koenfucius Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Schick 500 Hydromagic Schick Yaqi tuxedo 24mm Barrister and Mann - Reserve Lavender Nivea sensitive balsem De Schick is een goeie manier om een maandag aan te vatten - vereist niet veel concentratie en levert vlotjes een mooi resultaat. 10
Guest Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Krabber: Parker 87R Mesje: Voskhod (3) Zeep: Cella Kwast: Merkloze kwast van de markt, Omega Professional clone Aftershave: Physalis Hamameliswater Aftershave: Nivea Men Original Lotion Aftershave: Nivea Men Original BalsemEDT: Speick Men De Voskhod maakte duidelijk dat wat hem betreft de reis er op zit.
Tjebbe Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 RazoRock 400,Simpsons Citrus Burst,Karve Christopher Bradley D,Gillette Nacet (3),Antica Barbieria Colla Sandalo Rosso.Fijne dag! 8
onno Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Scheermes Above the Tie S1 Mesje Feather Aantal keren gebruikt 4 Scheerkwast Shasoc Shavemac silvertip 3-band Scheerzeep Noble Otter Monarch After shave Floris nr. 89 AS e ASB Voor de aanschijn van de koning heet zoiets, ofwel snel en vies 6 1
Hanskoning Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 onno schreef 1 uur terug: Voor de aanschijn van de koning heet zoiets, ofwel snel en vies Hohohohoho ga jij eens snel je mond spoelen. 2 2
Harkos Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Vulfix 404 Grosvenor mixed Badger and Boar Bristle, Mama Bear Sandalwood Rose, Lord L6, PolSilver stainless 9e x, Rose of Bulgaria AS, Regina Floris Rose Oil of Bulgaria ASG. Kwast en zeep: Vulfix 404 Grosvenor mixed Badger and Boar Bristle en Mama Bear Sandalwood Rose: Rozen met een tikkeltje hout stonden voor deze ochtend op het menu. Met de Vulfix Grosvenor is het even doorladen met de glycerine zeep, maar als je dan ook even opklopt in een warme scuttle gebeurt er ook iets. Mooie schuimbom! Kwalitatief goed spul, dat nog dichter wordt als je na het eerste inzepen nog even weer opklopt. Weet niet waarom, maar lijkt dan wel of het schuim zich verdicht. Strijkt nog mooier af. Mesje en krabber: De PolSilver stainless voor de 9e x gebruikt. De Polsilver is vanmorgen in de spaarpot verdwenen na 9x. Mijn gemiddelde ligt op 7,5 beurten per mesje, deze Polsilver mesjes halen gemiddeld 10,67. Bij een gemiddelde van 5 is mijn voorraad voldoende tot ik 122 wordt en bij een gemiddelde van 7,5 haal ik zelfs 143 jaar, hetgeen me onwaarschijnlijk lijkt. Ok, best tevreden met dit prima mesje. Niet mee gesneden geen krabber waar hij echt niet in ging. In de Lord L6 een prima beurt nog, zo één die je elke beginner kan aanraden. Zacht, glad resultaat, niet één keer happen en nauwelijks hoekgevoeligheid. Idioten zeker dus. Resultaat: BBS. Tot slot: Lekker bloemig afgesloten met Rose of Bulgaria AS, Bulgaarse roosjes ASB en een pufje Rose of Bulgaria EdP. Zo dat ruikt weer naar roosjes. 11
Jan Zoethout Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 SvdD 20181203. Vintage kwast / Maggard synth. Razor Master "Erin". Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti "Taipan" greep. Gillette 7 O'Clock Sharp Edge (7). Jan's Splash "Lavender". 6
Edsel Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Merkloze krabber D.G.R.M. Lord Captain (2) Merkloze vintage varken Chiseled Face Ghost Town Barber scheerzeep Kruidvat uiercreme 4
Hanskoning Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 De 2e advent scheerbeurt dus mocht de nieuwe Tabula Rasa Dezember zijn opwachting maken en met deze heerlijke geur kom je helemaal in de sfeer van de Kerstdagen. Niet zo uitgesproken zoetig als de Stirling maar veel subtieler van geur en gaat meer de kant van het kruidige op vermengd met citrus. En dat doet herinneringen naar boven komen toen we nog de Kerstdagen in ons Chalet vierden en we de Kerstsversiering gingen aanbrengen in het weekend voor de Kerst. Dochterlief ging altijd mee om zelf Kerststukjes te maken van Sinaasappelen, kruidnagel, kaneel en dennengroen uit de tuin en als we dan op Kerstavond aankwamen rook het hele Chalet naar deze kruidige geur heerlijk. De fantastische Karl Engels mocht zijn kunsten weer vertonen voorzien van een vers Gillette Perma Sharp mesje. Deze krabber doet denken en heeft veel overeenkomsten met de Paradigm of andersom dat mag ook natuurlijk. Het toch wel zware gewicht, comfort en efficiency zijn zo maar wat waarden welke deze twee giganten met elkaar gemeen hebben. 10
efsk Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Hanskoning schreef 1 uur terug: Kerststukjes te maken van Sinaasappelen, kruidnagel, kaneel Ik mis de drank voor de kerstpunch, de overige ingrediënten heb je wel ongeveer. 1
Tjoolder Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 DSCosmetics 26mm 2bander Dovo 5/8" silversteel Bdf mistero Axe as Zelfgemaakte asb Een zozo start van de week. De nieuwe borstel is zeker capabel om schuim te kloppen & voelt lekker op het gezicht. Het beste! 1
Kingjack Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Het gebruiken van een GEM drager vraagt wat aanpassing qua techniek. Heb je dit enigszins onder controle dan is de Blackland Sabre lv2 uiterst prettig. Mooi, comfortabel en glad in 2 rondjes. 6
Robert79 Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Blackland Vector Feather Professional 2x L’Occitane Plisson kwast Klar Kabinett DVH ASL Vitos Orange Vandaag de Blackland vector weer gepakt en samen met het Feather mesje was het weer een geslaagde scheerbeurt. Weer met 3passes glad en afgemaakt met de DVH asl en Vitos Orange. Een lekkere combi. 2
Snuff Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Blackland Vector met Schick Proline P-30 mesje (17x) Plisson Acetate Burgundy Synthetic 22mm St. James of London Black Pepper & Lime Floid Black De Vector is voor mij een milde heel efficiënte krabber, je moet wel houden van het lichte gewicht. 6
Loei Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Weer fijn glad.De platinum luxe trok enorm in de r41.Het wordt weer tijd om hoofd en gezicht mesjes apart te houden. 4
efsk Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Morris & Forndran Style 3, Size 2 in Finest, Ivory Grain Essence of Scotland - Scottish Heather Golf (s) Wyzamet - Iridium Super (2) Tunney aluin Perfekt. 5
Robert79 Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Snuff schreef 1 uur terug: De Vector is voor mij een milde heel efficiënte krabber, je moet wel houden van het lichte gewicht. Dat is wat ik ook de eerste keer ervaarde ! Komt door het wat zware handvaatje met het lichte scheerkopje. Als je de Mongoose kop gewend ben dan, voel je de Vector kop, in het begin als een dun strookje op je gezicht. Maar het is een kwestie van wennen na een keer of tien, dan ben je de Vector wel gewend. 1
Jan83 Posted December 3, 2018 Posted December 3, 2018 Muhle R41Polsilver Super IridiumTuxedo 24mm olijfhoutTFS Tabacco VerdePrep ASBDe R41 er weer bijgepakt en meteen mijn 2e TFS zeep geprobeerd vanavond, de Tabacco Verde. Ook dit is een erg fijne zeep die weer een flinke berg heerlijk geurend, goed glibberend schuim oplevert. De geur is bloemig met op de achtergrond een vleugje tabak. Dit maakt het een vlotte, frisse geur met een warme ondertoon. Lekker! Afgemaakt met de Prep ASB. 6
koenfucius Posted December 4, 2018 Author Posted December 4, 2018 Paradigm 17-4 Wizamet super iridium Yaqi Moka Express 24mm Haslinger Schafmilch Nivea sensitive balsem Benieuwd of dit 'm wordt. De Yaqi Moka presteert zoals verwacht. 6
onno Posted December 4, 2018 Posted December 4, 2018 onno schreef 22 uur geleden: Scheermes Above the Tie S1 Mesje Feather Aantal keren gebruikt 4 Scheerkwast Shasoc Shavemac silvertip 3-band Scheerzeep Noble Otter Monarch After shave Floris nr. 89 AS e ASB Voor de aanschijn van de koning heet zoiets, ofwel snel en vies Iden
Guest Posted December 4, 2018 Posted December 4, 2018 Krabber: Merkur Progress (3) Mesje: Voskhod (2) Zeep: Cella Kwast: Merkloze kwast van de markt, Omega Professional clone Aftershave: Physalis Hamameliswater Aftershave: Nivea Men Original Lotion Aftershave: Nivea Men Original BalsemEDT: Speick Men Heerlijk de geur van verse amandelen in de ochtend.
Tjebbe Posted December 4, 2018 Posted December 4, 2018 RazoRock 400,Lea Classic,RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,Voskhod (1),Eigen Toco-tholin/Sinaasappel aftershave balsem.Tja, zo wordt het scheren bijna saai [emoji2]Comfortabel, glad en goed.geschoren!Fijne dag! 6
Dajd94 Posted December 4, 2018 Posted December 4, 2018 Scheerbeurt van de dag - 4 december 2018 Zeep: Saponificio Varesino Opuntia Kwast: Yaqi Tuxedo 26mm Mes: Leaf Razor Mesje: Feather (1) Aftershave: Thayers Witch Hazel Original Stirling Piacenza Aftershave Balm Een heerlijke scheerbeurt vanmorgen. Deze zeep is echt goed en voor mijn samen met de Felce Aromatica de best presterende SV zeep. Een vers Feathermesje reduceerde de stoppels op effectieve en comfortabele wijze, zodat een glad gelaat weer mijn deel is. 4
Harkos Posted December 4, 2018 Posted December 4, 2018 Semogue SOC Badger Cherrywood, The Dutch Barbershop Herbal Grinded Lemon, Fasan Slant #42, Croma Diamant Stainless Teflon Coated 1e x, Eyüp Sabri Tuncer Kolonya Klasik Limon, The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel. Kwast en zeep: Semogue SOC Badger Cherrywood en The Dutch Barbershop Herbal Grinded Lemon: Vaak het goed, maar soms ook niet. Dit was1 van die beurten. Het resultaat was uiteindelijk wel goed, maar de weg er naar toe met hobbels. De Grinded Lemon, een zeep, die normaal een mooi stevig schuim levert, liet zich moeizaam laden en eenmaal opgeschuimd en op het gezicht gekwast, stortte het schuim in een mum in. Nog niet eerder meegemaakt met deze zeep en kwast. Blijven opkloppen en na laden zorgden er voor, dat ik wel inmiddels rondom glad ben, maar niet dat weldadige luxe gevoel dus. Mesje en krabber: De Croma Diamant Stainless Teflon Coated voor de 1e x gebruikt. Het nieuwe Croma mesjes van Feintechniek voelt ook niet direct om naar huis te schrijven. Net scherp genoeg, maar ook wat rauw. Even teruggelezen bij mijn vorige Croma, maar dat was een gewoon bruikbaar mesje, maar ook geen hoogvlieger. Eens zien hoe dit afloopt. De krabber is normaal gesproken wel een hoogstandje, maar deze combi maakt me dus niet vrolijk. Met goed opletten mooi glad en alleen een klein lekkend plekje in de hals. Echter geen scheer maar raak voor een knaak beurt. Resultaat: BBS. Tot slot: Zo daar kwam dus de aluin bij in actie op de hals. Vervolgens goed plenzen met Turkse limoentjes, afsmeren met de Shave Doctor en nog een pufje Loris Cool water. Ach de dag kan beter beginnen, maar ook veel slechter. De zon schijnt en morgen een nieuwe ochtend met nieuwe kansen. 5
Jan Zoethout Posted December 4, 2018 Posted December 4, 2018 SvdD 20181204. Yaqi model R1605-S. Bon Berger "Lavande Orange". Vintage 7 O'Clock NEW / custom greep. Voskhod Teflon (5). Jan's Splash "Lavender Cashmere". 5
Recommended Posts