RolfMetHaar Posted November 3, 2018 Posted November 3, 2018 Hi, Ik ben dus Rolf, ik ben nu een paar weken bezig met traditioneel scheren en lees sinds die tijd en beetje mee op het forum, onder andere met plezier de posts van kalerolf in het doe het zelf onderdeel, vandaar de inspiratie voor mijn gebruikersnaam Ik was mij tot voor kort totaal onbewust van het bestaan van deze hobby/wereld tot mijn vrouw thuis kwam met weer een veel te dure "aanbieding" cartridge mesjes. Dit kan toch niet, is dit goedkoop? Ik scheerde altijd met fusion mesjes, met zeer uiteenlopende resultaten, van super glad, geen probleem tot verwondingen die nog tot dagen erna merkbaar waren. Nu had ze dus, met alle goede bedoelingen natuurlijk, Wilkinson's sword mesjes meegebracht. Dit is niet mijn merk. Na één scheebeurt, die niet heel goed ging, wist ik het zeker, dit moet anders. Ik wist wel dat de messen met de "losse" mesjes nog moesten bestaan maar toen ik de resultaten van mijn eerste Google opdracht zag besefte ik het me ineens, het bestaat niet alleen nog, het is nog hip ook. Ik wilde me niet te lang verliezen in een zoektocht en gewoon wat ervaring op gaan doen dus ik bestelde een muhle r108, een muhle graudas kwast, een pot TOBS sandalwood scheercreme en een pakje feather blades, want dat zijn de scherpste volgens de webwinkel, dat moeten dan wel de beste zijn... De eerste scheebeurt was de beste in jaren, laat dat voorop staan, muhle levert een mesje mee, dus ik was nog niet aan de feather toegekomen, maar er was iets niet helemaal lekker, uren na het scheren, en zelfs de volgende dag, voelde mijn wangen nog brandend aan, alsof ik in de zon had gezeten de hele dag (en dat was niet zo). Andere zeep besteld, een paar, en geen warm gevoel meer, blijkt dat ik waarschijnlijk niet tegen de kaneel kan in de parfum van de TOBS zit. Achteraf wel logisch aangezien mijn kinderen ook altijd rode wangen/mondjes hebben als ze iets met kaneel hebben gegeten. Toen ik dus een beetje verder aan het lezen ging kwam ik erachter dat die feather mesjes misschien niet echt de beste keus waren en werd ik toch een beetje nerveus. Dus toch maar wat losse pakjes van verschillende merken gekocht en die geprobeerd. Ik kwam er zo achter dat de mesjes van voskhod voor mij het beste werken. Soms twijfelde ik, maar elke keer als ik dan weer terug ging naar de voskhod was het weer alsof ik thuis kwam. De zepen die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn: TOBS sandalwood creme (niet voor mij dus) Haslinger aloë Vera TFS Rossa Cella Razorock plague doctor Muhle sandalwood Barbiere de Figaro Classico Barbiere de Figaro Raffinato Ik vind het nu leuk en ontspannend om te scheren in plaats van vervelend en iets wat ik zo lang mogelijk uitstel. Waarschijnlijk iets dat vele hier herkennen. Groeten Rolf
Marcel Posted November 3, 2018 Posted November 3, 2018 Welkom Rolf, goed bezig! In je ervaring met kaneel ben je zeker niet de enige. Ik heb iets soortgelijks gehad met scheerzeep, Pumpkin Spice, van Sterling naar ik meen. Acuut een rood en branderig gezicht, daar waar de zeep had gezeten.
efsk Posted November 3, 2018 Posted November 3, 2018 Welkom Rolf. Ten eerste: ik heb een hekel aan hip. Ten tweede: het feit dat je hier bent betekent dat goedkoop niet gaat lukken. Ten derde: daar gaat het niet om, zoals je zelf al ervaart is het scheren tot iets fijns geworden. Blij dat je dat ook zo ervaart. 1
ChrisVanMeer Posted November 4, 2018 Posted November 4, 2018 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
koenfucius Posted November 4, 2018 Posted November 4, 2018 Welkom. Goedkoper kan wel, maar wordt het niet op dit forum, maar scheren wordt wel weer een plezier?
Snuff Posted November 4, 2018 Posted November 4, 2018 Welkom, blijf ons op de hoogte houden van je ervaringen.
Jerry9630 Posted November 4, 2018 Posted November 4, 2018 Welkom. Heel herkenbaar allemaal (alleen dat besparen lukt me niet ?) 1
ChrisA Posted November 4, 2018 Posted November 4, 2018 Welkom. Scheren is een noodzakelijk kwaad. Ik kan geen baard laten groeien, geen gezicht. Het is dus de kunst om het scheren tot een aangename bezigheid te verheffen. En dat lukt hier prima. Succes.
Snowmiss Posted November 4, 2018 Posted November 4, 2018 Welkom en veel lees- schrijf- en scheerplezier!
Tjoolder Posted November 4, 2018 Posted November 4, 2018 Bezig en welkom. Zolang je de enablers hier je niet laten zot maken kan het best goedkoop zijn.
Kazuya17 Posted November 4, 2018 Posted November 4, 2018 Welkom, wat een prachtig gedetailleerd verhaal. Veel plezier.
Harkos Posted November 4, 2018 Posted November 4, 2018 Welkom. De eerste belangrijke stappen heb je al achter je en je vind het leuk. Nu nog balans vinden tussen leuk en de portemonnee?
Tinboy Posted November 5, 2018 Posted November 5, 2018 Welkom. Sta er ongeveer het zelfde in. Moest goedkoper en beter kunnen, daarmee op DE uitgekomen. Goedkoper moet kunnen, wel weg blijven van krabbers met 3 cijfers in de prijs die regelmatig voorbij komen ?. 2 1
Ko Eversdijk Posted November 10, 2018 Posted November 10, 2018 Welkom, mooi verhaal van nieuwe hobby!
Recommended Posts