Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lijkt me leuk om eens te horen wat de voornemens zijn voor het komende jaar, maakt niet uit wat laat maar horen. Kan van alles zijn:

Ga je de creme toer op ipv zepen, meer of minder krabbers, ga je open messen proberen, enz .....

Zelf ben ik de laatste tijd aan het inkorten op de hoeveelheid. Borstels, messen, krabbers, zepen .... alles is wat ingekrompen en beperkt tot wat ik in essentie het liefste gebruik.

Volgend jaar doe ik een gooi naar de Konings trofee. Maar ik maak me geen illusies, als ik eind januari haal zal het al een grootse prestatie zijn ;-) 

AA0_0297_copy_l.thumb.jpeg.110ca57e419a5cfaf21de5283f6b66ba.jpeg

• I like it 6
Posted

Ik ga mij toch maar wagen aan het open mes, nieuw jaar met een nieuwe ervaring! Als het niet bevalt kan ik altijd terug naar een krabber. Verder ga ik de kunst maar eens doorgeven aan mijn broertje. Als ik naar het tempo kijk waarin die snor uit zijn bovenlip begint te komen gaat ergens in 2019 zijn eerste scheerbeurt plaatsvinden. Hopelijk kan mijn dan in onbruik geraakte DE89 hem dan blij maken. Houdt ook mijn collectie overzichtelijk.

• I like it 6
Posted

Ik zou me graag nog een paar dure crèmes en/of zepen willen aanschaffen met bijbehorende aftershaves en pre-shaves....... Of t er van komt is een tweede, maar ga mijn best doen

Groeten

Henk-Jan

• I like it 3
Posted

Voornemen is om hoe dan ook tijd vrij te maken voor het opknappen van een paar open messen die er al te lang op wachten, en verder experimenteren met slijpen / finishen van de open messen op de verschillende natuurlijke stenen. 

• I like it 4
Posted

De collectie open messen uitbreiden met mooie kwalitatieve vintage messen en me verder bekwamen in de open mes techniek

• I like it 4
Posted

meerdere krabbers uit de lijst van 85 gezochte krommen en scheven vinden.

meerdere krommen en scheven vinden waarvan ik niet weet dat ik ze zoek.

gave dingen doen met de oosterburen.

• I like it 2
Posted

Wow en ik dacht dat je zowat alles op dat gebied al gevonden had, veel geluk met het afvinken van je lijstje zou ik zeggen ?

• I like it 1
Posted

Wat interen op de hoeveelheid scheerzepen en cremes lijkt me een strak plan dus er is een einde gekomen aan de ongebreidelde zeepreis die me echter wel heel veel plezier heeft opgeleverd en waarbij ik ook veel kennis heb opgedaan over de samenstelling en manier van opschuimen van de vele verschillende zepen crèmes die er te vinden zijn.

En de goede contacten met de vele scheervrienden hier in stand houden en hopelijk ook weer nieuwe opdoen.

• I like it 2
Posted

Nog steeds bezig om terug te gaan naar 7 zepen, huidige stand 13. Tot dan een zeep koop stop.

Mijn voorraad kwasten en krabbers reduceren tot alles wat ik dagelijks zou willen gebruiken. 

Hopelijk kan ik hiermee weer wat nieuws gaan uitproberen, ik heb mezelf geen kwasten/krabber koop stop opgelegd...

• I like it 1
Posted

Mijn goede voornemens:

> meer zepen opmaken dan ik er bij koop. 

> toch diverse zepen die op de wensenlijst staan kopen. 

> alle 365 dagen van het jaar scheren. 

• I like it 2
Posted

Me beperken tot de aanschaf van 3 of 4 zepen.

Geen krabbers , shavettes , open messen aanschaffen.

Geen aftershaves aanschaffen maar een Edt of EdP mag er altijd bij.

Wat zeepjes opmaken - verkopen - ruilen.

Voor de rest genieten en in goede gezondheid blijven

• I like it 4
Posted

Als ik zo lees dat sommige alles willen minderen ....

Minder open messen,

minder krabbers,

minder borstels etc. 

is mijn voornemen de markt hier zeker beter  in de gaten te gaan houden

• I like it 1
  • Thanks! 1
  • Haha 3
Posted

Geen voornemens, gewoon van de ene naar de andere verrassing leven. Hoef niet minder zeep, hoop beter met open messen te leren scheren, misschien nog wel een onwijs dure krabber kopen, meer Edp etc. Komt toch zo het komt?

• I like it 4
Posted

Een scheerkistje maken. En mogelijk ook een kleinere reis versie. Ik heb nog wat eikenhout liggen dat ik hiervoor kan gebruiken.

En wat andere mesjes proberen als de huidige op zijn.

• I like it 6
Posted

Wat minder spullen aankopen dan dit jaar het geval was. Bijna al m'n scheerzepen die ik momenteel bezit, werden aangekocht dit jaar (36 samples en 12 potten). Ik ga ervan uit dat de RVS versie van de Karve pas volgend jaar uitkomt, dus deze staat op het verlanglijstje voor volgend jaar. Misschien komt er ook een open scheermes in huis volgend jaar aangezien de shavette redelijk goed bevalt.

• I like it 3
Posted

Geen echte grootse plannen - we zien wel wat er langskomt.

Een beetje oppassen dat de zeepcollectie niet uit de hand loopt (voorzover dat niet al het geval is)

Krabbers: misschien als Blackland met hun scheve uitkomt, of misschien laat ik mij toch ooit verleiden door de Vector.  Ook zal ik waarschijnlijk ergens midden/eind volgend jaar moeten beslissen of ik Charcoal een nieuwe kans geef (met een level 3 dan ipv 2).  Daarnaast af en toe misschien ook nog iets vintage, met efks' mooie overzicht als leidraad (gisteren een Ziglar misgelopen, tot enkele seconden voor afloop was hij van mij ?.  Beetje overmoedig in het bieden na het succes met de Krect).

• I like it 3
Posted

Als je het geduld kunt opbrengen Brain van Charcoal komt met meer exclusieve krabbers na de zomer. 

• I like it 1
Posted

Na de goede ervaring met de Blackland Blackbird wil ik in 2019 een 2e "premium" krabber aanschaffen. Nog geen idee welke dit zal worden, maar we hebben tijd ...

• I like it 2
Posted
koenfucius schreef 13 uur geleden:

gisteren een Ziglar misgelopen

heb ik eventueel wel vor je.