michigalex Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Hallo Iedereen! Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met scheren met een krabber. Ik was al snel overtuigd van het fijne scheren met een krabber. Ik heb toen een goedkope kwast mee besteld. De kwast is een Pure bristle van Edwin Jagger. Ik denk een prima starterskwast. Echter mag hij van mij wel wat zachter (minder prikkend) zijn. Ik klop m'n lather altijd in een kom. Ik gebruik zowel zeep als crème. Ik zat te denken aan een kwast van dassenhaar van rond de 40 a 55 euro. De volgende had ik op het oog: - Semoque Model 730: scheerkwast van silvertip dassenhaar. Totale hoogte: 102mm Handvat: 45mm Kwast: 55mm Knot diameter: 22mm Materiaal handvat: acryl - EJ Super Badger Totale hoogte: 97mm Diameter 35 - Simpson Berkely of Case in best badger. Hoogte: 90mm/ 80mm Hoogte kwast: 45mm/ 40mm Diameter kwast: 40mm/ 30mm Hebben jullie nog goede alternatieven en of voor/ nadelen van de kwasten? Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Van de kwasten die je noemt heb ik de Simpson Berkeley 46 (in best) en die is het beetje prik dat-ie in het begin nog kan hebben snel kwijt. Comfortabel handvat en ondanks zijn geringe afmetingen voelt-ie beslist niet als klein aan. Geschikt voor bowl- zowel als facelatheren en een mooie allroundkwast met een goede mix tussen stevigheid en comfort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Van de kwasten die je noemt heb ik de Simpson Berkeley 46 (in best) en die is het beetje prik dat-ie in het begin nog kan hebben snel kwijt. Comfortabel handvat en ondanks zijn geringe afmetingen voelt-ie beslist niet als klein aan. Geschikt voor bowl- zowel als facelatheren en een mooie allroundkwast met een goede mix tussen stevigheid en comfort. +1 Talibeard heeft de eigenschappen mooi opgenoemd. Van de kwasten die je op het oog hebt zou dit mijn keus zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 im with Tali de Berkeley heb ik hier zelf en is echt een heerlijke kwast. Niet te groot, niet te klein. heeft best wat stevigheid in zich maar is wel gewoon heerlijk zacht op het gezicht Komt bij dat ie best betaalbaar is ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Aan de Case zal je het zeker ook geen buil vallen, hoewel hij misschien wat te klein is voor bowl latheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 Iemand ervaring met n superbadger van EJ of de Semoque? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Ik heb alleen maar ervaring met varkensharen- of 2 band kwasten van Semogue, dus ik kan je helaas niet helpen daarmee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Ik had een Super van Edwin Jagger. Vond 'm veel te floppy. Opzich wel lekker voor creme's in een kom, maar voor harde zeep en facelatheren was het niet geschikt. Verder ook wel redelijk wat scritch dat niet echt weg wilde gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Tijden terug ook een super van EJ gekocht, heb 'm weggegeven aan een beginnend scheerder, vond hem ook te zacht en te slap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 Bedankt voor jullie reacties, twijfel nog tussen Semoque 730 en Simpson Berkeley. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Dat is een behoorlijk verschil qua type kwast! Deze Semogue heeft ook relatief lang haar, in tegenstelling tot de Simpson die juist erg gedrongen is, in alle opzichten. Puur uit nieuwsgierigheid: hoe ben je eigenlijk bij dit model van Semogue uitgekomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 Vooral op prijs gelet, dacht, silvertip voor 50 euro. Ik neig toch meer naar Simpson, omdat de kwast ook niet te floppy mag worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Als je vooral zepen gebruikt, denk ik dat je beter a bent met een kwast met wat korter haar. Zoals geze, ik ken deze Semogue niet , maar ik heb meermalen gelezen dat de reguliere silvertips van Semogue wat aan de floppy kant zijn. In tegenstelling tot hun andere haarsoorten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 Ik wil toch iets meer uitgeven (50-60) voor een kwast, scheelt ook weer verzendkosten Ik twijfel nu tussen: Simpson Colonel X2L best badger •Weight: 59 grams •Handle Dimensions: 36 x 54mm (WxH) •Overall Height: 100mm • Knot Diameter: 21mm •Bristle Loft: 46mm Simpson Commodore best badger •Weight: 44 grams •Handle Dimensions: 32 x 46mm (WxH) •Overall Height: 88mm • Knot Diameter: 21mm •Bristle Loft: 42mm Weten jullie of dat deze kwasten verder veel van elkaar schelen (bijvoorbeeld haardichtheid)? En heeft iemand ervaringen met een van deze kwasten? Alvast bedankt weer voor jullie reacties Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 De Colonel ken ik niet maar krijgt over het algemeen lovende kritieken. De Commodore (X1 in best) heb ik wel. De mijne is dichter ingeplant met haar dan de Berkeley 46 (best) en blijft ook tijdens het gebruik iets compacter, waaiert minder uit, zodat hij steviger aanvoelt dan de Berkeley. Er zijn verschillen maar ik denk wel dat als je de Berkeley prettig vindt dat dat dan ook zo zal zijn met de Commodore. Het grappige is dat ik op het punt sta me te gaan scheren met zowel de Berkeley 46 als de Commodore X1 als voorbereiding op een gezamenlijke review. Die komt er als het goed is vanavond of morgen dus als je nog even geduld hebt..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Aangezien je schuim maakt in een kom zou ik gaan voor de X2L. De Commodore heeft een lagere loft wat 'm meer geschikt maakt voor opschuimen op 't gezicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 (edited) Aangezien je schuim maakt in een kom zou ik gaan voor de X2L. De Commodore heeft een lagere loft wat 'm meer geschikt maakt voor opschuimen op 't gezicht. Volgens de specs van michigalex wel maar in de praktijk hebben beiden een loft van ca. 46mm. Edited October 20, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 De Colonel ken ik niet maar krijgt over het algemeen lovende kritieken. De Commodore (X1 in best) heb ik wel. De mijne is dichter ingeplant met haar dan de Berkeley 46 (best) en blijft ook tijdens het gebruik iets compacter, waaiert minder uit, zodat hij steviger aanvoelt dan de Berkeley. Er zijn verschillen maar ik denk wel dat als je de Berkeley prettig vindt dat dat dan ook zo zal zijn met de Commodore. Het grappige is dat ik op het punt sta me te gaan scheren met zowel de Berkeley 46 als de Commodore X1 als voorbereiding op een gezamenlijke review. Die komt er als het goed is vanavond of morgen dus als je nog even geduld hebt..... Ik heb nog tijd zat hoor, tis pas voor Sinterklaas haha. Al heb ik zojuist voor 50 Euri besteld bij shave and more, kwast ga ik bij BDF bestellen. Kan alvast maar in huis hebben : D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Een colonel is prima geschikt voor facelatheren, ik heb er een gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Aangezien je schuim maakt in een kom zou ik gaan voor de X2L. De Commodore heeft een lagere loft wat 'm meer geschikt maakt voor opschuimen op 't gezicht. Volgens de specs van michalex wel maar in de praktijk hebben beiden een loft van ca. 46mm. In dat geval is het idd om het even. Je zou nog een theorie kunnen loslaten op de handvatten (langer is meer gemak bij schuimen in een kom), maar die lijken erg op elkaar dus ook dat is om 't even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted October 20, 2013 Author Share Posted October 20, 2013 Zojuist een Simpson Colonel X2L best badger besteld bij BDF. Thanks voor jullie reacties mannen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Een mooie keus. Veel plezier ermee en ik ben benieuwd hoe die bevalt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Een mooie kwast, daar ga je veel plezier van hebben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted October 20, 2013 Author Share Posted October 20, 2013 Helaas brengt Sinterklaas hem pas mee, duurt nog lang ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Zojuist een Simpson Colonel X2L best badger besteld bij BDF. Thanks voor jullie reacties mannen! Laten weten wat je er van vindt hè! En ga je die dan nog een maand in de kast laten liggen als-ie eenmaal binnen is? Dacht het niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts