. Nogmaals het gezichtsklutsen uitgeprobeerd, ditmaal een beter resultaat. Toen de warmte van de borstel er door kwam was dit best prettig. 

prettige avond! 

• I like it 6
Posted

Merkur 37c met Kai (1)
Yaqi 26 mm synthetisch

Stirling dunshire

Thayer's witch hazel
Nivea sensitive asb

Best lekkere combo, blijft oppassen met die merkur maar gaat steeds beter.
Vond het Kai mesje niet super scherp.
Ik ben nog steeds niet zo tevreden over die Stirling zeep, hij is fijn, maar echt niet zo uitzonderlijk. Vind de plague doctor eerlijk gezegd fijner.
Misschien teveel van verwacht...

Fijne avond!ae85f9a0866265d49373b64dd24c55ef.jpg

• I like it 5
Posted

ATT R1 Colossus

Onbekend mesje (hoofd)
Rapira Platinum Lux (gezicht)

Razorock Plissoft

Stirling Margaritas in the Arctic

Dove ASB (hoofd)

Alcolado Glacial (gezicht)

Een fijne scheerbeurt op het hoofd, daarna kwam het gezicht.

Ik denk dat ik nog nooit een verse Rapira in de ATT heb gedaan, want dan had ik het nog wel geweten!

De combinatie lijkt wel gemaakt voor elkaar, geweldig om mee te scheren.

Het perfecte schuim van de Stirling draagt daar natuurlijk aan bij.

Afgemaakt met de Alcolado, het resultaat is glad en koud!

DFS!

IMG_20181217_190636.jpg

• I like it 4
Posted
RolfMetHaar schreef 47 minuten geleden:

Ik ben nog steeds niet zo tevreden over die Stirling zeep, hij is fijn, maar echt niet zo uitzonderlijk. Vind de plague doctor eerlijk gezegd fijner.

ontevreden over geur of over scheereigeschappen?

Posted

Datum: 17 December 2018

Scheerzeep: BAM Reserve Waves

Scheerkwast: Yaqi Synthetic (R151125)

Scheermes: DOVO Inox shavette (201006)

Mesje: DOVO Professional (1x gebruikt voor deze scheerbeurt)

Na: Afspoelen met koud water, Thayers Original Witch Hazel Toner

Eerste ervaring met de BAM Reserve Waves scheerzeep. Ik was al vertrouwd met de Reserve scheerzepen, dus over de prestaties niets dan lof. Wat mij betreft ook de lekkerste geur van de 6 Reserve scheerzepen. Voor de rest heb ik de foto een kerstsfeertje gegeven.

4d1PwvY.png

• I like it 9
Posted

Hm. Dat is interessant, want de ene Stirling die ik ken voldoet prima in die opzichten. Wellicht een keer die pest-arts testen :)

Posted

Zojuist de bakkes weer ontdaan van een 5-tal  dagen begroeiing.

Primeur voor mijn Grelot 355 6/8.

Arancia Amaro van TFS opgeschuimd met een Yaqi 26mm Timberwolf syntheet (lekkerrr!)

In 3 gangen niet ontevreden.

Weinig irritatie, geen bloed, tot zover prima, maar er is een maar....

De Grelot heb ik gekregen van een vriend, nieuw gekocht, nooit gebruikt. Deze heb ik laten slijpen door iemand die ik online gevonden heb met veel ervaring.

Ik had me erg verheugd op de eerste scheerbeurt met dit mes, maar ik hou er gemengde gevoelens aan over. Had er meer van verwacht, lees: een beter resultaat.

Nou ben ik allerminst voldoende ervaringskundig, maar met mijn andere 2 messen waarmee ik rouleer behaal ik betere resultaten. 

Ik vond het nogal een trekkerige bedoeling met de Grelot.

Zeker de eerste gang, met de bulk verwijderd ging het gang 2 en 3 al een stukje soepeler. Ik ben na de 1e gang weer even gaan stroppen...

Misschien moet ik wat meer met dit mes gaan oefenen, maar de eerste kennismaking is nog niet overtuigend.

• I like it 4
Posted

Lord L6

Super-max super stainless

L’Occitane Plisson kwast

Klar Kabinett

DVH Balsem

DVH asl

Dit keer de Lord L6 met het Super-max mesje en kan zeggen dat het al mider snijd als gisteren en wat weerstand geeft.

Al met al met 3passes een mooi bbs resultaat, en als afsluiter, omdat ‘de kop eraf is’, mocht DVH het verzorgen.

• I like it 3
Posted

Schick 500 Hydromagic

Schick

Yaqi tuxedo 24mm

Pannacrema Nuavia blu

Nivea sensitive balsem

Die schick is wel prettig, zo voor af en toe 's tussendoor. En de Pannacrema, ja, ik vind die geur nog steeds fantastisch (maar UEKAZ natuurlijk)

IMG_20181218_054810.jpg

• I like it 6
Posted

Stirling 26/54,
Oleo Soapworks Empire,
Karve Christopher Bradley F,
Gillette Nacet (3),
Oleo Soapworks Empire aftershave balsem.'

c5028edb002ae7d2cbfa0c75c209c409.jpg

Fijne zeep, fijne krabber, fijne dag allemaal!

• I like it 6
Posted

Krabber: FaTip Piccolo (MK I)
Mesje: Voskhod (2)
Zeep: Cella
Kwast: Merkloze kwast van de markt, Omega Professional clone
Aftershave: Physalis Hamameliswater
Aftershave: Pitralon Original
Aftershave: Nivea Men Original Balsem
EDT: Speick Men

Posted
Kitchen schreef 8 uur geleden:

Misschien moet ik wat meer met dit mes gaan oefenen, maar de eerste kennismaking is nog niet overtuigend.

Of die online slijper was niet zo goed als ie liet uitschijnen ;-) 

• I like it 3
Posted
Snuff schreef 44 minuten geleden:

Of die online slijper was niet zo goed als ie liet uitschijnen ;-) 

Nou daar zeg je wat. Dat kan ik dus onvoldoende beoordelen gezien mijn onervarenheid. Mijn andere messen zijn geslepen door een forumlid.

Ik zal het de komende tijd moeten gaan ervaren.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.