Guest Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 Na een poosje meegelezen te heben op dit forum vandaag maar geregistreerd. Nat scheren doe ik al / pas zo'n 40 jaar, begonnen op mijn 17e met en Gillette krabber. Tussendoor ook wel eens elektrisch geprobeerd, was het iedere keer toch net niet. Geen idee meer wanneer ik ben overgestapt (ergens jaren '80??) van krabber naar cartridge. Eerst een Gilette, daarna Wilkinson om 5 jaar geleden over te stappen op Gilette Mach 3. Enige wat niet veranderd is, is de scheerzeep, nog steeds De Vergulde Hand. Aftershaves : Sir Irish Moos en De Vergulde Hand balsem en sinds kort ook De Vergulde Hand lotion. Kwasten zijn van Mühle en Omega, beide dassen haar. Zit er wel eens aan te denken om weer terug te gaan naar een krabbertje of een krabbertje er naast nemen.
ChrisVanMeer Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
Snuff Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 Welkom, al een poos aan het meelezen en toch nog altijd bij het bekende blijven, dat is pas standvastigheid
koenfucius Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 Welkom. En de overstap naar krabber, zeker doen.
Nienke Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 van harte welkom en zoals vele al toejuichen. Idd gewoon weer eens een krabber in de aanslag, je zult er echt geen spijt van krijgen [emoji16]
Kazuya17 Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 Welkom en gewoon een krabber erbij nemen of meerdere?
Marcel Posted November 19, 2018 Posted November 19, 2018 Welkom! En inderdaad, koop er een leuke krabber bij om te proberen. Geheid dat je dan binnenkort regelmatig berichten plaatst in het "show je aankopen" draadje ?
roland Posted November 20, 2018 Posted November 20, 2018 kalerolf schreef 36 minuten geleden: Welkom en overstap naar betere zeep.. zeker doen. Inderdaad, en dat hoeft ook niet veel meer te kosten. Vorige week de Speick zeep gekocht, en ik ben er zwaar over te spreken. En laten we Arko niet vergeten, maar deze heeft dan weer wel een "uitgesproken" geur...
pern Posted November 20, 2018 Posted November 20, 2018 Welkom, ik ben ook na 20 jaar overgestapt naar krabber en het bevalt uitstekend.
Robgtt99 Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 Welkom. En join the dark side. Neem een goede krabber en denk “waarom ben ik ooit overgestapt”
Guest Posted November 21, 2018 Posted November 21, 2018 Het waarom is eigenlijk vrij simpel. Gewone of DE mesjes waren niet meer te krijgen in het knollendorp waar ik woon(de). Weet nog goed dat de Gilette met cartridge er kwam. Mijn pa moest dat ding gelijk hebben, hij heeft nog nooit zo erg onder het bloed gezeten als met een "ouderwetse" safety razor ? Ik ben later overgestapt. Naderhand een Wilkinson genomen, geen idee waarvoor precies, maar Wilkinson Sword klonk wel lekker. En jullie raden het al, ook hier later in het dorp geen mesjes meer voor. Toen overgestapt op Gillette Mach 3. Om eerlijk te zijn, tis op zich geen slecht systeem. Mesjes zijn letterlijk overal te koop. Prijs is ondertussen belachelijk hoog. Vb. bij de appie op dit moment in de aanbieding, 16 mesjes voor "slechts" +/- €25. Voor zover ik weet zijn er geen alternatieve mesjes voor Mach 3. Dit vooral begint me steeds meer tegen te staan. Met een krabber heb je keus uit ik weet niet hoeveel mesjes, je bent niet meer gebonden aan 1 merk. Zelfs bij de Hema zijn ze (weer) te koop in het dorp, appie, kruidvat, plus, lidl en da hebben ze niet ... Zoals uit mijn profile picture blijkt ben ik voorstander van OpenSource en OpenStandards, goed beschouwd is een safety razor een openstandaard en Mach 3 een gesloten standaard, waardoor een safety razor beter bij mij aansluit.
Recommended Posts