Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik scheer me al vrij lang met een krabber maar sinds ik wat meer op de verschillende scheerfora lees probeer ik ook echt glad te scheren in verschillende passen (vroeger gewoon 1x erover en klaar...). In principe ben ik tevreden over mijn scheerbeurt maar alleen in de hals wil het niet lukken. De groeirichting is nogal vreemd: over mijn hele halsgebied: tegen de klok in..

Na 3 passes in verschillende richtingen is het daar nog lang niet glad. Het probleem is dat als ik een haal doe in een bepaalde richting en ik nog een keer erover ga, ik nog steeds het ruwe geluid van baardharen hoor, zelfs als ik er verschillende keren over ga. Ik krijg het daar nooit glad, zelf als ik me daar helemaal ruw scheer. Ik gebruik gilette superspeed of tech met mesjes van de Hema of Dorco mesjes maar ik heb het probleem bij alle combinaties. Zou een meer agressieve krabber helpen? Merkur 37c ofzo?

Posted

Ik ben zelf niet zo'n fan van HEMA of Dorco, zou adviseren om vooral eerst wat andere (scherpere) mesjes te proberen. Rapira of zelfs Feather doen het ook in tech op super speed erg goed.

Net als hierboven, denk ik dat 37c niet heel agressief is, is echter wel een favoriete krabber van mij, en zal  je deze daarom ook niet afraden?.  

Wat bij mij overigens goed werkt is om "schuin" te scheren. Techniek is ook wel bekend als de "gillette slide" (op you tube wel wat filmpjes die dat uitleggen)...

• 2 months later...
Posted

Ik heb ook altijd problemen gehad rond de hals en kin, maar sinds ik vorige een Kai mesjes heb geprobeerd is het me gelukt om beide plekken glad te krijgen en Proraso zeep, zelfs met Feathers kreeg ik niet voor elkaar. Heb trouwens een Muhle R41 krabber, die is ook best agressief.