Guest Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 (edited) Binnenkort wil ik een krabber aanschaffen, helaas zie ik op het moment door de bomen het bos niet meer. Timor en Feather hebben zo te zien een leuke / goede instapper voor €18 a €19. Of toch maar gelijk een Edwin Jagger van +/- €28? Ik heb nu een Gillette Mach 3 Scheerzeep : Ik gebruik al zo'n 40 jaar Vergulde Hand, bevalt me nog steeds. Niet constant, in de ploegendienst scheerde ik me vroeger wel eens elektrisch, beviel niet. Ook heb ik tussendoor wel eens een baard laten staan en bijgewerkt met een elektrische Braun trimmer. In mijn voorstel topic kreeg ik het advies om een betere zeep te gebruiken. Op zich een goed advies, maar waarom is de Vergulde Hand niet zo goed, of zijn andere beter? Arko werd aangeraden, heb wat rond gesnuffeld op internet en ziet er goed uit, ook de prijs is goed. Tevens zag ik dat Proraso ook je de kop niet kost en daar ook goede reviews van / over zijn. Mesjes : In de tijd dat ik begon met scheren waren er volgens mij maar 2 mesjes : Gillette en Wilkinson Nu zijn er talloze. Feather is zo te zien vlijmscherp en wordt op de meeste sites afgeraden aan starters, als herstarter lijkt het mij dan ook niet slim om hier mee te beginnen. Wat zijn goede mesjes om weer mee te beginnen? Ik heb geen zware baard groei en mijn huid is volgens mij normaal. Geen bijverschijnselen met scheren. n. Ik ben van plan om van een paar merken eerst setjes van 5 of 10 te kopen om daarna een keus te maken en grootverpakkingen te kope Alvast bedankt voor de reakties / adviezen, Darth Vader Edited November 21, 2018 by Guest aanvulling
RolfMetHaar Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 De basis zepen van TFSRood: amandelGeel: citrus / colalolliesGroen: menthol / eucalyptusBlauw: sandelhout Of een van de haslinger zeepjes Allemaal betaalbaar en heel fijn 1
Fiestars18 Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 Proraso om mee te beginnen is prima en qua mesjes probeer een sample pack, met bv een astra, polsilver, lord e. d.
Snuff Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 Zeker hier eens een kijkje nemen, heel uitgebreide verslagen van onze meisjeskenner bij uitstek the one and only Harkos! 4
Guest Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 Snuff schreef 2 minuten geleden: Zeker hier eens een kijkje nemen, heel uitgebreide verslagen van onze meisjeskenner bij uitstek the one and only Harkos! Dit topic ga ik zeker doornemen, hoop dat er wat staat over mesjes ipv meisjes? ?
ChrisA Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 Snuff schreef 16 minuten geleden: sorry klote spellchecker weeral ? Die klote spellchecker leert en adviseert wel naar het gebruik van de eigenaar.? 2 1 2
Barbiere di Figaro Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 Vele tevreden klanten met een Pearl krabber. Wat effectiever dan sommige instappers, maar niet te agressief. En prettig robuust. Zeepjes hebben we ook een paar van en mesjes ook nog wel, last time I checked. Deze week met de code BdFBlackwk 10% extra korting, of begin ik nu teveel als een verkopert te praten? 1
Guest Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 Barbiere di Figaro schreef 1 uur geleden: of begin ik nu teveel als een verkopert te praten? Wat mij betreft niet. Ik ga zeker een bezoek aan uw site brengen.
Chipper Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 ... Vergulde Hand is ook niet zo slecht hoor, ik krijg er alleen een beetje een droge huid van achteraf. In mijn studententijd heb ik dat jaren lang met volle tevredenheid gebruikt. Ik ben ook net weer begonnen met DE scheren en de meeste zepen die ik heb vind ik makkelijk in gebruik. De Tabac scheerstick is mijn favoriet maar een palmolive stick werkt ook heel goed en kost niks. Nivea scheercreme gaat ook prima. De meeste problemen heb ik nog met mijn 'duurste' zeep, TOBS sandalwood. Ruikt heel lekker maar ik krijg er maar met grote moeite een goed schuimpje mee geklopt (zelfs met de methode van Marco...)
Guest Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 Valt mij wel op dat Vergulde Hand hier laag geprijsd is, zag pas op Amazon.com de bakjes Vergulde Hand voor $8 tot $10. In de VS schijnt het overigens best populair te zijn, meer als hier lijkt het wel.
efsk Posted November 22, 2018 Posted November 22, 2018 Er zijn er die er mee weglopen, er zijn er die het niet blieven. Prijs-kwaliteit-verhouding is zeker niet verkeerd, hoewel het schijnt dat je met Arko dan nog beter af bent (zelf nooit geprobeerd want de geur staat me tegen). Er is echter veel te verkrijgen wat aanzienlijk beter is dan Vergulde Hand, dat is alleen wel ook (in een hoop gevallen aanzienlijk) duurder.
Hanskoning Posted November 22, 2018 Posted November 22, 2018 Chipper schreef 14 uur geleden: ... Vergulde Hand is ook niet zo slecht hoor, ik krijg er alleen een beetje een droge huid van achteraf. Dat lijkt me toch een slechte eigenschap van een zeep als je huid erdoor uitdroogt. Maar voor enkele euro' s meer heb je veel betere en verzorgende zepen de TFS, Haslinger, Lea, Dutchi Bergamot etc. Chipper schreef 14 uur geleden: Ruikt heel lekker maar ik krijg er maar met grote moeite een goed schuimpje mee geklopt (zelfs met de methode van Marco...) Hij blijft telkens terugkomen "de methode van Marco" waarschijnlijk juist door dit .........eeeehhhhhhh laten we het houden op ietwat vreemd advies zal het waarschijnlijk niet lukken. Teveel water en te weinig zeep is hier het grote struikelblok en dat is over het algemeen het struikelblok om tot een goed schuim te komen dat men niet tot eengoede verhouding hiervan komt. Dit afgezien van zepen die door hun samenstelling niet (meer) op te schuimen zijn zoals Treufitt & Hill, Cabtree & Evelyn etc. 1
Chipper Posted November 22, 2018 Posted November 22, 2018 @Hanskoning Marco's method was inderdaad een beetje een wanhoopsactie. Ik denk dat mijn probleem met de TOBS zeep inderdaad ligt aan het feit dat ik te weinig zeep op mijn (varkens) kwast krijg. Op zich krijg ik wel een redelijk schuim maar nogal weinig, niet genoeg voor 3 passes. Misschien werkt het als ik eens vijf minuten wat water op de zeep laat staan om hem wat zachter te maken. Andere mensen zijn vrij lovend over de zeep, dus met wat experimenteren zou het bij mij ook moeten lukken... Met Tabac, VGH, en Palmolive heb ik geen enkel probleem....
efsk Posted November 22, 2018 Posted November 22, 2018 Beetje water op de zeep laten staan terwijl je kwast ook nat staat te wezen, en gewoon wat langer laden. Niet iedere zeep laadt even snel, en je hebt van de ene zeep meer product nodig dan van de andere. 1
Hanskoning Posted November 22, 2018 Posted November 22, 2018 In principe zou je het oppervlak van de zeep een paar minuten voor het laden even kunnen bevochtigen door de natte kwast erover heen te halen maar echt nodig is dit niet. Misschien helpt het als je begint met een licht uitgeschudde kwast veel langer te laden als je nu gewend bent om te doen. Tussendoor een paar druppels water op de zeep laten vallen en doorladen tot de kwastpunten (bij het laden geen druk zetten want net zoals met verf schilderen moeten de uiteinden van de punten het doen) geheel verzadigd zijn. Dan in een niet te natte kom of natgemaakt gezicht gaan opschuimen en slechts druppelgewijs water toevoegen dat moet je tot een mooi schuim geraken. Houdt er rekening mee dat je met een harde zeep meer tijd kwijt ben voor je een mooi schuim hebt. Ik wilde voorstellen dat als je in de buurt van Utrecht woont we een afspraak hadden kunnen maken en dan diverse soorten zeep op warengaan schuimen maar even gekeken en je woont in België dus dat is geen optie. In ieder geval is het ervaring opdoen hoe een bepaalde zeep op te schuimen en op den duur wordt het puur automatisme. 3
Barbiere di Figaro Posted November 22, 2018 Posted November 22, 2018 efsk schreef 4 uur geleden: Beetje water op de zeep laten staan terwijl je kwast ook nat staat te wezen, en gewoon wat langer laden. Niet iedere zeep laadt even snel, en je hebt van de ene zeep meer product nodig dan van de andere. Yep! Zoals EFSK en Hans ook al aangeven, de toplaag van de zeep wat nat maken. (Ik laad de kwast met heet water om het gezicht nat te maken en dan schud ik de kwast boven de zeep leeg, dan even wachten, water van de zeep gieten en je krijgt al een heel ander schuim.
johnvdschaaf Posted November 27, 2018 Posted November 27, 2018 Ik heb nu een aantal jaar met een Gillette Tech krabbertje uit China geschoren. Op zich niks mis mee, maar ik zou graag een nieuwe krabber willen gaan aanschaffen voor langere gebruik. Hiervoor heb ik een krabber gebruikt van Weishi maar die heb ik uiteindelijk weg gedaan omdat ik deze niet fijn vond.. Mijn baardgroei is licht, ik denk dat ik om de 3 dagen moet scheren. Mijn budget ligt op +/- 30 euro voor het krabbertje. Mijn oog is gevallen op de Muhle R89 en de Lord L6. Heeft iemand de ultieme tip wat een fijne krabber met gesloten kam is? 1
Hanskoning Posted November 27, 2018 Posted November 27, 2018 Je hebt ze zelf al genoemd John beide krabbers zijn goede producten waarbij ik de Mühle hoger waardeer maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.
Kazuya17 Posted November 27, 2018 Posted November 27, 2018 johnvdschaaf schreef 1 uur terug: Ik heb nu een aantal jaar met een Gillette Tech krabbertje uit China geschoren. Op zich niks mis mee, maar ik zou graag een nieuwe krabber willen gaan aanschaffen voor langere gebruik. Hiervoor heb ik een krabber gebruikt van Weishi maar die heb ik uiteindelijk weg gedaan omdat ik deze niet fijn vond.. Mijn baardgroei is licht, ik denk dat ik om de 3 dagen moet scheren. Mijn budget ligt op +/- 30 euro voor het krabbertje. Mijn oog is gevallen op de Muhle R89 en de Lord L6. Heeft iemand de ultieme tip wat een fijne krabber met gesloten kam is? Als je met een Tech kopie geschoren hebt zou ik niet voor de Lord gaan maar voor de Muhle. (Zoals Hans ook al aangaf.) succes ermee.
johnvdschaaf Posted November 28, 2018 Posted November 28, 2018 Kazuya17 schreef 22 uur geleden: Als je met een Tech kopie geschoren hebt zou ik niet voor de Lord gaan maar voor de Muhle. (Zoals Hans ook al aangaf.) succes ermee. Thnx voor berichten mannen! 1
Kazuya17 Posted November 28, 2018 Posted November 28, 2018 johnvdschaaf schreef 2 uur geleden: Thnx voor berichten mannen! Graag gedaan.
Robert79 Posted December 2, 2018 Posted December 2, 2018 johnvdschaaf schreef op 27-11-2018 om 18:41: Ik heb nu een aantal jaar met een Gillette Tech krabbertje uit China geschoren. Op zich niks mis mee, maar ik zou graag een nieuwe krabber willen gaan aanschaffen voor langere gebruik. Hiervoor heb ik een krabber gebruikt van Weishi maar die heb ik uiteindelijk weg gedaan omdat ik deze niet fijn vond.. Mijn baardgroei is licht, ik denk dat ik om de 3 dagen moet scheren. Mijn budget ligt op +/- 30 euro voor het krabbertje. Mijn oog is gevallen op de Muhle R89 en de Lord L6. Heeft iemand de ultieme tip wat een fijne krabber met gesloten kam is? In principe heeft de Muhle R89 dezelfde scheerkop als de Edwin Jagger DE89 en deze is ook voordeliger. De Lord L6 is voor mij ietsje efectiever dan de R89/DE89 en zou geneigd zijn om je de Lord L6 aan te bevelen. Gezien je een Tech krabbertje hebt gehad zou ik ook een Lord L5 erbij nemen. Zit je nog ruim onder je budget ook. 1
johnvdschaaf Posted December 29, 2018 Posted December 29, 2018 In principe heeft de Muhle R89 dezelfde scheerkop als de Edwin Jagger DE89 en deze is ook voordeliger. De Lord L6 is voor mij ietsje efectiever dan de R89/DE89 en zou geneigd zijn om je de Lord L6 aan te bevelen. Gezien je een Tech krabbertje hebt gehad zou ik ook een Lord L5 erbij nemen. Zit je nog ruim onder je budget ook.Heb toch de Edwin Jagger DE89L gekocht. Ik ben er blij mee en vraag me af waarom ik dit nooit eerder heb gedaan! Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
RolfMetHaar Posted December 29, 2018 Posted December 29, 2018 Hehe, dat dacht ik ook ja.Ik heb de muhle, is praktisch dezelfde, scheert erg lekker.Nu op zoek naar het fijnste mesje [emoji4]
Recommended Posts