Jump to content

Recommended Posts

Posted

Blackland Blackbird

Wizamet super iridium

Yaqi tuxedo 24mm

Cella

Thayers witch hazel lavender

Nivea sensitive balsem

en weer vertrokken voor een nieuwe werkweek. Prettige dag

IMG_20181105_060110.jpg

• I like it 9
Posted
Scheerbeurt van de dag - 5 november 2018
Zeep: Stirling Ozark Mountain Shaving Soap
Kwast:  Yaqi Tuxedo 26mm
Mes:  Leaf Razor
Mesje:  Gillette Nacet (5)
Aftershave:  Thayers Witch Hazel Original
  Stirling Piacenza Aftershave Balm

Omdat later deze week nog wat nieuwe spullen worden verwacht, nu vast voldaan aan het opmaakprogramma.  Dat leverde een hele fijne scheerbeurt op. Een goede (werk)week gewenst!

• I like it 6
Posted

65681161_A-1.thumb.jpg.281dabf271f05f03ed39bacaec87cfa9.jpg

Paradigm 17-4 met astra mesje

Yoresh Shaving Bowl

Simpson Chubby 2 Synthetic 26mm

Vulfix English Rose

Kan er mijn vinger niet opleggen maar iets lijkt me niet echt ok met deze foto ;-) 

• I like it 8
  • Haha 6
Posted

Stirling 26/54,
TOBS Cedarwood,
Charcoal Goods level 2 Torpedo,
Personna Med Lab (2),
Tunney aluin,
Bruno Banani Dangerous Man.

729c344adba600967a5090b99b073f77.jpg

Nee, ook met dit mesje nog geen fijne combi...
Wel glad, maar met bloedpuntjes en irritatie.

• I like it 9
Posted

Dat is toch jammer Tjebbe.
Bij mij gaat deze krabber echt heel lekker en bijna alle mesjes bevallen goed.
De fijnste zijn, Gillette Rubie , Gillette Nacet en de Polsilvers.

• I like it 4
Posted

Krabber: Qshave TTO
Mesje: Voskhod (3)
Zeep:KEPKINH Anise & Cedrus
Kwast: AP Shave CO 24MM SilkSmoke w/ Jet Black Handle
Aftershave: Physalis Hamameliswater
Aftershave: Pitralon Original
Aftershave: Hawkins & Brimble Elemi & Ginseng

Posted
Dat is toch jammer Tjebbe.
Bij mij gaat deze krabber echt heel lekker en bijna alle mesjes bevallen goed.
De fijnste zijn, Gillette Rubie , Gillette Nacet en de Polsilvers.
Dank je, met de PolSilver had ik tot nu toe het beste resultaat.
Misschien is level 2 een stapje te groot en moet ik naar een level 1, misschien dat die meer bij mij past.
  • I like it 1
Posted
Tjebbe schreef 2 uur geleden:

Nee, ook met dit mesje nog geen fijne combi...
Wel glad, maar met bloedpuntjes en irritatie.

Al eens geprobeerd de kap meer richting gezicht te brengen (kap plat op het gezicht plaatsen en dan langzaam kantelen tot ie net begint te snijden tijdens de beweging, dit geeft de zachtste werking). De level 1 is wellicht inderdaad beter voor jou.

• I like it 2
Posted

Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm,
The Vulfix English Rose,
Phoenix Alpha Ecliptic Slant Ox Blod,
Rapira Platinum Lux 6e x,
PeReJa Rose edc,
Regina Floris Rose Oil of Bulgaria ASG.

SOTD_201811104.thumb.jpg.ab1c63a8b32fbd3fc2940cd0dab1dd0b.jpg

Kwast en zeep:
Vie-Long Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm en The Vulfix English Rose:
Roosjes vanmorgen. Klassieke Engelse scheercrème met een mooie volle geur van rozen. Ook in het schuim blijft deze mooi overeind. Levert ook nog eens subliem schuim, echt heerlijk. Het paard er goed door gegaloppeerd en dat gaf een bom schuim in de warme scuttle.
Mesje en krabber:
De Rapira Platinum Lux voor de 6e x gebruikt.
De Rapira gaat aan zijn 2e heft beginnen. Flitsende snit en geen probleem met het dak. In de Phoenix een lichte combi, die mij eigenlijk iets te licht is om de schedel mee te doen, maar ja elke keer twee krabbers pakken is ook zo wat. Door de mooie snit van de Rapira was het wel te doen, maar iets meer gewicht vind ik voor het hoofdhaar prettiger. Bij de baardharen is dat anders, daar die wat stugger zijn en daar meer grip op heb.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Lekker met roosjes edc geplensd, wat Bulgaarse roosjes ASB en  pufje Bulgaarse edp. De badkamer en ik ruiken als een rosarium in de zomer.

• I like it 6
Posted
Snuff schreef 3 uur geleden:

Kan er mijn vinger niet opleggen maar iets lijkt me niet echt ok met deze foto ;-) 

er staan vier kwasten op terwijl er maar eentje wordt genoemd.

• Haha 1
Posted

Nu had ik toch verwacht dat van alle mensen hier juist Jij meteen zou weten wat er niet op thuishoort ?tenzij je overgelopen bent naar het andere kamp 

Posted

Ach Ron, de DVH-aluin op voetje is reeds aan het uitsterven nu ze bij DVH als vernieuwing aluin zonder voet ontdekt hebben. Daar hoef ik dus alleen nog meewarig naar te kijken zonder me er druk over te maken.

• I like it 2
  • Haha 2
Posted

SvdD 20181105.

G1WidVu.jpg

M Keramiek / APShaveCo SynBad.
Oatcake "Lavender Melt" (monster).
ATT S2 / Timeless "Plaid" greep.
Centwin Super Platinum (1).
Loris "Lavanta" EdC.

Weer een nieuwe lavendel scheerzeep om uit te proberen.
Met deze scheerzeep is een prima schuim op te kloppen - niets mis mee.
En dan wat betreft de geur:
Veel (eigenlijk de meeste) zepen en andere producten met lavendel geur hebben iets
dat ik als "groen" ervaar - de geur van de blaadjes en stengels van het plantje.
Althans - zo associeer ik dat - mogelijk dat die "groene" geur een kenmerk van echte lavendel is.
Maar ik prefereer het ontbreken van "groen" juist - daarom staan Ach Brito en Musgo Real bovenaan mijn lijst.
Oatcake vind ik net iets minder lekker dan Simpson, het ruikt ook iets minder sterk.  
Deze zeep komt daarmee op plaats 4 van mijn persoonlijke lavendel zeep ranglijst:

-1-  Musgo Real Lavender (m)
-2-  Ach Brito Lavanda
-3-  Simpsons Lavender&Vetiver
-4-  Oatcake Lavender Melt (m)
-5-  Cibe Fiori&Frutta Lavender (m)
-6-  St. James of London Lavender&Geranium
-7-  Meißner Tremonia Lavender De Luxe
-8-  Truefitt&Hill Lavender (m)(+)
-9-  Extro Lavanda Muschio
-10- Stirling Bergamot Lavender (m)
-11- T.O.B.S Lavender
-12- Czech&Speake Oxford&Cambridge (m)
-13- Bon Berger Lavande Orange
-14- Castle Forbes (m)(+)
-15- Monsavon
-16- Razor Master "Erin"

(m) : monster
(+) : op

Rangorde wordt bepaald op basis van de geur volgens MIJN voorkeur ...

• I like it 5
Posted

Heel vervelend mag ik wel stellen dat als je je al een tijdje niet helemaal toppie voelt je vanmiddag een belangrijk onderzoek zou krijgen waar je je al dagen op moet voorbereiden door te stoppen met bepaalde medicijnen etc. om dan letterlijk 25 minuten voordat je wil vertrekken het ziekenhuis belt om het onderzoek te cancellen. Kapotte camera in de Spect scan zo is de mededeling en nu verplaats naar 16 november moet ik weer die hele voorbereiding door.

Maar daarom dus nu wel in staat om dit te tikken en dat vergoedt veel natuurlijk.

Hoewel de foto weinig nieuws laat zien namelijk een opmaak zepie en pre-shave, een fijne scheerkwast, die heerlijke Rituals en natuurlijk een vers Treet Black Beauty mesje in de Charcoal en natuurlijk een strak glad huidje.

Tjonge tjonge zijn er nu nog steeds hier leden die zich druk maken om een stukkie aluin waar wel of geen voetje onder zit gaaap gaaaap gaaaaaap :5a24cf3b5b03c_EmojiSmiley-42: :5a24cf3b5b03c_EmojiSmiley-42: Wat ben ik blij dat ik nooit aan die overloze discussie heb meegedaan 9_9 9_9

image.jpeg

• I like it 7
  • Haha 1
Posted
efsk schreef 46 minuten geleden:

Ach Ron, de DVH-aluin op voetje is reeds aan het uitsterven nu ze bij DVH als vernieuwing aluin zonder voet ontdekt hebben. Daar hoef ik dus alleen nog meewarig naar te kijken zonder me er druk over te maken.

Ó ja ?? Dacht het toch van niet. :lol: :lol: Gelukkig heeft niet elke bedrijf van die marketingslullen en ook gelukkig niet zo'n slechte scheerzeep.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.png

• I like it 1
  • Haha 1
Posted

Lezen is een vak Hans. Ik repte uitsluitend over DVH, en dat was precies wat er op de foto van Ron zichtbaar was. Ondanks dat wil ik je complimenteren met je vermogen grote hoeveelheden overbodige rotzooi te vinden.

• I like it 1
  • Haha 2
Posted

Brad Sears/Morris & Forndran The Style 3 28mm in Blonde Badger, New Moon
Essence of Scotland - Scottish Heather
Lereche - 85
Voskhod (3)
Tunney aluin

Amerikanen lijken te denken dat de Leresche 85 een prototype voor de 77 is, maar goed, wat weten die gasten van Franse pardon Freedom krabbers. Er is echter wel een duidelijke familiegelijkenis. Scheert rauw maar verdomde glad.

IMG_0467.JPG.f702c2e4873c659f87e73b5094e44c39.JPG

• I like it 7
Posted

Een Asylum RX met super pro is wat heftig. De aluinjodel klinkt nog na in de badkamer maar dat mocht de pret niet drukken.
Glad is het resultaat.

4516c2a49c837be71a4db99221e60352.jpg

• I like it 6
Posted

Vanavond mijn nieuwe Wade & Butcher.... En het klopt wat je van ver haalt is lekker zoals het gezegde is ( deze en de Herder 77 kwamen beide uit Australië)

Setup:

SWK zo Scuttle 

El Druide  custom 2 band

Wade & Butcher

HTGAM bay  rum

Pinaud special reserve

Prep asb

20181105_221356.jpg

• I like it 6
Posted

Merkur 39c slant

Gillette Nacet 2x

L’ Occitane Plisson kwast

Kruidvat Scheerzeep

DVH Balsem

Klear Ice Cologne

Een fijne scheerbeurt maar het was wel de lastigste tot nu toe want ik moest telkens mn scheerhoek aanpassen om de boel goed glad te krijgen met deze slant razor. Afgemaakt met DVH Balsem en de Klear ice Cologne die lekker koelt.

• I like it 4
Posted

Vintage Merkur Slant

Rapira Swedish Supersteel (1)

Yaqi Brush

Kells Original Shaving Soap

Kruidvat uiercreme 

• I like it 3
Posted

Charcoal Goods Level 2

Wizamet super iridium

Maseto finest badger extra density 24mm

Saponificio Varesino 70th anniversary

Nivea sensitive balsem

Charcoal Goods blijft voor mij minder efficiënt dan Blackbird, die ik ook prettiger in de hand vind liggen.  SV 70th anniversary is altijd prettig om opnieuw aan bod te komen.  Hoewel de Maseto een goeie kwast is (bij mij zonder enig haarverlies), heeft de simpele (en goedkope) synthetische Yaqi tegenwoordig mijn voorkeur boven alle andere kwasten.

IMG_20181106_055918.jpg

• I like it 8
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.