Snuff Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Tradere SB scheermes met Polsilver Super Iridium mesje Schwarzweisskeramik Scuttle voor lekker warm schuim Semogue Limited Edition 2011 Finest Badger Size 2 borstel Calani Highland Honey zeep Guerlain Vetyver after shave
Marcel Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Simpson Douglas GtF Coconut SAM1 krabber Iridium Super Weleda ASB Vanochtend had ik een van de meest waardeloze lathers ooit, wat ik ook deed, hoeveel zeep en water ik er later ook bij nam, het bleef een bubbelig zootje. Op m'n gezicht verdween de lather als sneeuw voor de zon. Gelukkig was het restant wel ontzettend glibberig zodat ik redelijk kon scheren. Binnenkort nog maar eens proberen...
DoubleB Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Jammer Marcel! Bij mij werkt die elke keer als een trein.. Feather AS-D1 Feather New Hi-Platinum SOC Finest Jabonman Ylang Ylang, Patchouli & Naraja Speick Jabonman Mountain ASB
Marcel Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Een vorige keer was het ook stukken beter. Geen idee wat er scheelde.
Johan Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 De GFT Coconut en ik pasten ook niet bij elkaar ... Ik heb vanmorgen gewoon met Palmolive zeep geschoren; lekker schuim, alleen een heel gewoon luchtje (niet zo lekker als de coconut).
meemai Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Nou ik was wat aan het experimenteren met angels. En voor ik het wist veegde ik alle schuim weg om alle haren nog gewoon te zien. Ik heb dus gefaald, en moet het mes dus iets anders gaan houden. Morgen verder!
Julyan Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 MWF Weber PH met bulldog astra sp (2) B&B omega kwast Baume AB dit was het plan tenminste alhoewel de borstel een kein beetje stink was de lichte geur van de MWF er niet echt dominant genoeg voor. dus ik dacht acht dan doe ik er een paar drupjes lavendel olie bij... dat was meteen het einde van het schuim.. foetsie. hmmm was er iets met zeep en olie..... Dus maar in italie gebleven het leek me dat geen varkenharen kwast kan op tegen de geur van cella
antonius Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Deze avond het gelaat gewassen,daarna een dun laagje bartex13 met de droge kwast opgebracht. Het open mes die ik van buffel heb overgenomen flink gestopt. Daarna de kwast met warm water uitgespoeld en gewoon latheren met de vergulde hand zeep. Ne twee passies en een paar details extra super glad. Af blussen met aluin,even laten intrekken,afspoelen met koud water,drogen en clarins after shave balsem. Alles bij elkaar in 20 minuten klaar. Gr antonius
Shave and More Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Deze ochtend het volgende gebruikt: Semogue 1250 Cella Crema Gillette Slim Adjustable Dickingson's Witch Hazel La Toja Aftershave Splash
marco Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 EJ de89l Astra, 1e keer. BdF Raffinato Vero kwast Aluin Playboy Malibu as splash Trekpleister talk Gillette as gel Vandaag voor het eerst een Astra gebruikt. Niet echt bevallen, wel scherp, maar het mesje voelde een beetje "bijtend" en licht schrapend. Ik geef het van de week nog een tweede kans, misschien lag het aan de omstandigheden.
Johan Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Ik heb hetzelfde met Astra's; wel scherp, maar met een ruw randje. Niet mijn favoriete mesjes. Uekaz
Johan Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Overigens vanochtend met de baard mee met een Gillette Contour. Tegen de baard in afgemaakt met een Gillette Rocket HD. Lekker glad! "Geblust" met een scheutje Hâttric Classic (jaren '80 geurtje ).
iwan073 Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Shave of the Day - Maandag 14 oktober 2013 Mühle Graudas Edwin Jagger DE89 "Barley" Wilkinson Sword Blade Van Der Hagen - Deluxe Shave Soap Nivea for Men - Aftershave Balsem Sensitive Deze Van Der Hagen zeep was lastig om op mijn kwast te krijgen. Misschien had ik meer geduld nodig of zo. Volgende keer maar een laagje water erop zetten voordat ik onder de douche stap. Ik heb het vandaag opgelost door te face lather-en. Dat ging prima. Ik ben zo verkouden als de pest, dus ik kon niet ruiken of hij lekker was of niet. Maar er zit Shea Butter en Aloë Vera in, dus dat zal vast erg lekker zijn.
PI56 Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 Ik ben nog steeds bezig om het scheren met het open mes onder de knie te krijgen. Gaat best wel goed. Weinig wondjes, weinig scheerbrand. Mee scheren en op scheren, en redelijk glad. Maar toch was er iets wat me niet helemaal zinde. Omdat ik van mezelf vond dat ik erg rechtshandig was schoor ik dus alles met rechts. Nu ik daar een week mee bezig was viel me op dat de rechter wang veel eenvoudiger ging als de linkerwang. Zouden diegene die zeggen dat je de linkerkant met links moet scheren dan toch gelijk hebben? Dus zowel gisteren als vandaag de linkerkant geschoren met de linkerhand en ik moet zeggen dat het me niet tegenviel. Het sturen in spiegelbeeld is bij de eerste aanzet even lastig maar vervolgens gaat het redelijk vlot. Ik denk dus dat ik om ben. Gewoon tweehandig scheren dus.
Lampuhkap Posted October 14, 2013 Posted October 14, 2013 http://i.imgur.com/9EOAhR6.jpg[/img] Shaving Society Vandaag LaToja Monday! Eindelijk heb ik hier in Nederland de LaToja creme voor de juiste prijs weten te bemachtigen! Heb deze ooit eens van een sample van Marcel getest en dat was echt heerlijk spul! Lange tijd gezocht naar een shop die ze hier in Nederland had voor leuke prijs, maar dat was knap lastig...Tot nu! Setup: Gilette Fatboy op standje 7 met Voshkod (1x eerder gebruikt) Semogue 1305 LaToja Classic scheercreme LaToja Sensitive ASB Kort maar krachtig vandaag: Heerlijke 3 pass scheerbeurt gehad, DFS. Kon op de adamsappel wel iets netter, maar dat is een beetje lastig/gevoelig gebied. De LaToja Sensitive ASB is een lekker mannelijk geurende ASB die een beetje melkachtig eruit ziet en redelijk goed te doseren valt uit de fles. Niet te dik niet te dun. Het is heel goed uit te smeren en trekt vrij snel in. Vind hem, voor mezelf in ieder geval, qua verzorging een beetje tegenvallen. Huid herstelt wel snel, maar voelt niet zo fijn aan als ik had verwacht. Al met al geen slechte ASB, maar voor mij werkt ie niet zo heel denderend. Verder was het allemaal prima Ben blij!
Snuff Posted October 15, 2013 Author Posted October 15, 2013 Het sturen in spiegelbeeld is bij de eerste aanzet even lastig maar vervolgens gaat het redelijk vlot. Ik denk dus dat ik om ben. Gewoon tweehandig scheren dus. Inderdaad een extra moeilijkheid maar als je toch aan het leren bent .... later zul je er blij om zijn, al heel snel wordt het met beide handen even makkelijk.
Marcel Posted October 15, 2013 Posted October 15, 2013 Simpson Duke 3 in best Pre de Provence Merkur Progress op 3 Iridium Super Speick AS en 444 balsem
DoubleB Posted October 15, 2013 Posted October 15, 2013 Marcel, hoe bevalt die Pre de Provence? Hoor er veel verhalen over, maar nooit een plek gevonden waar ik de zeep kan bemachtigen. ER 1924 GEM SS PTFE SOC Boar Proraso Barbe Dure (rood) Proraso AS Proraso SFDR ASB
Marcel Posted October 15, 2013 Posted October 15, 2013 Marcel, hoe bevalt die Pre de Provence? Hoor er veel verhalen over, maar nooit een plek gevonden waar ik de zeep kan bemachtigen. ER 1924 GEM SS PTFE SOC Boar Proraso Barbe Dure (rood) Proraso AS Proraso SFDR ASB Dat is echt een meer dan prima harde zeep. Ik geloof dat ik deze heb gekregen via een ruil, een jaar of 2 geleden. Het is een triple milled plantaardige zeep als ik het goed heb. Het stomme is dat deze zeep schijnbaar in Frankijk wordt geproduceerd, maar alleen wordt verkocht in de USA. Althans, dat is wat ik gehoord heb.
Snuff Posted October 15, 2013 Author Posted October 15, 2013 Vandaag was me het dagje wel: nieuwe motor ophalen, twee scheerpakjes in de post. Ik mocht deze morgen het pakje van Shave and More met de Shave Craft 101 razor al in ontvangst nemen (waarvoor dank). Het pakket bevat behalve het iKon scheermes tevens twee pakjes Feather mesjes en 13 scheerzeep samples voor de mensen die aan de tour deelnemen. Uiteraard de iKon Shave Craft 101 met Polsilver Super Iridium mesje (zie test bericht elders op het forum) Semogue SOC 2band badger borstel Cella zeep Kruidvat aftershave creme Trommelgeroffel .........
michigalex Posted October 15, 2013 Posted October 15, 2013 EJ pure bristle EJ DE89 barley Feather (2x) BDF Exclusivo Wilkinson ASB Was weer een fijne shave, maar wat zijn die feathers scherp, lekker glad maar ik voel wel dat ik leef [sMILING FACE WITH OPEN MOUTH] Het was weer een lekkere lather met een fijne geur. De Wilkinson ASB is gelijkwaardig met Nivea ASB. Trekt snel in en haalt trekkerig gevoel weg.
Julyan Posted October 15, 2013 Posted October 15, 2013 (edited) B&B omega cella Weber PH + bulldog astra (3) baume.be ASB niet meest fijne resultaat vandaag waaraan het lag nog geen idee mogelijk te korte prep, slordigheid, cella of het astra mesje. meestal wacht ik wat langer tussen scheerbeurten Edited October 15, 2013 by Guest
Marcel Posted October 15, 2013 Posted October 15, 2013 Trommelgeroffel ......... Tsss, nou moeten we zeker tot morgen wachten voor een eerste oordeel? Edit: correctie, ik zie net je uitgebreide recentie, nice!
Noxa Posted October 16, 2013 Posted October 16, 2013 Crema Cella Fatip met feather Floid AS 3 passes BBS, een goed begin van de dag.
Snuff Posted October 16, 2013 Author Posted October 16, 2013 iKon Shave Craft 101 met Feather New Hi-Stainless mesje (2de dag van de test) Semogue SOC 2band badger borstel Cella zeep Old Spice aftershave
Recommended Posts