Jump to content

Recommended Posts

Posted

Iemand ervaring met de open scheermessen van Osiris Bladeworks? De eigenaar is Alfonzo Terrones uit Colorado. Ben hem voor 't eerst tegengekomen op r/wicked_edge. Zijn open scheermessen zijn werkelijk prachtig, maar prijzen vermeldt hij blijkbaar niet tenzij je hem een berichtje stuurt. Hieronder volgen enkele foto's van zijn open scheermessen.

Alfonzo is terug te vinden op volgende websites:

- Reddit osiris_blades

- Facebook Osiris Bladeworks

- Facebook Osiris Bladeworks WIP (hier zie je hoe de messen stap voor stap gemaakt worden)

- YouTube Osiris Bladeworks

- Instagram osiris_bladeworks

41451425_709710332722506_665795670677018

42004028_935363266672994_895879961815309

33727897_900087083497609_542095005705673

39130516_702284943452859_725710515370092

• I like it 1
Posted

heb ze gezien op Faceboek zit in zijn groep daar verteld hij over zijn messen en laat hij zien hoe hij ze maakt, erg intressant, prijzen weet ik niet

• I like it 1
  • 4 months later...
Posted

ja is snail forge, goede messen, wel mee geschoren maar nooit zelf gekocht. Er is iemand op het forum die daar vaker komt maar ik ben vergeten wie het was.

Posted

Bruno van Dooren (Snail-forge) gaf laatst op een Facebook scheerforum het volgende antwoord op de vraag wat zijn messen ongeveer kosten:

Het hangt er wat vanaf welke materialen ik gebruik en hoeveel werk ik er in steek. Maar als we de extremen buiten beschouwing laten, dan begint het bij ongeveer 375 euro voor een scheermes dat gesmeed is uit een pakket staal met 9 laagjes. Bij de foto's is er zo eentje met blauwe handvatten. Dat is eigenlijk wat ik gebruik ipv gewoon uniform carbon staal want dat vind ik wat saai. En dan stijgt de prijs met de complexiteit van het werk. Als het damascus heel veel stappen vereist om te maken, of als ik wootz staal gebruik, dan kan de prijs oplopen tot 700 euro.

Dat is zo'n beetje de gangbare prijsrange. En dan komen de extra's. Wil je ingelegde smaragden of robijn, of handvatten in ivoor van mammoet of fossiel bot,  of damascus staal met meteoriet.... dan stijgt de prijs uiteraard navenant.

• I like it 5
Posted

Ik heb twee Snailforge messen, een O2 en een suminagashi stalen. Scheren prima en het zijn naar mijn mening robuuste messen zoals een Koraat maar dan rauwer van ontwerp. Bruno heeft me destijds laten zien hoe hij zijn messen maakt, van de zelfgebouwde oven en aambeeld met kettingen en magneten onder een afdakje in de hoek van zijn tuin tot de tientallen Tupperware bakjes met schaal materiaal in zijn kelder. Intussen lijkt hij volop te experimenteren met wootz staal en wordt de productie steeds professioneler.

@Tjoolder: als je iets specifieks wilt weten, hoor ik het graag.

• I like it 2
  • Thanks! 1
  • 1 month later...
Posted

@Zilverleeuw Je mag altijd ergens een linkje posten of een pb naar mij sturen met foto's.
Algemene ervaring qua scheren, communicatie, ed. 
Heb je ervaring met zijn "gewone messen" die hij maakt? 
Gewoon algemene dingen.

Alvast bedankt!

Posted
Tjoolder schreef 4 uur geleden:

@Zilverleeuw Je mag altijd ergens een linkje posten of een pb naar mij sturen met foto's.
Algemene ervaring qua scheren, communicatie, ed. 
Heb je ervaring met zijn "gewone messen" die hij maakt? 
Gewoon algemene dingen.

Alvast bedankt!

Ik zal één dezer dagen foto's van beide messen posten en ingaan op je vragen.  Als voorpret ...

• Thanks! 1
Posted

Als je meer informatie wil kan je beter naar zijn FB pagina gaan ‘Snailforge’

• I like it 3
Posted

elk zijn ding natuurlijk maar hier word alles gebruikt ongeacht of het mooi of duur is waarom zou ik het anders aanschaffen. Voor die kleine tijd dat we hier mogen zijn ......

• I like it 4
Posted
Snuff schreef 1 uur geleden:

elk zijn ding natuurlijk maar hier word alles gebruikt ongeacht of het mooi of duur is waarom zou ik het anders aanschaffen. Voor die kleine tijd dat we hier mogen zijn ......

+1

• I like it 4
Posted

Iets, wat gemaakt wordt om niet te gebruiken, is mateloze verspilling. Ik verspil niets!

Harrie Kosses

• I like it 1
Posted

Op zich hebben jullie gelijk, maar een kunstwerk gebruik je ook niet, een beeld of een schilderij is er toch ook enkel voor het kijkplezier? Dit is van een schoonheid dat ik het niet zou vinden misstaan als kunst object in een prachtig minimalistische omgeving :-)

Posted

Op zich heb jij ook gelijk, vandaar dat je hier ten huize geen kunstwerken, schilderijen of beelden zal vinden :-) 

Posted
Op zich hebben jullie gelijk, maar een kunstwerk gebruik je ook niet, een beeld of een schilderij is er toch ook enkel voor het kijkplezier? Dit is van een schoonheid dat ik het niet zou vinden misstaan als kunst object in een prachtig minimalistische omgeving :-)
Mijn vrouw schildert, dat is meer Kunst, dan ik al aan kan. De rest moet bruikbaar, functioneel en het liefst ook nog eetbaar zijn[emoji1787]

Harrie Kosses

• I like it 1
Posted

Kijk een gelijkdenkende ?, op de gym vroegen ze deze week nog wat voor bloemen en struiken ik had in de tuin, mijn antwoord als ik het niet kan opeten moet ik het niet hebben :-) 

• I like it 1
  • Haha 1