Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Vanochtend:

Semogue 1800 kwast

Barbiere di Figaro Raffinato zeep

UFO kaiser shirt handle met Gillette NEW Deluxe kop

Iridium Super

Figaro aftershave en een beetje 444 balm

Geen foto deze keer.

Posted

24-6

Copy-paste uit vorige thread :lol:

Pre-shave: Nivea Deep Cleaning Face Scrub

Scheercreme: Florena comfort scheercreme

Scheerkwast: Balea Men Dashaar Scheerkwast

Krabber: Chinese Gillette Tech

Mesje: Astra SP gebruikt voor vierde keer

Aftershave: Nivea ASB Sensitive

full.jpg

Vandaag had ik een al most perfect scheerbeurt :D Mijn Florena scheercreme overheerst wel de Speick zeep geur waar ik me tijdens het douchen mee was zo kruidig en aromatische ruikt dat.

Posted

Dinsdag:

Semogue 1800

TFS Summer (dat gevoel moet je toch ergens vandaan halen ;) )

UFO kaiser short handle met Gillette NEW Deluxe kop

Iridium Super

Weleda ASB

sotd20130625.jpg

Ziet dr weer goed uit Marcel :D

Posted

Flesje van Weleda ziet er minder luxe uit dan ik gedacht had, maar is natuurlijk wel een uitstekend balsem wat ik zo gehoord heb.

Posted

Het is wel een mooie blauwe kleur vind ik. De fles is glas, met een geribbelde zijkant, de dop is gewoon plastic. Niks fancy aan.

Maar het is inderdaad een uitstekende balsem, en dat is voor mij datgene wat telt.

Posted

Ohja nu zie ik ook dat het glas is, ik dacht net dat het plastic, ik zag de foto op mijn smartphone, die geribbelde zijkant lijkt me trouwens wel praktische met flesje vast pakken.

Posted

qpBQfX8l.jpg

Vandaag de tijd genomen met TFS Barbe Rosse en mijn open mes. Prima geschoren, wel wat plekjes gemist en het mes in mijn neus gezet :o Klein sneetje.

De TFS zeep droogt mijn huid wat uit. Ik hoop dat andere TFS zepen dat niet doen, want ik heb er wat in bestelling.

Posted

26-6

Pre-shave: Nivea Deep Cleaning Face Scrub

Scheercreme: Florena comfort scheercreme

Scheerkwast: Balea Men Dashaar Scheerkwast

Krabber: Chinese Gillette Tech

Mesje: Astra SP gebruikt voor vierde vijfde keer

Aftershave: Nivea ASB Sensitive

full.jpg

Gewoon hetzelfde gebruikt als maandag en ik had een prima scheerbeurt en heb aan einde van scheerbeurt het Astra SP mesje mooi weggegooid.

Komende vrijdag ga ik weer een Jianyu mesje gebruiken, dat zijn Chinese mesjes welke ik ook heel erg goed vind en hoog bij mij in DE mesjes lijstje staat als ik die zou neer tikken.

Posted
qpBQfX8l.jpg

Vandaag de tijd genomen met TFS Barbe Rosse en mijn open mes. Prima geschoren, wel wat plekjes gemist en het mes in mijn neus gezet :o Klein sneetje.

De TFS zeep droogt mijn huid wat uit. Ik hoop dat andere TFS zepen dat niet doen, want ik heb er wat in bestelling.

Die Barbe Rosse is een dorstige zeep, je zou eens kunnen experimenteren met de zeep waterverhouding om te kijken of je huid dan nog steeds uitdroogt.

Posted

Vanmiddag:

Pearl TTO (vlindersluiting)

Mühle V2 art badger

Astra mesje (1e keer)

TFS preshave

Barbiere Raffinato.

Beviel prima. Moet het Astra mesje nog een keer in de Weber en in de Pearl OC of de R41

OC proberen. Lijkt of het op hetzelfde level zit als de Personna.

Posted

Het zijn er maar vijf: de Pearl TTO, de Pearl OC Short handle, de Muhle ..106 (weet niet zeker of dit nr. klopt)

de Mühle R41 OC en de Weber met Polished head.

De R41 is het nieuwe model-2013- is iets dikker dan de vorige en wat minder agressief. althans volgens een zeer

uitgebreide test op de Shavenook. Ik wil nog een Tradere en een open mes. Dan is het wel mooi geweest (hoop ik)

De Weber scheert super met een Feather aan boord. Je moet het wel heel bont maken, als dit mes je open haalt.

De prijs is in vergelijking met Ikon etc voor een RVS mes bijzonder laag!

De OC's zijn wat dat betreft apparaten, waar je je aandacht bij moet houden. Maar ook superglad!

Groet,

Frans

Posted

De Pearl OC is al een stuk milder dan de R41 die ik hier heb, en ik heb wel het agressieve model. Is een hele uitdaging dat mes, dat is 1 ding wat heel zeker is :) Zal daar binnenkort eens een paar SOTD mee doen, eerst de Super Adjustable eens een paar keer doen.

Ik heb sowieso wel een voorkeur voor knap agressieve krabbers :)

Posted

Donderdag:

Semogue Caravela

TFS Neroli Mediterraneo

UFO Kaiser short/Gillette NEW Deluxe kop

Iridium Super

TFS Bergamotto Neroli ASB

Posted

full.jpg

Palmolive Sensitive, eerste keer dat ik die gebruikte. Lathered en scheert goed, maar ruikt heel gewoontjes. Dan vind ik de Palmolive Classic die hier te koop is eigenlijk fijner ruiken.

Bestshave no:6, goedkope "paardenhaar"kwast die ik nodig moet schoonmaken. Al vind ik dat ringetje schoonmaken erg lastig. Misschien dat Marcel daar nog tips voor heeft ;)

Gillette Blue met andere steel

Blok Aluin

Adidas Pulse

Posted

Een zachte tandenborstel en eventueel een tandenstoker zou voldoende moeten zijn. Ik heb ook meerdere kwasten met zo'n ring, en daar maak ik ze mee schoon.

Posted
Een zachte tandenborstel en eventueel een tandenstoker zou voldoende moeten zijn. Ik heb ook meerdere kwasten met zo'n ring, en daar maak ik ze mee schoon.

Thanks, tandenstoker zal inderdaad wel werken. Mijn krabber doe ik af en toe met zo'n afwas(schuur)sponsje (en dan met de sponskant), maar voor de kwast gaat dat lastig door de haren.

Posted

Vanmorgen weinig tijd en daarom overwogen mijn scheerapparaat te gebruiken. Naaahhh!

dySst49l.jpg

Gereedschap en materialen:

Merkur 37c slant met Astra mesje

Muhle Retro kwast

TFS Barbe Rosso

Nivea after shave balm

Hij was weer fijn.

Posted

Net geprobeerd, het randje is niet te redden. Het is niet alleen door zeep verkleurd maar ook door slijtage van de "koperlaag". Geen idee wat het materiaal is.

Posted

Gewoon zoals mij het excuus gebruiken dat je wilt experimenten met een goedkope scheerkwast om voor jezelf te ervaren of die nou goed of slecht is.

Dan mag je van je zelf vast wel een tientje a twintig voor een nieuwe scheerkwast kopen en dan er over schrijven hier op de shavingsociety.nl

Posted

Vrijdag:

Semogue Shavenook limited edition 2012 (dit is een mix van 2 band badger en "premium" varkenshaar)

Barbiere di Figaro Esclusivo

Merkur Progress op 3

Iridium Super

Osage Rub

sotd20130628.jpg