Cees94 Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Hallo iedereen, Naar goed gebruik op dit forum zal ik even iets over mezelf vertellen. Ik ben 24 jaar en een half jaar geleden begonnen met het scheren met een krabber, in eerste instantie vanwege de lagere kosten ten opzichte van de Fusion. Na een tijdje het goedkopere Boldking geprobeerd te hebben heb ik de overstap gemaakt naar een Edwin Jagger DE89, de Boldking en Fusion liggen sindsdien stof te happen in een kast met weinig hoop het licht ooit nog te zien. Ik ben vast niet de enige die het scheervirus sindsdien te pakken heeft gekregen en ik begon na te denken of ik een agressievere krabber zoals de Muhle R41 of wellicht zelfs een open scheermes wil proberen (ik heb het idee dat het scheren wel wat gladder moet kunnen dan de DE89). Terwijl ik het internet afstruinde naar wijsheid kwam ik dit forum tegen en heb me maar aangemeld! Als een van jullie nog een goede tip heeft voor een volgend scheermes hoor ik het graag! Groeten, Cees94
Marcel Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Welkom Cees! Of de R41 voor jou iets is vind ik lastig om te bepalen. Laat je in ieder geval niet weerhouden door z'n reputatie. Zelf heb ik de R41 2011, agressiever dan het huidige model, minder dan een half jaar na mijn start de DE scheren gekocht en dat ging prima, hoewel het geen krabber is om met een slaperig hoofd op je gezicht te zetten.
ChrisVanMeer Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
Snuff Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Welkom, als je nog enkele (15) berichten plaatst heb je toegang tot het marktgedeelte waar vaak hele mooie aanbiedingen zijn van krabbers en scheermessen, wellicht zit er iets tussen van je gading.
Harkos Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Welkom, kijk eens naar de 37c of 39c van Merkur. Prima slant en een stuk effectiever. Harrie Kosses https://www.kosses.nl
koenfucius Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Welkom en inderdaad Merkur 37c of 39c is een goeie suggestie
Kazuya17 Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Hallo Cees en welkom, ben het met Harrie en Koen eens een merkur 39c is goeie optie. Wat Snuff vermeld is ook erg handig, de markt er staat vaak genoeg leuks te koop. Veel plezier.
pern Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Welkom. Op dit forum wordt soms ook open essen aangeboden om te testen
Cees94 Posted December 8, 2018 Author Posted December 8, 2018 Bedankt voor de tips! Ik was wel in de veronderstelling dat een krabber met een slant ontworpen is voor zware baardgroei en niet per se om gladder te scheren. Ik ging er altijd van uit dat de afstand die de kam van de krabber overlaat ten opzichte van het mes de mate bepaalde waarin een scheermes dichter op de huid zit en dus glad scheert. Of zitten de 37c en 39c naast de slant ook dichter op de huid? (en is dat dan wat eigenlijk het verschil maakt en niet de slant).
Robert79 Posted December 8, 2018 Posted December 8, 2018 Welkom ! Een Muhle R41 is ten opzichte van een EJ DE89 behoorlijk agressiever ! Dus als je een gevoelige huid hebt en je wilt je dagelijks scheren met een Muhle R41.? . Beter van niet. Ik ben het wel met de anderen eens dat je voor de Merkur 37c/39c kunt gaan. Merkur 34c HD of Lord L6 kan ook wel.
Cees94 Posted December 8, 2018 Author Posted December 8, 2018 @Robert79 Zelf heb ik het idee dat ik geen gevoelige huid heb. Tenminste, alleen de eerste twee a drie scheerbeurten met de DE89 had ik achteraf wat irritatie. Ik gebruik ook zonder problemen aftershave met alcohol waarvan ook vaak beweerd wordt dat het de huid uitdroogt/irritaties oplevert. Scheren doe ik ongeveer drie-vier keer per week, ook tegen de haargroei in.
onno Posted December 9, 2018 Posted December 9, 2018 Welkom Gewoon al dat kinderachtige gedoe van die krabbers overslaan. Koop een open mes in het forum. Er staan altijd goede en vooral goed geslepen messen in het marktgedeelte. De ervaring leert dat dit na een zware roeitraining (in de boot; niet op de fiets ernaast) niet altijd tot succes leidt? 1 1
Cees94 Posted December 10, 2018 Author Posted December 10, 2018 kalerolf schreef 2 uur geleden: En dat maakt het weer spannend.. nog leuker.. volgende keer na de training ook blinddoek voor of een goede donkere zonnebril op.. Het mes doet toch het werk voor je dus waarom niet?
Tjoolder Posted December 11, 2018 Posted December 11, 2018 Welkom, ik kan je geen tips geven qua krabbers. Gewoon doen!
Recommended Posts