Cem Posted November 10, 2018 Posted November 10, 2018 Heren van het goede leven, Even voorstellen. Cem is mijn naam, sindskort woonachtig in Amsterdam, daarvoor 46 jaar in omgeving Arnhem. Sinds 1 jaar enthousiaste klassiekscheerder. Zoals vele van jullie heb ik ook gedacht: " Wow, wat een fijne manier van scheren! Waarom heb ik dit niet eerder ontdekt?!" Ondertussen in bezit van merkur 34c, qshave futur kloon, prorasso rood en groen, tobs sandelwood en sinds gisteren een 5 tal mooie scheercremes van Meissner, 30 ml verpakkingen. Damn, wat ruiken die Duitse cremes goed! Kwa kwasten, een simpele van qshave , waar ik mee begonnen ben, en 1 van maseto finest 2 band extra density. Het liefst scheer ik me met de futur kloon i.c.m. astra platinum. Meestal scheer ik me 1 per week. Maar ook een 2 weekse baard gaat met dit gereedschap er gemakkelijk af. Kwa baardgroei zit ik in de categorie zwaar. Zoals jullie lezen. Ik hou bewust de handrem erop kwa aankopen. Voordat je het weet heb je de badkamer vol! U zijt gegroet, Cem. Verstuurd vanaf mijn BBD100-1 met Tapatalk
ChrisVanMeer Posted November 10, 2018 Posted November 10, 2018 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
Cem Posted November 10, 2018 Author Posted November 10, 2018 Ik dank u allen. Verstuurd vanaf mijn BBD100-1 met Tapatalk
Tjebbe Posted November 10, 2018 Posted November 10, 2018 Welkom!Veel lees-, schrijf- & scheerplezier! 1
RolfMetHaar Posted November 11, 2018 Posted November 11, 2018 Welkom, en respect voor je handrem, moet een hele goeie zijn. Wat jij in een jaar hebt aangeschaft is voor sommigen hier een woensdagmiddagbestelling 1
ChrisA Posted November 11, 2018 Posted November 11, 2018 Handrem?? Lijkt wel een anker, komt ook wel los.
Robgtt99 Posted November 11, 2018 Posted November 11, 2018 Welkom Cem, en laat je niet meeslepen in de aankopen. Gewoon de handrem erop houden. Al moet je wel de zepen van Simpson en Sterling proberen. Die schuimen het lekkerst met een shavemac. En qua mesjes de Voskhod. Ook al eens gedacht om met een open mes te gaan scheren? 3 1
Snuff Posted November 11, 2018 Posted November 11, 2018 Cem schreef 15 uur geleden: Zoals jullie lezen. Ik hou bewust de handrem erop kwa aankopen. Ik dacht dat dit ongeveer voor 70% van de nieuwelingen op het forum het geval was, moet je zien wat sommigen daarvan momenteel in hun arsenaal hebben ? lose all hope ye who enter here
Cem Posted November 11, 2018 Author Posted November 11, 2018 Welkom Cem, en laat je niet meeslepen in de aankopen. Gewoon de handrem erop houden. Al moet je wel de zepen van Simpson en Sterling proberen. Die schuimen het lekkerst met een shavemac. En qua mesjes de Voskhod. Ook al eens gedacht om met een open mes te gaan scheren? Hoi Rob,Bedankt voor je advies. Ik zal de scheerzepen onthouden. Voskhods heb ik inmiddels ook op de plank liggen. Mis toch wat scherpte, maar zijn supersmooth. Gebruik ze vaak voor touchups in de 34c, nadat de Futur kloon zijn werk heeft gedaan met een Astra mesje.Ooit wel een keer een open mes proberen. Verstuurd vanaf mijn BBD100-1 met Tapatalk
Johan Posted November 13, 2018 Posted November 13, 2018 Welkom Toch niet de "Cem" van het Horlogeforum?
Recommended Posts