Jump to content

Recommended Posts

Posted

Datum: 16 November 2018

Scheerzeep: B&M Reserve Classic

Scheerkwast: Yaqi Synthetic (R151125)

Scheermes: Mühle R41 (model 2013 met iKon Bulldog greep)

Mesje: Rapira Platinum Lux (2x gebruikt voor deze scheerbeurt)

Na: Afspoelen met koud water, Thayers Original Witch Hazel Toner

• I like it 4
Posted

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL in Finest Badger, Disco Haze
Haslinger - Meeresalgen
IRO - Sistema Oblico (s)
Voskhod (4)
Tunney aluin

pukkeltje weggeschoren.

• I like it 2
Posted

Eerder deze avond.

Met de r41 op het gezicht en plaat 5 van de Rockwell op het hoofd kan ik morgen wel overslaan. :)

6782b05a685901f12e2f279eeda923f8.jpg

• I like it 7
Posted

RazoRock 400,
Oleo Soapworks Empire,
Above the Tie S1 op Rocnel greep,
Kai (2),
Oleo Soapworks Empire aftershave balsem.

f48059200166ff4ffe31372c27934df5.jpg

Fijne dag!

• I like it 6
Posted

Weber Classic Handle

Astra SP (groen) 6x

L’Occitane Plisson kwast

DVH Scheerstaaf

DVH Balsem

Klear Ice Cologne

Een lekkere en fijne scheerbeurt gehad, en afgemaakt met Klear Ice Cologne.

• I like it 4
Posted

Merkur Progress #4
Polsilver Super Iridium 1*
WD 24mm syntheet
Dr Harris Windsor zeep
Pitralon Classic ASL
Aramis Classic EDT
Fijne dag allen..!!

• I like it 4
Posted

ACCC8011-A0B1-4D77-8080-668C3E6C98BF.jpg
Karve D-plaat met Personna platinum mesje (3)
AP Shave Co synbad
Saponificio Varesino 70th anniversary
Aluin
Myrsol agua balsamica
444 balm

Heerlijke scheerbeurt! Fijn weekend allemaal.

• I like it 8
Posted

Krabber: REX Ambassador
Mesje: Voskhod (2)
Zeep: De Vergulde Hand Extra Fris
Kwast: De Vergulde Hand Originele Kapperkwast
Aftershave: Physalis Hamameliswater
Aftershave: Old Spice Original
Aftershave: Vergulde Hand After Shave Balsem
EDT: Brut Original

Weer een heerlijke scheerbeurt zo blijkt dat je ook met Vergulde hand heerlijk kan scheren.

Posted

Yaqi R1605-S Tuxedo,
Cyril R. Salter Sublime Citrus,
Schick L serie,
Personna Pfte Injector 9e x,
Eyüp Sabri Tuncer Kolonya Klasik Limon,
The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel.

SOTD_20181117.thumb.jpg.79fb17ee7850f48d26edb2a639df7ef4.jpg

Kwast en zeep:
Yaqi R1605-S Tuxedo en Cyril R. Salter Sublime Citrus:
Over de Crèmes van Cyril hoef ik weinig te zeggen. Goed scherende, schuimende geurbommetjes. Met de Tuxedo in de warme scuttle dus zo een voorraad schuim met een heerlijke frisse citrusgeur.
Mesje en krabber:
De Personna Pfte Injector voor de 9e x gebruikt.
Het injector mesje is na deze beurt wel op zijn eind. 9x is voldoende. Dat wordt de volgende keer dus een nieuwe. De Schick L injector is zo'n zorgeloze combi. Stop er een mesje in (deze op 19-1-2016) en gewoon scheren. Tot het niet meer werkt. Die mesjes blijven gewoon scherp. Die combi gaat niet oxideren en blijft dus gewoon zijn werk doen, tot de snit echt op is.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Lekker plenzen met de Turkse edc en afsmeren met de Shave Doctor. Kom weer mooi fris deze dag door.

• I like it 9
Posted

Een eerste testshave met de GB, trekt nog een klein beetje maar deze komt wel goed.

Goed weekend

87e1c2ffbeb845adb5ce7c2f5e2fd9da.jpg

• I like it 11
Posted

Een kleine Herder, Stirling Almond en een PantaRei mustang....prima combi! Afgeblust met Old Spice, had ik zin in [emoji16]b3d1725eb9ac26f42a0ddeea2a5525db.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Yaqi R1605-S Tuxedo,
Cyril R. Salter Sublime Citrus,
Schick L serie,
Personna Pfte Injector 9e x,
Eyüp Sabri Tuncer Kolonya Klasik Limon,
The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel.

SOTD_20181117.thumb.jpg.79fb17ee7850f48d26edb2a639df7ef4.jpg
Kwast en zeep:
Yaqi R1605-S Tuxedo en Cyril R. Salter Sublime Citrus:
Over de Crèmes van Cyril hoef ik weinig te zeggen. Goed scherende, schuimende geurbommetjes. Met de Tuxedo in de warme scuttle dus zo een voorraad schuim met een heerlijke frisse citrusgeur.
Mesje en krabber:
De Personna Pfte Injector voor de 9e x gebruikt.
Het injector mesje is na deze beurt wel op zijn eind. 9x is voldoende. Dat wordt de volgende keer dus een nieuwe. De Schick L injector is zo'n zorgeloze combi. Stop er een mesje in (deze op 19-1-2016) en gewoon scheren. Tot het niet meer werkt. Die mesjes blijven gewoon scherp. Die combi gaat niet oxideren en blijft dus gewoon zijn werk doen, tot de snit echt op is.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Lekker plenzen met de Turkse edc en afsmeren met de Shave Doctor. Kom weer mooi fris deze dag door.
Waar haal jij die Personna mesjes Harrie?

• I like it 5
Posted

Gisteren moest ik zeer vroeg in het ziekenhuis zijn om weer laat thuis te komen dus werd de dagelijkse scheerbeurt een keer overgeslagen en dat gaf vandaag  de mogelijkheid om te ervaren hoe de Paradigm zijn werk doet bij het verwijderen van de 2 daagse stoppels.

Voorzien van een nieuw Gillette Sharp mesje en zich voortbewegend over een voortreffelijke glijlaag van de MWF had de Paradigm geen enkele respijt met de baardharen. Het resulaat zal al helder zijn voor de deducerende en combinerende lezertjes werkelijk spiegelglad ben ik en dit zonder enige moeite.............nu ja je moet natuurlijk wel alles vast houden dus laat ik zeggen enige moeite. xD

De zonnige afwerking met de Floid aftershave en balm. Je hebt van die producten waarbij je altijd een gedachte hebt bij gebruik en daar is Floid er voor mij één van met de gedachte aan zomerse zonnige Spaanse stranden.

image.jpeg

• I like it 12
Posted

SvdD 20181117.

tG6RHtO.jpg

Yaqi model R151016-S2.
Oatcake "Lavender Melt".
Colonial Razors "The General" / custom greep.
Dorco (3).
Loris "Lavanta" EdC.

Heerlijke scheerzeep, deze "Lavender Melt": prima verzorgend schuim met een fijne lavendel geur.
Op nummer 4 van mijn persoonlijke lavendel geur ranglijst, onder Musgo Real, Ach Brito en Simpsons.

• I like it 9
Posted

Vandaag WSP Blackbeard proberen, een luchtje met vanilie en wat specerijen, kan niet precies zeggen wat je precies ruikt, best lekker, 

* SWK xl scuttle 

* Shavemac LE TSR 2016 DO1 2 band

* Japanse Honor 6/8

* WSP blackbeard

* Pinaud Special Reserve

DBA1B379-1DFB-44C7-BEA4-402E614EB676.jpeg

• I like it 5
Posted
Een kleine Herder, Stirling Almond en een PantaRei mustang....prima combi! Afgeblust met Old Spice, had ik zin in [emoji16]b3d1725eb9ac26f42a0ddeea2a5525db.jpg

Waar haal jij die Personna mesjes Harrie?

Connaught Shaving.

Harrie Kosses
https://www.kosses.nl

• I like it 1
Posted

Tot slot: Afwerking met Turkse edc en Braukmann Sport crème ronde de beurt verzorgd af.

Hoe bevalt je die tabaksgeur van die Turkse edc? Zeg maar, op de glijdende schaal van "sigarettenpeuk" naar "tobacco verde", waar zou je deze plaatsen? icon_e_smile.gif.36af1a44027e627aecf7046fdbd3655c.gif

• I like it 1
Posted

Titan silvertip

Wickham frankincense

Baba 13/16" half hollow silversteel

Armani as profumo

Eigen asb

Armani profumo geurtje

Lekker naar wierook geurend de dag door!

Goed weekend! 

• I like it 6
Posted

3169q1l.jpg

Iets wat rauwe scheerbeurt. Elke dag is het weer anders. Afgewerkt met wat baby olie. BBS zeg maar

Een hele fijne dag gewenst aan het zonnetje zal het niet liggen

• I like it 4
Posted

Krabber: REX Ambassador
Mesje: Voskhod (3)
Zeep: De Vergulde Hand Extra Fris
Kwast: De Vergulde Hand Originele Kapperskwast
Aftershave: Physalis Hamameliswater
Aftershave: Old Spice Original
Aftershave: Vergulde Hand After Shave Balsem
EDT: Brut Original

Posted

RazoRock 400,
Simpsons Lavender Vetivert,
Timeless OC,
Kai (3),
Lavendel/Eucalyptus lotion.

9edfef8af6dd191c58e43e5ae3046891.jpg

Op naar Sinterklaas!

• I like it 7
Posted

Charcoal Goods Level 2

Wizamet super iridium

Yaqi tuxedo 24mm

Cold River Soap Works - Bois Floraux

Nivea sensitive balsem

Krabber waarmee ik nog geen vriendjes ben geworden - we zullen eens een paar dagen na elkaar proberen.  Normaal hou je dan natuurlijk de andere variabelen onder controle, maar ik kon het natuurlijk niet laten om mijn recente zeep-aanwinsten te proberen.  Volgens de website: Soft florals of jasmine, geranium and rose entwine with a darker base of cedar wood, juniper and vetiver.

Ik kan de geuren zelf niet benoemen, maar vind het wel aangenaam - inderdaad een bloemengeur maar toch ook iets mannelijks.

Scheerbeurt met de Charcoal was comfortabel, maar ik vind het nog steeds niet de meest efficiënte. Andere krabbers (bv Blackbird) scheren even comfortabel en dieper. 

IMG_20181118_081725.jpg

• I like it 11
Posted
Johan schreef 18 uur geleden:

Hoe bevalt je die tabaksgeur van die Turkse edc? Zeg maar, op de glijdende schaal van "sigarettenpeuk" naar "tobacco verde", waar zou je deze plaatsen? icon_e_smile.gif.36af1a44027e627aecf7046fdbd3655c.gif

Johan is een heel lichte zoete geur,met een zweem van gedroogde tabak. Je hebt verschillende merken, maar allemaal niet echte sterke tabaksgeur en variërend in zoetheid. Meer de frisse prik van de hoge alcohol gehalte maakt deze edc's bij mij geliefd.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.