Jump to content

Help ook mij aan een scheerkwast

michigalex

Recommended Posts

Hallo Iedereen!

Een aantal maanden geleden ben ik begonnen met scheren met een krabber.

Ik was al snel overtuigd van het fijne scheren met een krabber.

Ik heb toen een goedkope kwast mee besteld.

De kwast is een Pure bristle van Edwin Jagger. Ik denk een prima starterskwast.

Echter mag hij van mij wel wat zachter (minder prikkend) zijn.

Ik klop m'n lather altijd in een kom. Ik gebruik zowel zeep als crème.

Ik zat te denken aan een kwast van dassenhaar van rond de 40 a 55 euro.

De volgende had ik op het oog:

- Semoque Model 730: scheerkwast van silvertip dassenhaar.

Totale hoogte: 102mm

Handvat: 45mm

Kwast: 55mm

Knot diameter: 22mm

Materiaal handvat: acryl

- EJ Super Badger

Totale hoogte: 97mm

Diameter 35

- Simpson Berkely of Case in best badger.

Hoogte: 90mm/ 80mm

Hoogte kwast: 45mm/ 40mm

Diameter kwast: 40mm/ 30mm

Hebben jullie nog goede alternatieven en of voor/ nadelen van de kwasten?

Alvast bedankt!

Van de kwasten die je noemt heb ik de Simpson Berkeley 46 (in best) en die is het beetje prik dat-ie in het begin nog kan hebben snel kwijt. Comfortabel handvat en ondanks zijn geringe afmetingen voelt-ie beslist niet als klein aan. Geschikt voor bowl- zowel als facelatheren en een mooie allroundkwast met een goede mix tussen stevigheid en comfort.

Van de kwasten die je noemt heb ik de Simpson Berkeley 46 (in best) en die is het beetje prik dat-ie in het begin nog kan hebben snel kwijt. Comfortabel handvat en ondanks zijn geringe afmetingen voelt-ie beslist niet als klein aan. Geschikt voor bowl- zowel als facelatheren en een mooie allroundkwast met een goede mix tussen stevigheid en comfort.

+1

Talibeard heeft de eigenschappen mooi opgenoemd. Van de kwasten die je op het oog hebt zou dit mijn keus zijn.

Ik had een Super van Edwin Jagger. Vond 'm veel te floppy. Opzich wel lekker voor creme's in een kom, maar voor harde zeep en facelatheren was het niet geschikt.

Verder ook wel redelijk wat scritch dat niet echt weg wilde gaan.

Dat is een behoorlijk verschil qua type kwast! Deze Semogue heeft ook relatief lang haar, in tegenstelling tot de Simpson die juist erg gedrongen is, in alle opzichten. Puur uit nieuwsgierigheid: hoe ben je eigenlijk bij dit model van Semogue uitgekomen?

Als je vooral zepen gebruikt, denk ik dat je beter a bent met een kwast met wat korter haar. Zoals geze, ik ken deze Semogue niet , maar ik heb meermalen gelezen dat de reguliere silvertips van Semogue wat aan de floppy kant zijn. In tegenstelling tot hun andere haarsoorten.

Ik wil toch iets meer uitgeven (50-60) voor een kwast, scheelt ook weer verzendkosten :D

Ik twijfel nu tussen:

Simpson Colonel X2L best badger

•Weight: 59 grams

•Handle Dimensions: 36 x 54mm (WxH)

•Overall Height: 100mm

• Knot Diameter: 21mm

•Bristle Loft: 46mm

Simpson Commodore best badger

•Weight: 44 grams

•Handle Dimensions: 32 x 46mm (WxH)

•Overall Height: 88mm

• Knot Diameter: 21mm

•Bristle Loft: 42mm

Weten jullie of dat deze kwasten verder veel van elkaar schelen (bijvoorbeeld haardichtheid)?

En heeft iemand ervaringen met een van deze kwasten?

Alvast bedankt weer voor jullie reacties :)

De Colonel ken ik niet maar krijgt over het algemeen lovende kritieken. De Commodore (X1 in best) heb ik wel. De mijne is dichter ingeplant met haar dan de Berkeley 46 (best) en blijft ook tijdens het gebruik iets compacter, waaiert minder uit, zodat hij steviger aanvoelt dan de Berkeley. Er zijn verschillen maar ik denk wel dat als je de Berkeley prettig vindt dat dat dan ook zo zal zijn met de Commodore.

Het grappige is dat ik op het punt sta me te gaan scheren met zowel de Berkeley 46 als de Commodore X1 als voorbereiding op een gezamenlijke review. Die komt er als het goed is vanavond of morgen dus als je nog even geduld hebt.....

Aangezien je schuim maakt in een kom zou ik gaan voor de X2L.

De Commodore heeft een lagere loft wat 'm meer geschikt maakt voor opschuimen op 't gezicht.

Volgens de specs van michigalex wel maar in de praktijk hebben beiden een loft van ca. 46mm.

Edited by Guest

De Colonel ken ik niet maar krijgt over het algemeen lovende kritieken. De Commodore (X1 in best) heb ik wel. De mijne is dichter ingeplant met haar dan de Berkeley 46 (best) en blijft ook tijdens het gebruik iets compacter, waaiert minder uit, zodat hij steviger aanvoelt dan de Berkeley. Er zijn verschillen maar ik denk wel dat als je de Berkeley prettig vindt dat dat dan ook zo zal zijn met de Commodore.

Het grappige is dat ik op het punt sta me te gaan scheren met zowel de Berkeley 46 als de Commodore X1 als voorbereiding op een gezamenlijke review. Die komt er als het goed is vanavond of morgen dus als je nog even geduld hebt.....

Ik heb nog tijd zat hoor, tis pas voor Sinterklaas haha. Al heb ik zojuist voor 50 Euri besteld bij shave and more, kwast ga ik bij BDF bestellen.

Kan alvast maar in huis hebben : D

Aangezien je schuim maakt in een kom zou ik gaan voor de X2L.

De Commodore heeft een lagere loft wat 'm meer geschikt maakt voor opschuimen op 't gezicht.

Volgens de specs van michalex wel maar in de praktijk hebben beiden een loft van ca. 46mm.

In dat geval is het idd om het even.

Je zou nog een theorie kunnen loslaten op de handvatten (langer is meer gemak bij schuimen in een kom), maar die lijken erg op elkaar dus ook dat is om 't even.

Zojuist een Simpson Colonel X2L best badger besteld bij BDF.

Thanks voor jullie reacties mannen!

Laten weten wat je er van vindt hè!

En ga je die dan nog een maand in de kast laten liggen als-ie eenmaal binnen is? Dacht het niet :mrgreen: