Marcel Posted June 24, 2013 Posted June 24, 2013 Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Vanochtend: Semogue 1800 kwast Barbiere di Figaro Raffinato zeep UFO kaiser shirt handle met Gillette NEW Deluxe kop Iridium Super Figaro aftershave en een beetje 444 balm Geen foto deze keer.
Guest Posted June 24, 2013 Posted June 24, 2013 24-6 Copy-paste uit vorige thread Pre-shave: Nivea Deep Cleaning Face Scrub Scheercreme: Florena comfort scheercreme Scheerkwast: Balea Men Dashaar Scheerkwast Krabber: Chinese Gillette Tech Mesje: Astra SP gebruikt voor vierde keer Aftershave: Nivea ASB Sensitive Vandaag had ik een al most perfect scheerbeurt Mijn Florena scheercreme overheerst wel de Speick zeep geur waar ik me tijdens het douchen mee was zo kruidig en aromatische ruikt dat.
Marcel Posted June 25, 2013 Author Posted June 25, 2013 Dinsdag: Semogue 1800 TFS Summer (dat gevoel moet je toch ergens vandaan halen ) UFO kaiser short handle met Gillette NEW Deluxe kop Iridium Super Weleda ASB Ziet dr weer goed uit Marcel
Guest Posted June 25, 2013 Posted June 25, 2013 Flesje van Weleda ziet er minder luxe uit dan ik gedacht had, maar is natuurlijk wel een uitstekend balsem wat ik zo gehoord heb.
Marcel Posted June 25, 2013 Author Posted June 25, 2013 Het is wel een mooie blauwe kleur vind ik. De fles is glas, met een geribbelde zijkant, de dop is gewoon plastic. Niks fancy aan. Maar het is inderdaad een uitstekende balsem, en dat is voor mij datgene wat telt.
Guest Posted June 25, 2013 Posted June 25, 2013 Ohja nu zie ik ook dat het glas is, ik dacht net dat het plastic, ik zag de foto op mijn smartphone, die geribbelde zijkant lijkt me trouwens wel praktische met flesje vast pakken.
gyedema Posted June 25, 2013 Posted June 25, 2013 Ik vind die UFO handle wel errug strak....! Mooi ding hoor!
SlaadjeBla Posted June 25, 2013 Posted June 25, 2013 Vandaag de tijd genomen met TFS Barbe Rosse en mijn open mes. Prima geschoren, wel wat plekjes gemist en het mes in mijn neus gezet Klein sneetje. De TFS zeep droogt mijn huid wat uit. Ik hoop dat andere TFS zepen dat niet doen, want ik heb er wat in bestelling.
Guest Posted June 26, 2013 Posted June 26, 2013 26-6 Pre-shave: Nivea Deep Cleaning Face Scrub Scheercreme: Florena comfort scheercreme Scheerkwast: Balea Men Dashaar Scheerkwast Krabber: Chinese Gillette Tech Mesje: Astra SP gebruikt voor vierde vijfde keer Aftershave: Nivea ASB Sensitive Gewoon hetzelfde gebruikt als maandag en ik had een prima scheerbeurt en heb aan einde van scheerbeurt het Astra SP mesje mooi weggegooid. Komende vrijdag ga ik weer een Jianyu mesje gebruiken, dat zijn Chinese mesjes welke ik ook heel erg goed vind en hoog bij mij in DE mesjes lijstje staat als ik die zou neer tikken.
Marcel Posted June 26, 2013 Author Posted June 26, 2013 Vandaag de tijd genomen met TFS Barbe Rosse en mijn open mes. Prima geschoren, wel wat plekjes gemist en het mes in mijn neus gezet Klein sneetje. De TFS zeep droogt mijn huid wat uit. Ik hoop dat andere TFS zepen dat niet doen, want ik heb er wat in bestelling. Die Barbe Rosse is een dorstige zeep, je zou eens kunnen experimenteren met de zeep waterverhouding om te kijken of je huid dan nog steeds uitdroogt.
Frans Posted June 26, 2013 Posted June 26, 2013 Vanmiddag: Pearl TTO (vlindersluiting) Mühle V2 art badger Astra mesje (1e keer) TFS preshave Barbiere Raffinato. Beviel prima. Moet het Astra mesje nog een keer in de Weber en in de Pearl OC of de R41 OC proberen. Lijkt of het op hetzelfde level zit als de Personna.
Frans Posted June 26, 2013 Posted June 26, 2013 Het zijn er maar vijf: de Pearl TTO, de Pearl OC Short handle, de Muhle ..106 (weet niet zeker of dit nr. klopt) de Mühle R41 OC en de Weber met Polished head. De R41 is het nieuwe model-2013- is iets dikker dan de vorige en wat minder agressief. althans volgens een zeer uitgebreide test op de Shavenook. Ik wil nog een Tradere en een open mes. Dan is het wel mooi geweest (hoop ik) De Weber scheert super met een Feather aan boord. Je moet het wel heel bont maken, als dit mes je open haalt. De prijs is in vergelijking met Ikon etc voor een RVS mes bijzonder laag! De OC's zijn wat dat betreft apparaten, waar je je aandacht bij moet houden. Maar ook superglad! Groet, Frans
Lampuhkap Posted June 26, 2013 Posted June 26, 2013 De Pearl OC is al een stuk milder dan de R41 die ik hier heb, en ik heb wel het agressieve model. Is een hele uitdaging dat mes, dat is 1 ding wat heel zeker is Zal daar binnenkort eens een paar SOTD mee doen, eerst de Super Adjustable eens een paar keer doen. Ik heb sowieso wel een voorkeur voor knap agressieve krabbers
Marcel Posted June 27, 2013 Author Posted June 27, 2013 Donderdag: Semogue Caravela TFS Neroli Mediterraneo UFO Kaiser short/Gillette NEW Deluxe kop Iridium Super TFS Bergamotto Neroli ASB
marzman Posted June 27, 2013 Posted June 27, 2013 Palmolive Sensitive, eerste keer dat ik die gebruikte. Lathered en scheert goed, maar ruikt heel gewoontjes. Dan vind ik de Palmolive Classic die hier te koop is eigenlijk fijner ruiken. Bestshave no:6, goedkope "paardenhaar"kwast die ik nodig moet schoonmaken. Al vind ik dat ringetje schoonmaken erg lastig. Misschien dat Marcel daar nog tips voor heeft Gillette Blue met andere steel Blok Aluin Adidas Pulse
Marcel Posted June 27, 2013 Author Posted June 27, 2013 Een zachte tandenborstel en eventueel een tandenstoker zou voldoende moeten zijn. Ik heb ook meerdere kwasten met zo'n ring, en daar maak ik ze mee schoon.
marzman Posted June 27, 2013 Posted June 27, 2013 Een zachte tandenborstel en eventueel een tandenstoker zou voldoende moeten zijn. Ik heb ook meerdere kwasten met zo'n ring, en daar maak ik ze mee schoon. Thanks, tandenstoker zal inderdaad wel werken. Mijn krabber doe ik af en toe met zo'n afwas(schuur)sponsje (en dan met de sponskant), maar voor de kwast gaat dat lastig door de haren.
SlaadjeBla Posted June 27, 2013 Posted June 27, 2013 Vanmorgen weinig tijd en daarom overwogen mijn scheerapparaat te gebruiken. Naaahhh! Gereedschap en materialen: Merkur 37c slant met Astra mesje Muhle Retro kwast TFS Barbe Rosso Nivea after shave balm Hij was weer fijn.
marzman Posted June 27, 2013 Posted June 27, 2013 Een zachte tandenborstel en eventueel een tandenstoker zou voldoende moeten zijn. Ik heb ook meerdere kwasten met zo'n ring, en daar maak ik ze mee schoon. Net geprobeerd, het randje is niet te redden. Het is niet alleen door zeep verkleurd maar ook door slijtage van de "koperlaag". Geen idee wat het materiaal is.
Marcel Posted June 27, 2013 Author Posted June 27, 2013 Misschien heb je dan binnenkort een goede reden om een nieuwe kwast aan te schaffen
marzman Posted June 27, 2013 Posted June 27, 2013 Als ik er een paar haren uittrek mag ik misschien een andere kopen
Guest Posted June 27, 2013 Posted June 27, 2013 Gewoon zoals mij het excuus gebruiken dat je wilt experimenten met een goedkope scheerkwast om voor jezelf te ervaren of die nou goed of slecht is. Dan mag je van je zelf vast wel een tientje a twintig voor een nieuwe scheerkwast kopen en dan er over schrijven hier op de shavingsociety.nl
Marcel Posted June 28, 2013 Author Posted June 28, 2013 Vrijdag: Semogue Shavenook limited edition 2012 (dit is een mix van 2 band badger en "premium" varkenshaar) Barbiere di Figaro Esclusivo Merkur Progress op 3 Iridium Super Osage Rub
Recommended Posts