meemai Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Hoelang gaat cartridge nu eigenlijk mee? Ben best benieuwd of we zusammen de prijs kunnen uitrekenen wat bv cartridges zouden kosten op basis van een jaar, vs een straight of DE ik denk dat DE het goedkoopste is. Natuurlijk is een straight dat ook, maar 100 feather mesjes heb je al erg goedkoop en een krabber kost niets. Bij een straight komt een strop en vaak blijf het er niet bij 1.... Nouja ik wil wel eens weten wat de cartridges zouden kosten op basis van een jaar, maar ik weet niet echt hoelang ze meegaan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 1 week max. Bij normaal gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 even gekopieerd uit een van mn posts uit het enige andere onderwerp in dit subforum: Zo doe ik een maand of 2 met een Fusion mesje. Ik heb nu 12 mesjes in de aanbieding gekocht voor 30 euro. Daar doe ik dus twee jaar mee. 30/24= €1,25 per maand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 (edited) Ik doe een week met een Wilkinson Profile mesje. De prijs per mesje (in bulk) was 25 cent. Dus dat is ongeveer 13 euro per jaar. Of dat zou het zijn wanneer ik iedere week een cartridge zou gebruiken. Aangezien mijn Personna DE mesjes 4 dagen mee gaan, denk ik niet dat die goedkoper zijn. Moderne Contour mesjes doen het overig lang niet zo goed als de mesjes die Merwtje verkoopt; sommige dingen *waren* vroeger beter. Edited October 15, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 (edited) Volgens mij varieert dat enorm van persoon tot persoon, je zuinigheid en hoe lang je je haard [edit] Haard? Damn autocorrect, Baard natuurlijk! [/edit] laat staan. Ik gebruikte mach 3 mesjes waarvan ik het gebruik denk ik oprekte tot een maand. Maar scherp waren ze toen zeker niet meer! En elke dag scheren deed ik me toen niet. Edited October 15, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
ram0n Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Dat valt niet als een gemiddelde uit te rekenen inderdaad. De één doet maanden met een Fusion-cartridge, ik zelf maximaal twee weken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Hier ga je hele verschillende antwoorden op krijgen. Op zich kunnen veel mensen zelfs wel een jaar doorscheren met een Fusion cardridge. De cardridge wordt de eerste paar scheerbeurten snel botter maar daarna stabiliseert zich dat en wordt hij nouwelijks botter meer. Scherp is hij dan niet meer, maar als je na het douchen scheert en dagelijks scheert dan trekt dat nouwelijks. Met een nieuw mesje merk je dan wel veel verschil en als je een paar dagen niet scheert en de haartjes zijn dikker en langer dan kom je er ook niet meer doorheen. Ik deed altijd vrij lang met cardridges. Nu ik met een DE scheer is het hooguit 6 scheerbeurten (en bij sommige merken 4). Ook omdat ik er toch genoeg heb en omdat je met een botte DE wat eerder wondjes hebt. Ik denk dat het qua botter worden niet eens zo veel verschilt. Met een cardridge heb je meerdere mesjes, met een DE heb je twee snijkanten en ik denk dat ze ongeveer even snel bot worden. Alleen met een cardridge leidt dat minder snel tot schade op je gezicht omdat er nog wat meer plastic omheen zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 wordt idd lastig, want met andere cartridges, zoals mach3, doe ik echt niet zo lang mee als een fusion. dan zou je per cartridge een gemiddelde moeten berekenen, maar er zijn nog al wat verschillende systemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bass Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Ik kocht altijd Bic wegwerpdingen en die bevielen me niet slecht. Ik had daarvoor vanalles en nog wat uitgeprobeerd en geen enkel mesje vond ik perfect. Bic was dan het goedkoopst en voor mij niet beter of slechter dan de rest. Ik denk dat DE een klein beetje goedkoper is. Het zal niet veel schelen. Nou ja, het is duurder, omdat ik me nu iedere dag kan scheren en met cartridges / Bic drie keer per week. Interesse in zepen en after shaves had ik al wel, daar zit voor mij ook het prijsverschil niet in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wil_D Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Ik heb altijd alleen maar met 2 en 3 mesjes (aldi) gewerkt. Daar doe/deed ik 2 a 3 dagen mee. Eigenlijk hetzelfde als een enkel mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassochist Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 die fusion's gingen bij mij hooguit 2 weken mee, maar meestal waren ze na een week al niet echt comfortabel meer, en dan gingen ze weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batavierus Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 Ik heb me lang met Gillette Sensor 2 (Exell) en Sensor 3 mesjes geschoren. (hele fijne mesjes) 3 weken haalde ik zeker en scheer me elke dag. Goed met heet water schoonspoelen na het scheren verlengt de levensduur aanzienlijk! En dat geldt m.i. voor elk cartridge-mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Ik wisselde de GII en Contour mesjes ongeveer 1x per week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Ik vernieuwde mijn Fusion altijd 1x per maand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Gillette Mach3 Turbo en Fusion gaan bij mij maximaal een week mee bij dagelijks scheren. Na de 5de of 6de keer komt de irritatie, blijf ik zo'n mesje gebruiken dan komen de wondjes. Met ongeveer 2,50 Euro per mesje droeg ik jaarlijks zo'n 130 Euro bij aan de shareholder value van Proctor & Gamble. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Nu een Wilkinson Profile mesje op proef, heb 'm al 5 dagen in gebruik. Zeep wel netjes in alsof het een DE is en heb een volwassen baardgroei die al jaren dagelijks geschoren wordt. (OFF topic) Wat naast de standtijd prettig is aan deze mesjes is de smalle kop, zodat je makkelijk de moeilijkere plekjes kan pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Mijn catridge van de Fusion gebruikte ik ongeveer 2 maanden. Ik schoor me altijd om de dag. Ik vond ze altijd best fijn, alleen laatst pakte ik er weer 1 omdat ik snel wou scheren (een nieuwe) en ik voelde het direct al trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 bij mij gingen ze ook twee maanden mee, ik schoor me ook om de dag/2 dagen. ik grijp er nu nog 1 á 2 keer per week naar en dat gaat nog prima. werkt heel goed als je haast hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Bij gingen ze 3 weken mee, plakte er vaak nog 2 scheerbeurten aan omdat de fusions zo duur waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Over hoe lang je met een cartridge doet kan ik je niets zeggen, maar internetfora over scheren zijn in ieder geval funest voor de portemonee. mvg stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
superbaard Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Bij mij gingen ze 3 scheerbeurten mee. Daarna werd het een ramp. Ik scheerde om de 14 dagen. Ik heb de Fusions/Mach3 nog nooit gemist, geen ingegroeide haartjes, geen rode plekjes geen jeuk meer. HEERLIJK. Wat ben ik blij dat ik nu een DE gebruiker ben, nu kan ik gewoon om de 3 dagen scheren. Astra gaat 3 scheerbeurten mee. Feather gaat wel tot 9 beurten mee en de Permasharp gaat tot de 7 scheerbeurten mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Ik wisselde de GII en Contour mesjes ongeveer 1x per week. Ik heb nu 5x een Wilkinson Profile mesje gebruikt (past op de Contour houder). Hij kan nog wel 2x mee, maar dan is het wel op. Een week dus. Dat is in ieder geval langer dan de GII-compatible mesjes van het Kruidvat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jctsoares Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Als je eenmaal de smaak van DE te pakken hebt is dat vele malen duurder is mijn ervaring ... doordenkertje. Was aanvakelijk de bedoeling dat het goedkoper zou zijn. Ik gebruikte 1 mach3 cartrigde per maand +/- 36 euro per jaar. Gebruikte dat alleen met water één pass direct tegendraads en klaar. Geen aftershave o.i.d. alleen heel soms één after shave balsem Paco Rabanne die zelfs na jaren nog steeds niet op is. Ben nog geen jaar geleden overgestapt op DE en heb inmiddels denk ik al ruim het 5 voudige uitgegeven aan messen, kwastjes zeepjes aftershaves etc.etc. dus tel uit de winst. Maar heb er nu wel plezier in het scheren en was voorheen iets verplichts wat ik het liefst uitstelde tot 2 min. één of 2 keer per week. Nu om de dag 20 a 30 min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jctsoares Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Als je eenmaal de smaak van DE te pakken hebt is dat vele malen duurder is mijn ervaring ... doordenkertje.Was aanvakelijk de bedoeling dat het goedkoper zou zijn. Ik gebruikte 1 mach3 cartrigde per maand +/- 36 euro per jaar. Gebruikte dat alleen met water één pass direct tegendraads en klaar. Geen kwast, schuim creme of aftershave o.i.d. alleen heel soms één after shave balsem Paco Rabanne die zelfs na jaren nog steeds niet op is. Ben nog geen jaar geleden overgestapt op DE en heb inmiddels denk ik al ruim het 5 voudige uitgegeven aan messen, kwastjes zeepjes aftershaves etc.etc. dus tel uit de winst. Maar heb nu wel plezier in het scheren en was voorheen iets verplichts wat ik het liefst uitstelde en beperkte tot effe snel 2 min. één of 2 keer per week. Nu scheer ik me om de dag 20 a 30 min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted March 5, 2015 Share Posted March 5, 2015 Kijk, daar zit de winst, je beleeft er nu plezier aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts