Jump to content

Recommended Posts

Posted

P_M_DorcoSt300HQNewKoreaComp.thumb.jpg.48e5993939c211fab347fd83c8b2f270.jpg

Een nieuw Dorco mesje belooft 110% meer snijvermogen volgens de achterkant van het doosje. De naam is ook wat uitgebreid tot Dorco Platinium ST 300 New HQ. Dit mesje is erg gevoelig voor de gebruikte krabber, maar deed in alle gebruikte krabbers zijn werk min of meer goed. Het is geen echte hoogvlieger voor mij, zoals een Rapira PL of een Kai etc. Mijn gemiddelde voor mesjes ligt op dit moment bij 7,5. Dat haalt de Dorco dus met gemak. Ook moet meegenomen worden, dat ik regelmatig de schedel mee scheer, wat extra meters betekent voor mesjes. Dan doet deze Dorco het dus echt niet slecht. Het gevoel is niet dat flitsend scherpe, maar ruim voldoende bruikbaar voor mij.
Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig **.

1- Krabber: Pearl OC TTO Black
Nou dat viel tegen. Over dit mesje later in de week.
In de vandaag gebruikte Pearl was het geen geslaagde combi. Nu ben ik ook niet zo van de Dorco's, maar ja alles voor de wetenschap toch? Morgen een 2e kans.

2- Krabber: Ikon Shavecraft 101
Het Dorco mesje heeft een redelijke snit , maar niet dat overtuigende van topmesjes.
In de Ikon #101 is het een aardige combi, maar niet veel meer dan dat. De getande kant van de krabber geeft een redelijke effectiviteit, maar de dichte kant is erg vergevingsgezind en heeft moeite vlot weg te scheren. Dat gaat met een ander mesje beter.

3- Krabber: Timeless Solid Bar scalloped 0,68
Het mesje is echt gevoelig voor de gebruikte krabber. Vanmorgen weer best aardige snit.
In de Timeless 0,68 een mooie combi, niet al te effectief en toch mooi scheerwerk. Rondom de bol glad gemaakt en dat ging vlot zonder schade.

4- Krabber: Phoenix Alpha Ecliptic Slant Ox Blod
De Dorco doet het eigenlijk nog best aardig in de 4e ronde. Prima snit.
In de Alpha Ecliptic een prima combi. Vlot en glad scherend met weinig behoefte aan na scheren. Alleen de strot was wat weerbarstig. Zou het Dorco dan toch gelukt zijn een mooi mesje te maken?

5- Krabber: Maggard Slant met MR7 RVS steel
De Dorco in een slant geschroefd.
De Maggard slant. Niet zo'n overtuigende slant, eentje voor beginners, want je kan je er haast niet mee snijden en een beetje druk maakt ook niet echt veel uit. Wel kan je er mooi mee scheren, maar dus met grenzen. Geen ATT S1 of een Mulcuto wat effectiviteit betreft, om maar eens iets te noemen.

6- Krabber: Mulcuto Schrägschnitt (metaal)
Zou het Dorco echt gelukt zijn de mesjes toch te verbeteren? Dit is de 6e en niet de laatste keer voor dit mesje.
In de Mulcuto Schrägschnitt en prima effectieve combi, die irritatieloos zowel de baard-, hoofd- als okselharen verwijdert. Benieuwd of er morgen nog met dit mesje te scheren valt. Geen reden na deze beurt om daar aan te twijfelen. Gaan het mee maken.

7- Krabber: Lutz Slant
Dit Dorco mesjes laat me verwonderd staan scheren. Wat gevoelig voor de gekozen krabber, maar wel inmiddels 7x gebruikt en morgen nog 1x. Mesjes hebben de laatste maanden meer te verduren bij mij, daar ik ongeveer om de dag de schedel ook scheer. Meer meters dus.
Vanmorgen in de Lutz Slant een prima effectieve beurt, zonder rauwheid of wat dan ook. Eens zien hoe het de volgende keer gaat.

8- Krabber: Above The Tie S2
De Dorco is een verrassend exemplaar. Hij gaat vandaag de spaarpot in, maar meer, omdat 8x genoeg is, dan het mesje echt niet meer bruikbaar. Blijkbaar is het Dorco gelukt een kwaliteits slag te maken.
Extra in de S2 geschroefd om te zien of deze combi nog werkt met dit mesje. Ja geen rauwheid, nog voldoende snit voor een hele ronde inclusief schedel. Moest wel even na werken op de kruin, maar dat is redelijk voorspelbaar. Het mesje is zeker de moeite waard, maar in het gemiddelde segment.

Naar index Harkos

• I like it 2
  • Thanks! 1
Posted

Mooi verslag.

Ik heb zelf nog de gewone ST300 versie, en vond ze bij mij goed voor zo’n 3 beurten, maar wel beter dan de ST301.

Als ik de ST300 HQ nog is op een markt tegen kom, zal ik ze zeker nog is uit nieuwsgierigheid kopen.

• I like it 1
  • 4 months later...
Posted

Toevallig ben ik gisteren op een markt, deze ST300 HQ tegen gekomen. Omdat ik ze zag liggen voor 10 Bath durfde ik een gokje te wagen om een pakje mee te nemen. Tot mn grote verbazing scheerde die mesjes nog lekker zacht ook. Toch hou ik het, bij dit ene pakje, vanwegen mn voorraad aan teveel mesjes.

• I like it 1