Jump to content

Help mij aan een nieuwe kwast.

meemai

Recommended Posts

Alrighty maties let's go.

Na lang nadenken, en na veel gelezen te hebben blijken kwasten toch wel oh zo belangrijk te zijn. En toen ik zonet juist op een topic reageerde en zei dat ik mijn kwast wel prima schuim vond maken, bedacht ik me. 'Maar man, je hebt toch gaar nooit een andere kwast gebruikt? Hoe weet jij nu of dat prima is, als je geen vergelijkingsmateriaal hebt?!'

En dus zit ik hier, natuurlijk besloot ik zelf te brainstormen en uren van googlen te doen. Hoewel ik me later pas bedacht waarom roep ik niet gewoon de kennis van hier aan? Dus machtige scheerfanaten ik roep jullie op.

En nu ik jullie aandacht heb, laat mij even uitleggen wat ik nu heb, zodat jullie me niet van alles gaan roepen.

Met deze ben ik begonnen.

Omega Luxe varkensharen scheerkwast Metaal-Verguld No.1113.3.

Daarna overgegaan op een, Semogue 2000

Ik scheer me vooral met een straight, de DE krabber gebruik ik zo nu en dan... Zo nu en dan ja...

Maar goed laten we even eerlijk zijn, ik hoef geen super kwast van 100 euro of zo, het liefst hou ik het binnen de perken. Ook heb ik gelezen dat een das vrij snel kapot kan gaan als je er teveel op drukt of zo? Iets wat ik wel eens doe met mijn varkenskwast, en die kan daar prima tegen. Dus ik hou van degelijkheid en stevigheid!

Verder boeit het me niet of een varkens, paarden, dassen, wasbeer, giraffe, antiloop, bok, of wat dan ook voor'n kwast is. Hoe zacht/hard hij is maakt me ook niet uit. Als ik even later een scherp mes tegen mijn keel zet, maakt het echt niet uit of mijn kwast zo zacht als donsveren is, een kwast zo hard als diamant is echter ook niet de bedoeling. En het liefst zou ik hebben dat het diertje een redelijk leven heeft gehad.

Met vriendelijke groeten,

Meemai.

Face of bowl latheren?

Gebruik je voornamelijk harde zepen of cremes?

Volgens mij worden dieren sowieso niet gemarteld. Maar als je echt een vegan kwast wil moet je natuurlijk een synthetische kopen.

Uhm geen idee wat het verschil is.

Momenteel gebruik ik Klar Kabinet, Mitchells fat wool en crabtree en evelyn siena/sandalwood. Ook heb ik een Le pere du savon.

Cremes gebruik ik niet.

Verder tja dieren martelen of dan toch maar gedood omdat ze voor consumptie worden gebruikt. Hoe wreed het ook klinkt, maar als een dier gedood wordt omdat ze het conusmeren het vlees bv dan tja dan zijn die haren ook maar een bijproduct.

WAARSCHUWING: Kijk filmpje alleen als je tegen schokkende beelden kan, ga het niet kijken als je daar niet tegen kan. En als je klinkt en je denkt 'het valt wel mee' ik waarschuw gewoon liever fatsoenlijk dan dat dadelijk iemand spijt krijgt. Er is niet zoveel te zijn alleen een hoop dierenleed.

Maar de wasbeerhond waar bv bont van wordt gemaakt,

" onclick="window.open(this.href);return false; tja zie voor jezelf of je daar een kwast van zou willen ik in ieder geval niet. Probleem is ook dat bij deze dieren, ze van hun vel worden ontdaan terwijl ze nog half leven of net niet dood geknuppeld zijn.

Een das is in China een plaagdier deze wordt dan ook door lokale boeren gepakt in vallen etc, als ik daar de haren van krijg ok het kwaad is geschiet. Een vel is echter ook een grote kloterij, want dat beest is niet meteen dood. Tja... Als ze gewoon effectief geslacht worden heb ik er niets op tegen maar als ze zo als die wasbeerhonden worden.... pff vreselijk.

Kun je iets specifieker zijn? Je criteria zijn nu nogal ruim. We kunnen nu echt van alles gaan roepen. Maak je schuim gelijk op je gezicht, of klop je het eerst op in een kom?

Daarnaast ook wel belangrijk om te kiezen wat voor soort haar je wilt. Aangezien je iets anders wil dan je nu hebt raad ik je aan om geen varkenshaar meer te nemen.

En dat das snel kapot gaat is echt onzin hoor! Daar geen zorgen om maken. Ja bij abnormaal veel druk kan ie kapot gaan, maar dat heb je ook bij varkenshaar.

Kun je iets specifieker zijn? Je criteria zijn nu nogal ruim. We kunnen nu echt van alles gaan roepen. Maak je schuim gelijk op je gezicht, of klop je het eerst op in een kom?

Daarnaast ook wel belangrijk om te kiezen wat voor soort haar je wilt. Aangezien je iets anders wil dan je nu hebt raad ik je aan om geen varkenshaar meer te nemen.

En dat das snel kapot gaat is echt onzin hoor! Daar geen zorgen om maken. Ja bij abnormaal veel druk kan ie kapot gaan, maar dat heb je ook bij varkenshaar.

Ok sorry, ik heb totaal geen verstand van kwasten!

Ik maak mijn kwast nat met warm water, ik laat zeg maar een kom vol met water lopen, het materiaal van de kom is geloof ik plastic. Het was vroeger een bakje voor chips, maar goed ik laat er warm water in lopen zet de kwast erin en dan doe ik het water eruit. Pak ik de kwast en schud ik hem uit in de douche cabine zodat er niet meer heel veel water aan zit. Dan ga ik in mijn bak met zeep roeren, vaak wordt dat een grote rotzooi en krijg ik met veel moeite zeep aan de kwast en ga ik roeren vaak krijg ik niet genoeg zeep en dan moet ik dus nog eens terug gaan in de bak met zeep. Soms lukt het ook in een keer.

Maar goed qua welke soort haren daar heb ik mij absoluut geen idee van. Ik heb alleen het gevoel dat ik geen goeie schuim krijg met de kwast die ik nu heb. Het kan ook aan mij ntechniek liggen maar misschien dat een andere soort kwast wat makkelijker is.

Het klinkt alsof je teveel water gebruikt, doelend op de grote rotzooi. Theoretisch zouden je kwasten goed schuim moeten kunnen maken.

Zoek op google eens 'Ultralather' en Marco's Method' op. Daar zijn goede tutorials van die uitleggen hoe je tot goed schuim komt. Absoluut het proberen waard.

Daarnaast weet ik niet hoelang je zeep 'laadt' op de kwast, maar zeker Mitchells kan een goede twee minuten van laden nodig hebben.

Het klinkt alsof je teveel water gebruikt, doelend op de grote rotzooi. Theoretisch zouden je kwasten goed schuim moeten kunnen maken.

Zoek op google eens 'Ultralather' en Marco's Method' op. Daar zijn goede tutorials van die uitleggen hoe je tot goed schuim komt. Absoluut het proberen waard.

Daarnaast weet ik niet hoelang je zeep 'laadt' op de kwast, maar zeker Mitchells kan een goede twee minuten van laden nodig hebben.

Bedankt

Ik ga ermee aan de slag en dan kom ik terug op dit topic. Ik zal me zo douchen en daarna scheren.

Ok heel erg bedankt voor de hulp, de fout die ik maakte was dat ik veel te stevig roerde in de zeep. Nu ik het rustig en zachtaardig doe is alles goed.

Ik zou het ook eerst in je methode zoeken voor ik een andere kwast ging kopen; in principe kun je met alle kwasten leren een behoorlijk schuim te maken en de verschillen tussen kwasten zijn meer van de soort persoonlijke voorkeur dan dat het over de kwaliteit van het schuim gaat.

Op sommige fora willen ze wel ooit anders doen geloven maar echt, alle kwasten die ik tot nu toe geprobeerd heb (paard, das, varken van €1,25 tot c.a. €100,=) maken prima schuim. Je moet de kwast en het proces wel eerst leren kennen want onderlinge verschillen zijn er wel degelijk.