Jump to content

SvdD van 26 november tot en met 2 december

koenfucius

Recommended Posts

Phoenix Starling

GEM

Cold River Soap Works - bois floraux

Maseto extra density finest badger 24mm

Thayers Witch Hazel Lavender

Nivea sensitive balsem

De Starling is wel efficiënt, maar toch niet de meest comfortabele, zeker als ik deze vergelijk met een andere SE (eenzijdige) als de General.  De CRSW zeep is erg aangenaam.

Een prettig begin van de week gewenst

IMG_20181125_222103.jpg

• I like it 9

Krabber: Merkur 34 HD
Mesje: Voskhod (2)
Zeep: De Vergulde Hand Extra Fris
Kwast: De Vergulde Hand Originele Kapperskwast
Aftershave: Physalis Hamameliswater
Aftershave: Nivea Men Original Lotion
Aftershave: Nivea Men Original Balsem
EDT: Speick Men

Mühle Silvertip Fibre® 21mm,
Einseifer Wiener Duft,
Apollo OC,
PolSilver stainless 2e x,
Pinaud-Clubman Citrus Musk Eau de Cologne,
Mennen Beaume Apaisant ASB.

SOTD_20181126.thumb.jpg.6153db300e23ad69d4c6a3ba2f06380c.jpg

Kwast en zeep:
Mühle Silvertip Fibre® 21mm en Einseifer Wiener Duft:
Mooi stukje wolvet scheerzeep die Einseifer Wiener Duft. Cologne-achtig, wat poederig en barbershop. Goed schuimend, maar alleen bij de fabrikant in Duitsland te koop. Opgeklopt met de kleine Mühle syntheet geeft het schuim van het betere soort, mooi verzorgend.
Mesje en krabber:
De PolSilver stainless voor de 2e x gebruikt.
Het Polsilver Stainless mesje is erg "schnittig" deze morgen. Zeer scherp en dat was te merken. In de Apollo een verkeerde combi! Nagenoeg nooit wondjes, vanmorgen ongemerkt 5! Was blijkbaar iets te nonchalant aan het krabben. Verder mooi glad en een irritatie, maar hapt er dus makkelijk in deze combi.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Aluin, veel aluin, vervolgens de Citrus Musk prik, Mennen balsem, maar nog niet goed. Zelfs het tubetje Proraso reparatie gel moest er op 1 plek aan te pas komen.
Ongeacht het malheur toch weer prima glad geschoren.

• I like it 6

Deze morgen een leuk bezoekje van man Ami Fransquillon wat me voor de tweede keer de kans gaf om te scheren met een RS-10 (Raw Shaving Compagny) gecombineerd met een iridium mesje, wederom een heel prettige beurt maar de prijs houd me tegen om tot aanschaf over te gaan, aan het tempo waarop nieuwe fantastische krabbers uitkomen is het geen doen meer, trouwens er liggen er nog drie te wachten tot ik het losgeld betaald heb :-( 

Simpsons Cafe Latte

Yoresh Shaving Bowl

Plisson Acetate Burgundy Synthetic 22mm

Floid Suave

• I like it 7

Even recalcitrant en losbandig vandaag geweest want er werd zowaar geen opmaakzeep tevoorschijn gehaald maar een meer dan verrukkelijke genotzalig zepie en wel de Essence of Scotland Malt N Myrtle.

Met de 26 mm. Fan Silvertip DO1 is het werkelijk geen enkele moeite om deze glycerine zeep om te toveren in een weldadig en heerlijk ruikend schuim.

Natuurlijk knaagde bovenstaande dus besloten om de Treufitt & Hill pre-shave gel te gebruiken en deze ook in het opmaak programma op te nemen omdat er nog enige volle tubes al wat langer op voorraad liggen.

Komt het misschien deze uitspatting omdat gisteren mijn jonge bling bling vriend hier op visite was en ik iets van zijn jeugdige overmoed overgenomen had ? In ieder geval wel geschoren met de Timeless 0,95 open kam die hij voor me meegenomen had en waar ik mijn eigen Smooth topplaat opgeschroefd had. Voorzien van een vers MEM mesje was het een fluitje van een cent om strak glad deze dag te vervolgen.

En dan komen we bij de teleurstelling en dat is voor mij toch wel de Pinaud Whisky Woods. Daar waar de geuren van Pinaud vaak zo lang waarneembaar blijven vind ik deze geur te licht en snel vervliegen.......wel dus ook maar in het bekende programma.

image.jpeg

• I like it 11

Kingjack schreef 25 minuten geleden:

Viel een beetje tegen deze krabber, glad maar tegen de vleug in kon het comfortabeler.

Huh? ?Sorry, sorry, jouw ervaring is natuurlijk even zo juist als die van anderen :-) 

• I like it 1
  • Haha 1

Blackland Vector SE

Kai  aptain Titan Mild 3x

l’Occitan Plisson kwast

Klar Kabinett zeep

DVH Balsem

DVH asl

Zonet alweer voor de 4e keer een scheerbeurt met de Blackland Vector SE achter de rug. Moet zeggen dat deze nieuwe razor een goede, maar ook een milde krabber is, en waar ik geen irritaties van krijg. Al hoewel de Titan Mild hier zijn aandeel ook in heeft.

De scheerbeurt zelf was dit keer ook goed, maar wel in 3 passes.

Dit keer mocht DVH de boel afronden, omdat het wel past in het begin van de werkweek. Misschien niet de meest bijzondere combi, maar wel eentje wat voor zijn geld, zn werk goed doet.

• I like it 3

Tjebbe schreef 5 uur geleden:
Hanskoning schreef 6 uur geleden:
 Staat genoteerd zal ik een andere kandidaat moeten zoeken voor.........

Hou me aanbevolen hoor!

Hij is wel iets efficiënter dan de Charcoal Level 2 Tjebbe en zeker gewichtig.

• I like it 2

- Merkur 37C
- Astra (3)
- TOBS sandalwood
- Omega varken van de Colruyt
- EJ pre shave
- Kruidvat ASB

De 37C bevalt erg goed. Zelfs met de TOBS een zeer goede scheerbeurt gehad, misschien wel de gladste ooit. Wel een beetje gevoelig achteraf....79895707a9cc9360c954af8299a8b8e8.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• I like it 7

Datum: 27 November 2018

Scheerzeep: B&M Seville

Scheerkwast: Yaqi Purple Haze Mew Brown 24mm

Scheermes: DOVO Inox shavette (201006)

Mesje: Voskhod (nieuw mesje)

Na: Afspoelen met koud water, Thayers Original Witch Hazel Toner

Slechts 2 kleine wondjes onder m'n neus. De shavette maaide door 8 dagen baardgroei alsof het niks was. Bepaalde delen van het gezicht met m'n linkerhand scheren was toch flink wennen. Een shavette geeft een zekere voldoening die ik mis bij een safety razor, maar het scheren duurde wel langer. Ergonomisch top voor mij, ligt zeer lekker in de hand in tegenstelling tot de Focus Slim AP die ik geretourneerd heb.

• I like it 7

Krect Spiral Curve

Wizamet super iridium

Yaqi tuxedo 24mm

Saponificio Varesino 70th Anniversary

Nivea sensitive balsem

Eerste beurt met de Krect, die er echt fantastisch uitziet.  In het echt vind ik hem nog eleganter dan op de foto.  De 2 vintage mesjes die er bij geleverd werden, laat ik maar voor mijn gebruikelijke wizamet-mesjes.  De krabber is erg licht en makkelijk maneuvreerbaar, ook zones waar ik het vaak moeilijker heb zoals onder de neus.  Wel niet zo eenvoudig om de juiste positie te vinden, heeft maar een heel beperkte snijhoek. Is niet de meest efficiënte krabber, maar goed, als je met één of andere prachtige oldtimer rondrijdt, verwacht je ook geen recordtijden te halen op een racetrack.  Een mooie aanwinst.

IMG_20181126_223515.jpg

• I like it 9

Stirling 26/54,
TFS Scheerzeep geel,
RazoRock Game Changer 84P op Stork Consul greep,
Gillette Rubie Platinum Plus (3),
Alcolado Glacial.

2c88db6a863dc8906124bf5aaf214b30.jpg

Waarom zou je eigenlijk nog een andere krabber, een ander mesje, een andere zeep gebruiken?
Heerlijke combi!

Fijne dag!

• I like it 7

Krabber: Merkur 34 HD
Mesje: Voskhod (3)
Zeep: De Vergulde Hand Extra Fris
Kwast: De Vergulde Hand Originele Kapperskwast
Aftershave: Physalis Hamameliswater
Aftershave: Nivea Men Original Lotion
Aftershave: Nivea Men Original Balsem
EDT: Speick Men

Semogue SOC Bristle Cherrywood,
Acca Kappa Barbershop Collection Refreshing,
Gillette 7'O Clock New Made in England,
PolSilver stainless 3e x,
Green Freeze (Osage/Mennen/Menthol),
Mennen Beaume Apaisant ASB.

SOTD_20181127.thumb.jpg.7fed430bd9cf3d343f12727245976574.jpg

Kwast en zeep:
Semogue SOC Bristle Cherrywood en Acca Kappa Barbershop Collection Refreshing:
Vanmorgen moest het extra speciaal glad, want de dame is jarig, dus een beetje netjes scheren. Varkentje mooi door de Acca Kappa pepermuntjes gehaald en prachtig schuim van geklopt in de warme Poolse scuttle. Hierdoor komt de munt mooi los.
Mesje en krabber:
De PolSilver stainless voor de 3e x gebruikt.
Was het gisteren een redelijk bloedbad, gedroeg het mesje zich vanmorgen als een mak lammetje en kreeg ik weer het volle vertrouwen in deze PolSilver. Waarschijnlijk zit het verschil in de gebruikte krabbers. In elk geval is de combi met de 7'O Clock New, dus open kam, een stuk vriendelijke, dan de Apollo gisteren. Prima zachte en toch effectieve snit. Zo hoort het.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Verfrissende Green Freeze erop gespoten en vervolgens even masseren met de Mennen ASB, waarna ik als een niet al te jonge adonis de verjaardag handelingen kon verrichten.

• I like it 8

Tjebbe schreef 4 uur geleden:

Waarom zou je eigenlijk nog een andere krabber, een ander mesje, een andere zeep gebruiken?
Heerlijke combi!

Je hebt mijn adres Fedde of moet ik al je ander scheergerief even op komen halen?

• I like it 1

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.