Jump to content

Recommended Posts

Posted

Als startend open mes scheerder loop je tegen dingen aan waarbij je je afvraagt of je dat wel goed doet.

Althans ik wel. Het volgende; na enkele scheerbewegingen wil ik het schuim van het blad af hebben.

Dit spoel ik eraf met koud water. Ik zie dan op de snede vaak nog een restje schuim wat lastiger wegspoelt. Ik strijk dan voorzichtig langs een katoenen handdoek het blad in de lengterichting schoon/droog.

Is dit ok? Ruineer ik zo ongemerkt mijn snede niet, met dat afstrijken?

Welke methoden hanteren jullie?

• I like it 1
Posted

Ik gebruik een vochtige echte spons, het is trouwens niet zinvol om te proberen het laatste restje schuim van het blad te verwijderen gezien je toch verder scheert.

• I like it 1
Posted

Ik gebruik een keukenpapier om af te vegen, kan je daarna gelijk weg gooien en voordeel je mes en handvat blijft goed droog.

Posted

Ik spoel alleen zoveel mogelijk schoon met lekker warm water. Als er wat schuim op blijft zitten geen probleem.

Ik kom zo weinig als mogelijk aan de snede.

Posted

Ook ik spoel het blad tijdens het scheren met warm water. de scales houd ik altijd droog. Blijft er wat schuim zitten, voor mij geen probleem.

Afvegen met spons of doek / keukenpapier werkt ook prima voor mij, maar dit vind ik het prettigst.

Posted

Ik spoel. Als er aan de snede een randje zeep achterblijft wat je er met spoelen niet afkrijgt is je schuim te dik. Iets dunner schuim en je hebt dat probleem niet, en het scheert ook nog eens lekkerder.

• I like it 1
Posted

Ik gebruik het oranje afstrijkbakje. Werkt erg goed en er blijft dan ook een restje schuim over . Geen probleem.

Na afloop afspoelen en drogenvegen met tissue en een paar maal over linnen.

Posted
efsk schreef 51 minuten geleden:

Als er aan de snede een randje zeep achterblijft wat je er met spoelen niet afkrijgt is je schuim te dik.

Ah, dat zou kunnen. De MWF mag wat meer water is mijn ervaring. Bovendien droogt mijn schuim met deze te snel op mijn gezicht. Zal ook aan mijn scheertempo liggen.

Maar ik verziek de snede iig niet door af te strijken.

Posted

ik doe tijdens het scheren het schuim afvegen aan een nat stuk spons

na het scheren maak ik het mes droog met een velletje wc papier , zonder echt over de snede te gaan , maar er langs wrijven