Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bij mij zou een cartridge tientallen jaren meegaan want ik zou hem gewoon in de kast laten liggen.

Waar ik wel van opkeek is dat SE mesjes dus meer weg hebben van cartridge mesjes als ik het zo lees. In tegenstelling tot DE mesjes die na een aantal beurten ongenietbaar worden geven de SE mesjes geen slechte scheerbeurten, ze worden wel minder scherp maar veroorzaken geen wondjes.

Posted

Fusion deed het bij mij een week. Een de mes gooi ik na 3 of 4 keer weg. Gewoon omdat ik er totaal geen heil in zie om dat langer te proberen. Een lekker scherp mes is lekker. En als ik haast heb (elke morgen) scheer ik ook met een de. Gewoon onder de douche net als met de fusion. Als ik geen haast heb pak ik een open mes.

Posted

Éen Mach3-cartridge deed ik MAANDEN mee, bij twee tot drie keer per week scheren.

Posted

Ik deed er altijd langer mee bij dagelijks scheren. Als de haren te lang werden dan moest ik een nieuw mesje hebben omdat ze er anders uitgetrokken werden.

Posted

Mijn ervaring met de Fusion is hevig veranderd toen ik de Razor pit ontdekte waarmee je de mesjes schoonmaakt. Met die combinatie kon ik me zeker 6 tot 8 weken comfortabel scheren met 1 cartridge op basis van dagelijks scheren door de weeks en in het weekeinde meestal niet.

Martin.

Posted
Mijn ervaring met de Fusion is hevig veranderd toen ik de Razor pit ontdekte waarmee je de mesjes schoonmaakt. Met die combinatie kon ik me zeker 6 tot 8 weken comfortabel scheren met 1 cartridge op basis van dagelijks scheren door de weeks en in het weekeinde meestal niet.

Martin.

ik maakte ze altijd zelf schoon, zonder razor pit.

Posted
Als je eenmaal de smaak van DE te pakken hebt is dat vele malen duurder is mijn ervaring ... doordenkertje.

Was aanvankelijk de bedoeling dat het goedkoper zou zijn. Ik gebruikte 1 mach3 cartrigde per maand +/- 36 euro per jaar.

Gebruikte dat alleen met water één pass direct tegendraads en klaar. Geen aftershave o.i.d. alleen heel soms één after shave balsem Paco Rabanne die zelfs na jaren nog steeds niet op is. Ben nog geen jaar geleden overgestapt op DE en heb inmiddels denk ik al ruim het 5 voudige uitgegeven aan messen, kwastjes zeepjes aftershaves etc.etc. dus tel uit de winst.

Maar heb nu wel veel plezier in het scheren en was voorheen iets verplichts wat ik het liefst uitstelde tot 2 min. één of 2 keer per week. Nu om de dag 20 a 30 min. :D

Posted

Met een Fusion hooguit 2 weken. Had misschien wel langer kunnen doorgaan, maar ik vind het gewoon veel fijner als het mes gewoon lekker scherp is. Ben in 2013 overgestapt op Boldking. De oude mesjes bevielen me prima. Simpel in uiterlijk, deden hun werk goed. En voor 10 euro in de maand elke week een nieuw vers mesje, terwijl het mesje voor mijn doen nog wel een week mee kon gaan. Toen ze in 2014 overstapte op het nieuwe, met gifgroen afgewerkte mesje was ik nog steeds wel tevreden. Maar ergens eind 2014 begonnen de klachten. Mesjes voelde niet lekker meer aan, leken wel bot uit het doosje te komen. Heb altijd gedacht dat het recycle systeem de oorzaak van was. Maar goed. Nu met DE mesjes aan de gang. Heb het Bluebeards mesje na 2x vervangen, ga morgen de Derby proberen.

Posted

ik kocht de fusion/proglide altijd per 4, anders werd het me al snel te duur.

Het eerste mesjes ging altijd een week mee dan werd ie gebruikt om de dag. dan was voor mij de scherpte eruit

Het tweede en het derde mesje gingen altijd twee weken mee en dan (omdat anders de mesjes te snel op waren)

Het laatste mesje ging dan altijd ongeveer 3 a 4 maand mee (omdat ik geen nieuwe wou kopen) deze werd dan op een gegeven moment nog maar 1 keer per week gebruikt omdat ik het toch geen pretje vond.

Posted

Ook ik kocht de cartridges per 4. Daar probeerde ik 2 maanden mee te scheren, wat eigenlijk iets te lang was. Voor de overstap naar DE heb ik een jaar de mesjes van Boldking en Lidl gebruikt (zijn volgens mij exact hetzelfde, Lidl kost de helft!).

Deze cartridges kon ik een week gebruiken, ik scheer me elke dag.

Voor een goede scheerbeurt voldeden eigenlijk alleen de dure Gilette cartridges de eerste week, en dat is een dure grap.

De aankoop van mijn DE messen en open messen loopt ook in de papieren, maar de mesjes kosten bijna niks. In tegenstelling tot cartridges zie ik dat niet als weggegooid geld; als je zuinig bent op je mooie messen zullen ze denk ik, in de toekomst hun waarde ( of in ieder geval een behoorlijk deel) houden.