Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omega 10019,
Tabac Original scheerzeep,
Mühle R41 (2013),
Rapira Swedish Supersteel 1e x,
Tabac Original Aftershave Lotion,
Tabac Original Aftershave balsem.

SOTD_20181118.thumb.jpg.bae420667caf39708b7962bff5fd17bc.jpg

Kwast en zeep:
Omega 10019 en Tabac Original scheerzeep:
Mooi bakje schuim geklopt va de Tabac in de M keramiek kom met het simpele Omega varkentje. Ik moet erkennen, dat ik geruime tijd de Tabac verfoeid heb, maar zo erg is het niet eens. Deze pot nu voor de 2e x gebruikt en moet zeggen dat ik me er goed mee scheer. De geur valt ook wel mee, maar blijf die niet echt bijzonder vinden. In elk geval scheert het technisch goed en dat is om te beginnen belangrijk
Mesje en krabber:
De Rapira Swedish Supersteel voor de 1e x gebruikt.
De  Rapira Swedish Supersteel is een prima mesje, voor mij net niet de Platinum Lux uit dezelfde fabriek, maar komt wel erg in de buurt. De vorige hield het 11x vol, eens zien hoever deze het gaat doen. In de R41 (2013) vormt het een mooi effectieve combi, waarmee doodzeker goed glad valt te scheren. Mooi glad dus.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Gesprenkeld en gesmeerd met de Tabac lotion en balsem mooi verzorgd deze zonnige zondag in.

• I like it 10
Posted

Muhle r41 Grande

Wilkinson by Gillette stainless (4)

Vintage Omega varken

Chiseled Face Ghost Town Barber shaving soap

Pitralon Original ASL 

Kruidvat uiercreme 

• I like it 8
Posted
TonW schreef 6 minuten geleden:

Snipverkouden. Een beetje menthol en eucalyptus is dan fijn.

Ik verschil van mening, als ik mij al ellendig voelt ga ik dat niet nog eens verergeren door menthol en eucalyptus te gebruiken!

Tjebbe schreef 2 uur geleden:

Op naar Sinterklaas!

Dat is niet eerlijk, wij moeten nog drie weken wachten en dan zijn alle mooie cadeautjes al vergeven aan de Nederlanders ;-) 

Feather artist club DX kamisori

Yoresh Shaving Scuttle

Semogue 2018 The Shave Nook Boar Limited Edition 25mm

Simpsons Lavender & Vetiver

Floid Suave (omdat het moest van het vrouwtje)

• I like it 8
  • Haha 2
Posted

Scheerbeurt van de Dag - zondag 18 november 2018

SOTD_20181118
Klik voor een grotere versie
  • Krabber: Charcoal Goods - Level 1 Bishop
  • Mesje: Polsilver - Super Iridium
  • Kwast: Declaration Grooming - Jefferson Vastness LE B4 - 27mm Fan (Das - Finest)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: Oatcake - Lavender Melt
  • After-Shave: Chatillon Lux - Champs de Lavande
  • Geurtje: Rebul - Lavanda

Best zeepie, die Oatcake.

• I like it 8
Posted
Harkos schreef 48 minuten geleden:

De  Rapira Swedish Supersteel is een prima mesje, voor mij net niet de Platinum Lux uit dezelfde fabriek, maar komt wel erg in de buurt. De vorige hield het 11x vol, eens zien hoever deze het gaat doen. In de R41 (2013) vormt het een mooi effectieve combi, waarmee doodzeker goed glad valt te scheren. Mooi glad dus.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Gesprenkeld en gesmeerd met de Tabac lotion en balsem mooi verzorgd deze zonnige zondag in.

Goed verslag. Ik lees vaak goeds over de Rapira Swedish Supersteel !. Toch heb ik deze als de mindere uit de ‘Rapira stal’ ervaren.

Dus ga ik hem binnenkort maar weer is opzoeken en kijken of ik kan terugkomen van mijn ervaring van destijds.

Posted

Vandaag een fijne scheerbeurt met mijn Dorko. Scherp en comfortabel.

Zeep : TFS sample unniversary .

Kwast : yaqui 24 mm synteet.

Scheerbeurt afgemaakt met aluin , geurloze balsem en dan die overheerlijke Irisch moos AS.

Fijne ,gladde  scheerbeurt . De Unniversary zeep die ik als sample had ontvangen was heerlijk. Fijne geur en goede scheer eigenschappen. Maar daar is volgens mij genoeg over geschreven. Ik zou zelfs tot aankoop overgaan maar helaas moet mijn auto naar de keuring en dan weet ik het wel. Je krijgt een telefoontje dat er een lampje vervangen moet worden en dan komt het . Mijn anti magnetische elektrische gasbuis drager is stuk. Ik had geen dag later moeten komen anders was het motorblok eronder uit gevallen. Gelukkig is het onderdeel nog wel te bestellen bij de Nasa .maar mijn auto moet helemaal uit elkaar gehaald worden. Als je dan je wagen gaat halen en in shock met de rekening naar buiten loopt roept zo,n  gluiperd ook nog ,  U heeft weer een prima karretje.

Kortom , eerst maar is sparen de scheerspullen komen later en misschien valt het deze maal wel mee. 

WP_20181118_11_45_33_Pro.jpg

• I like it 7
Posted

SvdD 20181118.

6j5fzky.jpg

J&T® model "Minimalistic" peer / Tuxedo.
St. James of London "Lavender&Geranium" scheercrème.
Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti "Taipan" greep.
Centwin Super Platinum (8).
Rebul "Lavanda" EdC.

• I like it 7
Posted

SOTD_20181118-1024x683.jpg
  • Kwast: Declaration Grooming - Jefferson Vastness LE B4 - 27mm Fan (Das - Finest)
Prachtige foto weer, waar ben je langer mee bezig, scheren of de foto maken? [emoji6]
  • I like it 2
  • Thanks! 1
Posted

@jos schenau sterkte in ieder geval met het ongemak en dat nu juist voor deze periode  de centjes op zijn.

Het probleem in huize Koning is als volgt: met een zeep uit kiezen uit de meer dan 170 stuks die ik bezit heb ik geen enkel probleem echter een keuze maken uit de krabbers is heel andere koek en hierbij merk ik de keuze stress want welke krabber mag vandaag zijn topkunsten vertonen.

Natuurlijk is het eigen schuld want de laatste paar maanden zijn hier naast de al aanwezige weer 5 topkrabbers aan komen waaien en daar tegenover staat slechts het veel eerdere vertrek van  twee krabbers uit de subtop en wel de ATT S1 en Blackbird SB.

Na wikken en wegen mocht vandaag de Charcoal SB Level 2 weer haar opwachting maken waarbij het Gillette Sharp Edge mesje 2x werd ingeklemd. En het was weer een feestje en ondanks dat hij zijn meerdere moet erkennen in de Paradigm is het toch een fantastisch fijne krabber die me ontzettend goed bevalt.

Dit gecombineerd met de heerlijke frisheid van de huisgemaakte menthol pre-shave olie en de DR K pepermuntzeep zorgde voor een uitmuntende scheerbeurt.

En als er dan over een zacht glad huidje een flinke slok van extra mentholpareltjes voorziene Alcolado aangebracht wordt en de Prep balm dan gaan we een fijne zondag tegemoet.

image.jpeg

• I like it 8
Posted

Na een waardeloze scheerbeurt van de vorige keer dit keer positiever gestemd!

Proraso groen pre

Mama Bear grapefruit ice

Omega boar (die goedkope met plastic zilverkleurig handvat)

1953 Coronation Tech

Lord Super Stainless vers uit het pakje

Osma aluin

VGH asb en afgemaakt met Murrays& Lanman Florida water

Ik heb veel variabelen veranderd ten aanzien van de laatse keer, dus waar het hem in zit weet ik niet, maar dit was weer heerlijk hoor.

Lekker glad bekkie!

Fantastische zeep ook die Mama Bear. Grapefruit haal ik er niet uit maar wat een fijn fris zacht zeepje is dat

• I like it 4
Posted
ChrisVanMeer schreef 7 uur geleden:

SOTD_20181118

Hear hear !

• I like it 1
Posted

Morris & Forndran Style 3, Size 2 in Finest, Ivory Grain

Pino Silvestre

Onbekend - "Ile de France"

Captain red (1)

Tunney aluin

Welke kwast heb ik nodig vandaag, zo dacht ik staande voor de acht stuks topkwaliteit. Vervolgens pakte ik precies de juiste die de huid gaf wat de huid nodig had. Dit nog los van het uitstekende schuim van de Pino Silvestre, die heden geïnspireerd door een wandeling in de natuur de opwachting mocht maken.

De Onbekende rechte Ile de France (zie straks elders) scheert lekker zeg! En leert me dat ik meer van die Captains nodig heb. @talibeard heb jij nog een adresje daarvoor?

• I like it 4
Posted

Weber Classic Handle

Astra SP(groen) 7x

L’Occitane Plisson kwast

Nivea Shavingcream

DVH ASL

Williams Aqua Velva  After shave

Na 7x eerder dit mesje te hebben gebruikt, is er nog steeds prettig mee te scheren. Het was dus een fijne scheerbeurt.

Afgemaakt met de After Shave van De Vergulde Hand en Williams Aqua Velva. Zo, nu kan ik morgen ochtend weer fatsoenlijk naar mijn werk.

• I like it 2
Posted

Zondag ochtend scheerbeurt.. [emoji848] Een eerste keer
Eerst ff lekker onder de douche de haren zacht maken dan voor de spiegel aan de gang.
Toch even de preshave van pro gebruikt gewoon omdat die lekker ruikt.
Zeepje van wederom PAA nu de Good vibration met de Barbearia Das en de mydlana chata scheerkom.
Als mes de muhle met een lord voor de 1x en scheer beter als verwacht.
De boel afblussen met een Floïd en AFB van PAA omdat die lekker smeert en goed voed en soepel maakt/houd.
Fijn weekend nog.. Zondag dan [emoji4]
4f5198b97557254befe6d03990044650.jpg

• I like it 5
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.