Jump to content

Op zoek naar een nieuwe krabber en zeep

Recommended Posts

Posted

Hallo! Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een nieuwe krabber en een nieuwe zeep, ik hoop dat jullie mij hierbij wat advies kunnen geven.

Laat ik met de krabber beginnen. Ik gebruik momenteel een Merkur 38c om mijn half kale kop glad te houden en deze bevalt mij over het algemeen goed. Het probleem is dat als ik het haar wat langer laat groeien, dat ik er niet meer doorheen kom. Meestal scheer ik mij 3 of 2 keer per week, bij 2 keer per week lukt het nog net heb ik het idee. Maar soms ben ik lui, of waan ik mij Jason Statham. En dan wordt de stap telkens groter, aangezien ik er dan eigenlijk eerst met een trimmer overheen moet. Dusja, dan scheer ik me morgen wel… Of overmorgen… Of de dag daarna. Tot het moment komt dat ik in de spiegel kijk en er één of andere monnik uit de middeleeuwen terug staart. 

Vervolgens schotelt YouTube mij filmpjes voor van mannen die zomaar een maand oude baard met hun krabber er af hakken - het kan dus wel! Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik iets agressievers nodig heb. Mijn oog is gevallen op de Muhle R41, waar ik inmiddels al vele positieve- maar ook horrorverhalen van heb gehoord. Ik beschouw mezelf niet als ervaren scheerder, dus ik ben een beetje bang dat ik mijzelf er mee scalpeer.

Ik zit me nu in te lezen over verstelbare krabbers en dat lijkt me ook wel wat. Dan zou ik de zijkanten van mijn hoofd met de agressieve setting kunnen doen en de bovenkant, waar ik gevoeliger ben en toch maar 5 haartjes groeien, met de milde setting. Maar goed, ik zal me eerst nog wat beter in moeten lezen voor ik daar wat concrete vragen over kan stellen.

Ik hoop bijna dat iemand mij gaat vertellen dat krabber X het beste is en ik die moet gaan kopen, maar ik snap dat dat er niet in zit. Het is even een gevalletje van door de bomen het bos niet meer zien, hopelijk kan iemand mij in de goede richting sturen en helpen de knoop door te hakken.

En dan de zeep. Ik gebruik nu de scheercréme van Proraso, de witte. Ik merk dat deze mijn huid uit droogt, vooral als ik het wat te lang op m'n kop heb is het daarna één en al schilfertjes. De zeep van Haslinger staat nu op het verlanglijstje, heeft iemand nog aanraders die wat geschikt zijn voor de droge huid?

Als ik dit zo wat terug lees lijkt het me wel wat moeilijk om hier advies op te geven, maar elke reactie wordt gewaardeerd. Alvast bedankt!

Posted

Doe als Rolf, doe een mes.

Haslinger is prima, WF werkt ook goed mits je geen lanolineallergie hebt.

Posted

Voor de droge huid is haslinger idd een goeie, ik heb de aloe vera, die ruikt naar niks maar houdt de huid heel goed gehydrateerd.
plague doctor van razorock vind ik heel fijn, die heeft wolvet.
En een goeie ASB erna natuurlijk.
Alles wat argan olie heeft lijkt op mijn droge huid goed te werken

Posted

Voor wat betreft de Mühle R41, t is echt geen kaasschaaf hoor. Valt echt wel mee.

Ik heb ook één en ben echt geen ervaren scheerder.... Al doe ik t al wel weer 2,5 jaar nu met een DE-krabber.....

Gewoon doen. 

Posted

Neem er een 39c bij. Zelfde handvat, maar veel effectiever. Heb ze beide en gebruik de 38c alleen wanneer het zachtjes moet. De 39c is één van mijn referentie krabbers om mesjes te testen. De R41 is een tikje rauwer, dan de 39c, maar het model vanaf 2013 is te doen.

Harrie Kosses
https://www.kosses.nl

• I like it 3
Posted

Excuses voor de late reactie. Ik ben niet doodgebloed en ben 't forum niet vergeten. Ik had de R41 en 2 zeepjes van Haslinger al besteld en ik dacht mijn bevindingen meteen even in één post te plaatsen maar het duurde allemaal net even wat langer dan verwacht. Ik heb van Haslinger de aloe vera en schafmilch, ik heb deze gisteren eindelijk kunnen proberen. Wat een verschil! Aangezien het mijn eerste echte zeep is had ik verwacht wat moeilijkheden te hebben, maar het was dik in orde, alhoewel het vast beter kan. En dan de R41, tot mijn verbazing heb ik mijn kop niet zo verminkt dat ik op Freddy Kreuger lijk. Sterker nog, ik had slechts één sneetje en wat irritatie op een klein deel van mijn hals. De effectiviteit was wel zoals verwacht, dus ik ben dik tevreden! En nu hopen dat 't bos snel aangroeit, want dan kunnen we weer scheren!

Bedankt voor de hulp allen!

• I like it 5