bronda Posted November 25, 2018 Posted November 25, 2018 Afgelopen week de Blackland Dart binnen gekregen. Schitterend mes trouwens en lekker aan het gewicht 99 gram. De eerste scheertbeurt met de bijgeleverde Personna extra mesje geschoren …. Wow heftagh!! veel razorburn en de personna's zijn mij te agressief maar dat was mij bekend. In het verleden ook al eens met Personna geschoren en is gewoon niet mijn mesje. De Dart is wel van het soort heftig zeg maar. 5 dikke nicks en brand aardig op ut smoeltje. 2e scheerbeurt aha dat gaat al een stuk beter 2 nicks en weinig razorburn met een Gillette bleu extra. 3e scheerbeurt ok we gaan vooruit super glad met een 3/4 tal kleine nicks wel super glad. 4e scheerbeurt wow super glad en totaal geen nicks, totaal geen druk uitoefenen op het mes is wel even wennen , in het verleden zette ik echt te veel druk op het mes Nu laat ik het mes het werk doen, en rustige /langzame bewegingen op de huid en dat werpt zijn vruchten af. Dit gaat de goede kant op we gaan door...… heerlijk met de Haslinger Salbei, wat een fantastische scheerzeep is me dat toch. 4
efsk Posted November 25, 2018 Posted November 25, 2018 krabber scheerbrand sneetjes Ik ben nog aan het nadenken of dit nu een positieve recensie was. 2 5
bronda Posted November 25, 2018 Author Posted November 25, 2018 efsk schreef 1 uur terug: krabber scheerbrand sneetjes Ik ben nog aan het nadenken of dit nu een positieve recensie was. Niks aan de hand het gaat de goede kant op. Bij de eerste scheerbeurt had ik echt iets van kolere dit is wel een heftig mes. Agressiever dan de Giessen & Forsthoff1350 een heel stuk zelfs. Maar nu na 4 keer ermee te hebben geschoren gaat mijn huid er langzaam aan wennen. Ik zeg langzaaaaaaaaam…. scheren en absoluut geen druk uitoefenen en het gaat nu best wel goed. Super glad en geen razorburn meer. Maar moet wel het koppie erbij blijven houden, maar het resultaat is voor mij zeer bevredigend, ben er blij mee. Zeker met het advies om de Haslinger scheerzeep te gebruiken op advies van vele en jawel super advies want deze scheerzeep vindt ik echt top. Binnenkort eens wat andere DE mesjes uit proberen. Heb nog Astra groen, Voskod, Wilkinson sword, en Gillette te gaan. 1 1
efsk Posted November 25, 2018 Posted November 25, 2018 Geen mes, krabber. Geen razorburn, scheerbrand. Dank voor de verduidelijking! 1 1
Kazuya17 Posted November 25, 2018 Posted November 25, 2018 Ik heb deze ook, Snuff heeft al eens gezegd dat deze agressief is, ik ook prachtige krabber, agressief en erg effectief, je moet er van houden. Ik scheer niet elke dag voor mij prima dus. Fijne avond. 2 1
Kazuya17 Posted November 25, 2018 Posted November 25, 2018 Ik wil er nog aan toevoegen, ik heb gebruikt aan mesjes, Gillette Nacet, Polsilver super iridium, Voskhod en de Treet black.(carbon). Geen sneetjes prima scheurbeurten eruit kunnen halen. (Spiegel glad). 1 1
bronda Posted November 25, 2018 Author Posted November 25, 2018 efsk schreef 1 uur terug: Geen mes, krabber. Geen razorburn, scheerbrand. Dank voor de verduidelijking! Uiteraard krabber... 1
bronda Posted December 28, 2018 Author Posted December 28, 2018 Zo we zijn weer een paar weken verder, de Blackland Dart is een heftige krabber. Ik wilde bijna de krabber in de ring gooien want hij is me toch te heftig. Vele nicks wel 15 tot 20 per scheerbeurt en dat werd me echt te gortig. Maar ik bleef positief. Vele adviezen op dit geweldige forum aangenomen. Oa: geen druk zetten op het mes en goede scheerzeep de Haslinger Salbei. En toch liep het mes gewoon niet lekker. Hij schraapte meer dan hij sneed, erg agressief mes de DART. Ik was er eigenlijk klaar mee... Totdat: Ik ergens op een scheersite las dat je kan proberen om je eens met koud water te scheren, dus absoluut geen warm water gebruiken. Ik de volgende dag aan de slag: huid met koud water nat gemaakt, scheerzeep op de Plisson kwast met koud water en aanbrengen op de koude natte huid en flink soppen totdat er een mooie slik laag ontstaat. Merkbaar dat de scheerzeep licht wordt verwarmd door de huid. Zo nu de "Dart" weer gebruikt met een Gillette bleue DE mesje, van boven naar beneden en geen druk erop uitoefenen! hmmm valt niet tegen. Daarna weer met de koude scheerkwast flink insoppen en weer een ATGtje erover heen. Niks XTG gewoon bam! een ATGtje naar boven die handel wel diagonaal, geen druk uitoefenen natuurlijk! en ok dit gaat een heel stuk beter. 2 /3 kleine nicks maar dat was een heel stuk beter. En wat opviel voor het eerst geen scheerbrand whow dit gaat de goede kant op. Nu 4 weken later ben ik super tevreden . Perfect scheren met de DART geen een nick de laatste 3 weken meer gehad, geen scheerbrand meer en perfect glad. Voor mijn huid is absoluut koud water de beste manier om mij te scheren. Ik ben weer een blij mens en zeker nu de Dart met koud water op mijn huid echt tot zijn recht komt! ik kan wel tot 7/8 keer over de zelfde plek heen gaan maar geen branderig gevoel meer . Dat hoefde ik met warm water echt niet te proberen want na 2 keer trok ik de huid al kapot. Koud water is dus voor mijn huid de oplossing. 7
Tjebbe Posted December 28, 2018 Posted December 28, 2018 Goed om te lezen!Ook voor mij werkt koud water veel prettiger en ik vind het ook lekker zo in de ochtend, fris! 1
bronda Posted December 28, 2018 Author Posted December 28, 2018 Fijn om te horen Tjebbe dat je ook met koud water je goed scheert, voor mij echt een openbaring. Ik kan wel 7 of 8 keer over dezelfde plek gaan maar absoluut geen scheerbrand meer. Toen ik mijn huid nog met warm water deed zag ik er echt soms niet uit, mijn vrouw zei soms.. zo he je zit echt flink onder de scheerwondjes. Ik dan weer ach valt wel mee toch ….maar ik baalde gewoon dat ondanks ik absoluut geen druk op de krabber zet elke keer weer flink onder de bloedplekken zat. Vooral de kaaklijn rechts was echt niet normaal meer , echt flink open en aardig bloedwondjes. Nu met het koud water systeem helemaal niets meer, geen een wondje meer noppes nada. Ik sta er ook echt van te kijken dat dit voor mijn huid echt geweldig werkt, de Dart is een heftig mes maar met de koud water techniek merk ik ook niks meer van dat de krabber agressief is. Geen scheerbrand meer en super glad. Wat ik wel doe is de krabber in warm water afspoelen, want dan krijg je de zeepresten er een stuk beter uit dan met koud water. Ik sta nu elke ochtend echt met plezier m,n bekkie te scheren. Echt weer plezier in het scheren gekregen. 2
Hans1980 Posted December 28, 2018 Posted December 28, 2018 Koud water is inderdaad beter voor de huid. Hoewel ik ook weer niet in de extremen geloof. Ik houd het persoonlijk bij comfortabel fris. Als je bij warm scheren het principe van comfortabel warmpjes gebruikt i.p.v. de stoomboot die velen hanteren, gaat dat ook veel beter trouwens. De enige voorwaarde bij koud scheren is dat je vlot genoeg door je baard geraakt. Een nieuwe Feather doet hier wonderen maar de tweede scheerbeurt is al heel wat minder. De meeste mensen hebben geen taaie baard dus dat is vaak geen probleem. Temperatuur wordt alvast veel te weinig besproken. Los van koud scheren, scheren veel mensen zich met veel te heet water. Men denkt dat men een gevoelige huid heeft maar ze is gewoon al opgezwollen, verzwakt en geïrriteerd voor dat er zelfs maar een scheermesje in de buurt geweest is. 1
Recommended Posts