Ga naar inhoud
koenfucius

SvdD van 3 december tot en met 9 december

Aanbevolen reacties

@FvL  Het is ook wel een kwestie van oefening. Met de DE krabber gaat het ook niet de eerste keer echt goed

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Captain Fawcett das

Leresche 7/8

Mitchell' Woolfat

Pitralon classic as

Pro raso blue asb

Weldadig romig schuim, zeep raakt maar niet op.

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de wintersport camping in Tirol.

's Morgens geen warm water en dus 's-middags scheren.

Omega Eucalipto ex Hans, mooi zacht schuimpje.

World Master 7/8"

Resound Verso in.

Jemineetje wat een t?&ring herrie.

De World Master is een van mijn betere en redelijk grote messen en was altijd muisstil. Nu echter schrok ik van het gekras en geraas. Om van de gigantische waterval die uit de kraan kwam nog maar niet te spreken.

Ik denk dat ik nooit meer met oortjes ga scheren want van de vredige rust gevende geuren en bewegingen blijft niets over. Zo is het een lawaaiige en stressvolle aangelegenheid geworden.

Hebben jullie daar ook last ven?

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Holgeslepen messen maken altijd herrie. Persoonlijk vind ik dit smeer-boter-op-toast-geluid eigenlijk wel fijn. Hoe dat klinkt als je het versterkt door een gehoorapparaat weet ik niet, maar lijkt me best een interessante ervaring. Maar goed, ik had vroeger een t-shirt met opschrift "Stay Loud".

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@efsk 

smeer -boter-op-toast geluid, mooie definitie.

Zonder gehoor apparaat is het meer vriendelijk ritselen en ruisen.

Het is waarschijnlijk wennen aan de werkelijkheid. Weet nog niet of ik dat wil.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag eens het staaltje Proraso wit geprobeerd. Makkelijk schuim en lekker fris door de menthol. Iets voor de zomer. De geur is niet mijn ding. Mottenballen.
- Merkur 37c
- Merkur mesje (5)
- Vintage omega varkentje
- Nivea AS en ASB84c19df078859828a9ac9ec5cd212805.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

SvdD 20181209.

LDmMzby.jpg

M Keramiek / APShaveCo SilkSmoke.
Monsavon scheerzeep.
ATT S2 / Timeless "Plaid" greep.
Derby Premium (1).
PeReJa "Lavender" EdC.

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rich Herder.
Klein varkentje.
Tft bergamotto neolli
Aluin.
Invictus Aqua.

ba8e1975a1398a201b209bd97d96db81.jpg

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger,
The Gentleman's Groom Room Essence of Scotland Scottish Heather,
Charcoal Goods - Level 2 Torpedo,
Rapira Platinum Lux 1e x,
Pinaud-Clubman Whiskey Woods,
Biobaza Aftershave Lotion.

SOTD_20181209.thumb.jpg.541e60c66239d0f1c961d3f1acb25088.jpg

Kwast en zeep:
Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger en The Gentleman's Groom Room Essence of Scotland Scottish Heather:
De Scottish Heather is een echt mooi gedragen geur, die visioenen van de Highlands bij me oproept, waar ik al een paar keer op de brommer door ben getuft. De heidestruiken,  de ziltige geur van de Oceaan, tonen van turf en whiskystokerijen worden in mijn herinnering geroepen. Dat schuimt ook nog eens goed, dus een mooie opmaat voor de scheerbeurt. De huis word er ook nog eens vrolijk van, dus prima zeep. Opgeklopt met de Simpson P8 Best Badger een rijk gevoel. el jammer, dat de geur na het scheren vlot wegzakt.
Mesje en krabber:
De Rapira Platinum Lux voor de 1e x gebruikt.
Een nieuwe Rapira, want er stond een onverwachte scheerbeurt op de rol. Nou is dit het standaardmesje voor mij, waar het altijd goed mee gaat. Hans had de Charcoal voor me meegebracht en die mocht vanmorgen bij mij de vraagtekens beantwoorden of het nou echt wat is. Daarover later meer, maar laat ik nu maar vast verklappen, dat  mijn scepsis metéén is weggenomen. Dit is gewoon goed. De 1e 2 rondjes waren voldoende voor goed glad, de 3e ronde toch gedaan en dat  is gewoon hoogglans afwerking zonder enige irritatie. Machtig mooi geschoren voor een 1e x met een nieuwe krabber.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Een plens Whiskey Woods en een dotje Biobaza maakten de beurt compleet.
Zo en nu wachten op lunchbezoek van de Koning en Koningin. (Die inmiddels achter de rug is.)

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanmiddag mijn Herder #2 geslepen (zie draadje wat heb je geslepen) dit was altijd een van mijn favoriete messen maar hij begon behoorlijk te trekken, dus had hem al een tijdje niet gebruikt, nu scheert hij weer zeer goed, ben erg blij dat het me goed gelukt is! :) 

Setup:

SWK xl scuttle

Semogue 2 band

Herder #2

Stirling Baker street

Stirling Baker streeft asb

• Vind ik leuk 7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Blij dat je inspanningen het gewenste resultaat opleveren 😎 Vooral nu blijven messen slijpen zodat het geleerde een tweede natuur wordt.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kerst spullen uit gepakt, boom neer gezet en alles erin gekwakt haha nee de vrouw wilde het netjes.
Dus daar moest ook een fijne frisse scheerbeurt bij.

Blackship Pec Leg Nichols die mij heel erg mee viel na het opschuimen waar ik in eerst instantie zoiets van had Mhhhh okay.
Dan toch nog een preshave menthol om hetgene fris te beginnen.
En wederom in de mydlana chata scheerkom met de eveneens Mydlana chata scheerkwast dashaar ging dat prima het gezicht op. Nog steeds met een muhle r89 en een feather mes ging dat prima langs /van het gezicht in nu zelf 2 beurten glad genoeg. Met een Poolse AA med aftershave balsem een prima en frisse beurt. Fijne avond 254ae7ac321d77cee04a193ca5d15530.jpg146e4e9a05f8d6c753088bcff778af0a.jpg

• Vind ik leuk 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01

Eufros - Ylang Ylang

Robert Kelly "Dispatch Razor" 7/8

Tunney aluin

Altijd wat langer laden met deze kwast, maar dan heb je ook een feestje. Zeker met een zo mooie zeep als deze, die met geur en scheerkwaliteiten tot absolute top behoort. Gaat Hans weer janken natuurlijk, maar dat zal dan wel die veelgeroemde (sic) Utregse humor zijn.

De Kelly effe over de 12k en de CF vanmiddag, en dat uitte zich in een heerlijk knisperen en een verdomde glad huidje. Fijn, ook al had ik twee puntjes alwaar de aluin wat stak.

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om het jaar goed af te sluiten vanaf vandaag alleen nog meer toppers die dit jaar zijn aangeschaft.

56fec15e695cb91a2ca4e28251717765.jpg

Heerlijke geur vanaf de Meissner en dan in 2 rondjes klaar, lekker!

• Vind ik leuk 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
efsk schreef 1 uur geleden:

Eufros - Ylang Ylang

Zeker met een zo mooie zeep als deze, die met geur en scheerkwaliteiten tot absolute top behoort. 

Over Contradictio in terminis gesproken O.o

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 8 minuten geleden:

Over Contradictio in terminis gesproken O.o

Ik wist het:

efsk schreef 1 uur geleden:

Gaat Hans weer janken natuurlijk, maar dat zal dan wel die veelgeroemde (sic) Utregse humor zijn.

• Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Huisgemaakte pre shave olie met eucalyptus/lavendel

Proraso groen geklopt met Omega varkenshaar

Robuso 4712

Osma aluin

DVH  asb en afgemaakt met een scheutje M&L florida water

Ondanks dat de punt van de Robuso eraf is gebroken vind ik het een prettig mes.

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.